Valve stänger av rekordmånga fuskare efter Steams sommarrea

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DeFeCT79:

Jag tror inte det handlar om att vara bäst, för är man inte helt pantat i huvudet så vet man ju att man fuskar, och det har inget med skills att göra.

Jag tror det går ut på att sabba för andra helt enkelt, de får ut nöje av att sabba upplevelsen för andra.
Det är sorgliga individer som inte har annat att göra, och de vill att alla andra ska vara lika trötta på livet som de själva är.

Du har säkert rätt men då kanske det är dax att ge dessa personer något mer meningsfullt att syssla med i livet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av joel.wedberg:

@Söderbäck:

Men Valve kommer inte kunna garantera att jag inte kan komma åt den servern när jag fuskar?
varför skulle inte jag kunna fixa account, kasta in 500 spänn i kontot o sedan fuska?
Menar när de inte ens kan garantera det på diverse större turneringar (t.o.m. spekulationer om proffs fuskar i live-turneringar) så hur fan ska de kunna lösa det via nätet?

Jag hade aldrig betalat in 500 spänn för att plocka väck 95% av fuskarna, finns ju fortfarande många som hade tyckt det varit ok att riska 500 spänn för o fuska i allt från någon dag till flera veckor.

Valve tjänar på tok för mycket på att folk fuskar. Hur många accounts köps årligen på tex CS-GO? Detta är ju pengar in, så länge balans finns mellan att folk faktiskt fortfarande spelar det, o att fuskarna köper om accounts så har de pengar in.

Den dagen det skrivs ett helt fusksäkert CS GO då kommer nog också detta förfalla.

Bitter sanning men fuskarna håller ju faktiskt spelet vid liv.
För inbilla inte mig att du som köper ditt CS GO på sommarrean för 50 spänn kompenserar upp ens i närheten utav utveckling, server osv i långa loppet.

Har du ett gäng spel med ett rimligt samlat värde så behöver du ju inte slänga in den där femhundringen ens.
Och en lösning som tar bort en väldigt stor andel av fuskarna som man frivilligt kan ansulta sig till är väl bättre än att inte göra något alls? Det här behöver ju inte handla om gamla spel heller utan om en allmän åtgärd mot spel genrellt.
Eller vad tycker du är bäst att göra i nuläget? Finns det bättre åtgärder (som också är genomförbara) månne?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ja hackade konton som det fuskas på är också problem. Det hör ihop men är samtidigt ett annat problem.
För att lösa det problemet krävs andra åtgärder.
För åtkomst till vac servers - krav på tvåfaktorsautentisering med mobilen? Vet inte hur konton blir hackade idag men en bra lösning tvåfaktorsautentiering är vanligen rätt svår att trixa sig runt.

Den lösningen skulle dock kunna vara något. Det skulle dock bli lite surt om man krävde detta varje gång, men du borde ju kunna begära det varje gång du byter IP/Mac-adress eller dator/installation av steam, på liknande sätt som du gör den "godkänd" idag.

Skrivet av krigelkorren:

MAC-adresser är lätta att spoofa så de får nog gå på något mer konkret.

Maskinvaru ID, Windows nyckel, Hårddisk Serienummer, unik ID-tag i steam själv? Du kan ta serienumret på var och varenda komponent i datorn och jämföra. När personen sedan har bytt IP och MAC (som är enkla att byta) och loggar in med sitt ursprungliga konto, märks detta permanent som fuskare också.

Så när de tvingas byta dator stup i kvarten.. då lär det påverka.

(Sen förstår jag att detta också kan ha allvarliga negativa problem, så det är inte perfekt, men det finns ID-taggar att, är min poäng)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Steam har dock gett både tvåstegs verifiering, och du kan ha bra lösenord för att inte du ska bli kapad... så... delvis har du dig själv att skylla för du inte använder dessa skydd. Lätt att säga i efterhand... vet :=/

Detta är många år sedan nu och skedde före steam hade lanserat tvåstegs verifiering.

Skrivet av Söderbäck:

Jag förstår irritationen. However, hade man öppnat upp för upplåsning av VACbans så hade det gått att expolita ganska mycket också.

Absolut är det så, men ibland får man ju se till rimlighet också. När någon i ett avlägset land använder kontot, byter nickname och aktivt spelar under månader medan man försöker få tillbaka kontot, känns det långsökt att ägaren skulle göra det bara för att få fuska. För min del hade det inte varit några som helst problem om det tog åratal av legitimt spelande för att få tillbaka sin VAC-status, men när det är fullständigt omöjligt blir det genast något annat.

Hade det inte varit avskräckande nog om det tog ett år eller två att få tillbaka sin VAC-status och att upprepade förseelser skulle leda till permanent bann? Det hade inte gjort det värt att exploita systemet samtidigt som man hade sluppit i från att användare kom i kläm.

Slutligen vet jag inte ens om den typen av exploitande hade varit möjligt i dagsläget med TFA. Då måste inkräktaren ha kommit över både maillösenord och steamkonto.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Detta är många år sedan nu och skedde före steam hade lanserat tvåstegs verifiering.

Ahh ok. Då var det lite taskigt. Detta var väl anledningen till att man gjorde denna del skulle jag tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Fast trycker åt ordentligt har väll aldrig hänt. Dom köper ett konto för ca 50kr på summer sale, sedan fuskar dom, blir bannade och köper ett nytt acc bara.

Vill steam bli av med alla som fuskar så kanske man skulle höja priset så att man inte kan köpa 43konton direkt och så man faktiskt känner att man förlorar lite pengar när man fuskar, sen kanske dom skulle skaffa något liknande EAC, så att folk inte kan sitta och fuska hur länge som helst utan att åka dit (Vet att EAC inte är perfekt, men folk åker dit fortare där än i VAC)

OK. Har inte steam själv så vet inte hur det funkar. Jag trodde det var kopplat till person.

Det jag menar är att fuskar man så ska man personligen inte få ha något steamkonto. Men är det bara att skaffa nytt så är det ju rätt värdelöst faktiskt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

OK. Har inte steam själv så vet inte hur det funkar. Jag trodde det var kopplat till person.

Det jag menar är att fuskar man så ska man personligen inte få ha något steamkonto. Men är det bara att skaffa nytt så är det ju rätt värdelöst faktiskt.

Ja det är tyvärr så, sedan tycker jag att steam skulle lägga in så att om man blir vaccad så blir kontot avstängt, det enda som händer nu är att du inte kan spela CS på nån VAC server eller tradea skins, men iövrigt inget, det skulle vara bättre att isf banna hela kontot på så sätt skulle det svida lite mer om man fick för sig att fuska.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sniglom:

Detta är många år sedan nu och skedde före steam hade lanserat tvåstegs verifiering.

Absolut är det så, men ibland får man ju se till rimlighet också. När någon i ett avlägset land använder kontot, byter nickname och aktivt spelar under månader medan man försöker få tillbaka kontot, känns det långsökt att ägaren skulle göra det bara för att få fuska. För min del hade det inte varit några som helst problem om det tog åratal av legitimt spelande för att få tillbaka sin VAC-status, men när det är fullständigt omöjligt blir det genast något annat.

Hade det inte varit avskräckande nog om det tog ett år eller två att få tillbaka sin VAC-status och att upprepade förseelser skulle leda till permanent bann? Det hade inte gjort det värt att exploita systemet samtidigt som man hade sluppit i från att användare kom i kläm.

Slutligen vet jag inte ens om den typen av exploitande hade varit möjligt i dagsläget med TFA. Då måste inkräktaren ha kommit över både maillösenord och steamkonto.

Ja jag håller med dig här helt enkelt.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Ja det är tyvärr så, sedan tycker jag att steam skulle lägga in så att om man blir vaccad så blir kontot avstängt, det enda som händer nu är att du inte kan spela CS på nån VAC server eller tradea skins, men iövrigt inget, det skulle vara bättre att isf banna hela kontot på så sätt skulle det svida lite mer om man fick för sig att fuska.

Jo men precis. Om kontot blir bannat så ska det ju innebära att man förlorar tillgången till sina köpta spel och allt sådant tycker jag. Annars är det inte mycket mening.

Säg att du lagt kanske 1000Kr på lite olika spel. Om man då blir avstängd på livstid så man inte kan spela spelen och inte kan köpa och spela framtida steam-spel så kanske man inte är så sugen på att vara en äckelfuskare längre.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Detta är många år sedan nu och skedde före steam hade lanserat tvåstegs verifiering.

Absolut är det så, men ibland får man ju se till rimlighet också. När någon i ett avlägset land använder kontot, byter nickname och aktivt spelar under månader medan man försöker få tillbaka kontot, känns det långsökt att ägaren skulle göra det bara för att få fuska. För min del hade det inte varit några som helst problem om det tog åratal av legitimt spelande för att få tillbaka sin VAC-status, men när det är fullständigt omöjligt blir det genast något annat.

Hade det inte varit avskräckande nog om det tog ett år eller två att få tillbaka sin VAC-status och att upprepade förseelser skulle leda till permanent bann? Det hade inte gjort det värt att exploita systemet samtidigt som man hade sluppit i från att användare kom i kläm.

Slutligen vet jag inte ens om den typen av exploitande hade varit möjligt i dagsläget med TFA. Då måste inkräktaren ha kommit över både maillösenord och steamkonto.

Jag kan bara hålla med, sitter själv med en VAC-ban sedan någon gång i steams begynnelse pga kapat konto. Jag vill minnas att jag råkat ut för samma sak med ett wow-konto och då var det inga problem med att lyfta bannen i samband med att man kunde se att kontot var kapat.

Idag ser väl saker lite annorlunda ut efter att företagen implementerat ett mer robust säkerhetssystem kring sina tjänster med tvåstegsverifiering.

Det hade för övrigt varit intressant hur deras ToS fungerar rent juridiskt i fallen med kapade konton. Det är ju lite som om du som bilägare skulle vara ansvarig för eventuella felparkeringar om din bliv blev stulen, vilket du inte är.

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Har du ett gäng spel med ett rimligt samlat värde så behöver du ju inte slänga in den där femhundringen ens.
Och en lösning som tar bort en väldigt stor andel av fuskarna som man frivilligt kan ansulta sig till är väl bättre än att inte göra något alls? Det här behöver ju inte handla om gamla spel heller utan om en allmän åtgärd mot spel genrellt.
Eller vad tycker du är bäst att göra i nuläget? Finns det bättre åtgärder (som också är genomförbara) månne?

Absolut, men t.ex jag som bara spelat CS sedan 99 och egentligen inte fastnat för något annat så blir det underligt ifall jag skall slänga in pengar för något som löser en del av fuskarna.
Försöker hålla mig inom Face-IT, EAC osv för de är duktiga på o städa iväg det mesta och spelare är generellt mer seriösa inom dessa (Undviker ju gärna derank, boostade, smurf, nerknarkade o allt skit som finns förutom fuskare).

Bäst vore naturligtvis ett CS där du inte kan skriva fusken mot men samtidigt förstår ju alla vilken kassako detta är för Valve. Möjligheten att fuska måste ju delvis ske genom förändring utav spelens programkod. Naturligtvis så borde Valve kunna ladda hem ett fusk, kolla vad t.ex speedhack påverkar i programkoden och skriva bort detta.
Men man väljer att inte göra detta, varför? Ja ekonomi antar jag.

Tillbaka till sakfrågan, vad är bäst att göra i nuläget? Jag själv kör på via Face-IT osv, folk fuskar, folk bannas. Lite som the circle of life.

Ekonomiskt för att ersätta alla accounts som köps årligen utav fuskare så krävs förmodligen månadsavgifter likt WoW osv vilket är nog svårt att kicka igång med tanke på den generella missnöjdheten på CS vad gäller tillit

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepzou:

Det kanske borde kosta att starta konto på steam. 150 kr per konto

En bra idé, men tror samtidigt det skulle skada deras tillväxt och säkerligen reta upp nya kunder.
Sen får man ju också ställs sig frågan: ska befintliga kunder betala nåt eller enbart nya? Blir ju inte helt rättvist att vara nya ska betala, och många befintliga kunder lär inte vara så glada att behöva betala för detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Gillar att fuskare stängs av. Har alltid ogillat fusk i online spel väldigt mycket.

Tycker dock hela vac banns grejerna är en pina i mellan åt.

Mitt före detta konto hade en vac ban, och det satte många köppar i hjulen för mig när det gällde cs. Fick inte köra ESEA och faceit var en pina(varje gång jag skulle lägga till ett spel var jag tvungen att meddela en admin så han fick göra det åt mig.

Sen fick jag inte mitt veteran mynt heller för CS!!!!

att plocka bort spelet från min lista hjälpte inte heller utan skiten var ju kvar ändå... den stämpeln är något som jag är sjukt irriterad över.

Aja, kul att fler blir bannade, förstår dock inte poängen med det i första hand?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jo men precis. Om kontot blir bannat så ska det ju innebära att man förlorar tillgången till sina köpta spel och allt sådant tycker jag. Annars är det inte mycket mening.

Säg att du lagt kanske 1000Kr på lite olika spel. Om man då blir avstängd på livstid så man inte kan spela spelen och inte kan köpa och spela framtida steam-spel så kanske man inte är så sugen på att vara en äckelfuskare längre.

Exakt, tyvärr så verkar inte STEAM tycka lika dant, eller ja dom är ju ett stort företag som vill tjäna pengar, så självklart kommer dom aldrig göra som vi användare, men det är ju även därför många slutar spela på Steams servrar och börjar lite på typ FaceIT och ESEA samt liknande, för på steam servrar så möter man typ fuskare varannan match vilket gör att man inte tycker det är direkt kul.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Exakt, tyvärr så verkar inte STEAM tycka lika dant, eller ja dom är ju ett stort företag som vill tjäna pengar, så självklart kommer dom aldrig göra som vi användare, men det är ju även därför många slutar spela på Steams servrar och börjar lite på typ FaceIT och ESEA samt liknande, för på steam servrar så möter man typ fuskare varannan match vilket gör att man inte tycker det är direkt kul.

Skulle tro att det har med konsumentlagar att göra.
Hur uselt den är med fusk så är det inte olagligt. Att blocka åtkomst till spelservrar är inget problem, men att blockera alla köpta spel är nog inte lika lätt juridiskt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

För de flesta gissar jag att det är för att sabba för andra. Men det finns även många som fuskar "snyggt" så det inte ska upptäckas direkt av vanliga spelare utan dessa vill förmodligen ha uppmärksamhet och höra "Fan vad bra du är!" av andra.

Tror helt klart att en del är funtade så men är man så omogen och dessutom har en extremt låg sjävkänsla att man behöver komplimanger för ett spel borde de förstå att de skall söka professionell hjälp - samma gäller för de som gläds åt att förstöra för andra!

Idioter! Tyvärr är den sista inte född!

Permalänk
Medlem

Det finns bara ett garanterat sätt att stoppa fusk(are) i online spel, tyvärr är det inte rimligt i sammanhanget att avliva.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Avstängd

De borde lägga ner VAC som är det sämsta anticheat systemet som finns då deras största sätt att fånga fuskare på är att andra spelare avgör om någon fuskar eller inte genom overwatch.

EAC (EasyAntiCheat) och BattlEye är de som leder utvecklingen när det gäller att stoppa fuskare på riktigt och inte genom att få röstningar om vad folk "tror", VAC däremot är rena skämtet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyCat:

Idioter! Tyvärr är den sista inte född!

Preventivmedel mot idioter, det vore en potentiell storsäljare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Preventivmedel mot idioter, det vore en potentiell storsäljare

Du skulle garanterat bli miljardär om du kan förverkliga den iden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyCat:

Du skulle garanterat bli miljardär om du kan förverkliga den iden

50-50 ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Fasen vad jag stör mig på benämningen "tredubbling" (och liknande).
Är det tre gånger två då?
Har något ökat med tre säger (skriver) man väl ändå trefaldigats.

Permalänk
Avstängd

Är ett jävla gissel med fuskandet så är bra att man tar tag i det för många håller nog med att köper man ett spel för 500-600 är det inte roligt när andra förstör spelen med fusk 3 dagar efter release och det har ballat ur rejält och är väll alla parter som kan beskyllas för det från tillverkare spelare till steam som försöker ta sitt ansvar vilket är riktigt bra

Det skulle i vilket fall behövas ta tag i med någon bra lösning för jag känner att online rpg/mmo är inte ens någon ide att börja spela samma med survival shooter som day-z och alla liknande är helt sönder haxxade men även tripple A titlar som battlefield har mycket fuskande vilket förstör spelen och jag köper dom inte nå mer för dom blir förstörda för snabbt

Jag kan förstå att man tycker det är skoj att göra om spelen och kan själv haxxa nått spel för att leka lite i singel player för det är roligt men sitta och köra online med fusk ser jag ingen poäng med alls för man spelar sig bra och fuska online som spela schack med efterblivna och saknar poäng

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Kan man inte kräva skadestånd av någon?

För et par månader sedan gav en hacker mig flera miljoner på Grand Theft Auto Online.
Jag var i en öppen lobby och gjorde resuplies åt min klubb när det stod +50000 på
skärmen. Jag antog att det var en bugg som gjorde att något jag sålt tidigare blev fördröjt. Det blinkade på och jag fattade till en början inte att någon på servern gav mig 50000 var femte sekund. Det fortsatte fast jag bytte server och till slut hade jag hundra miljoner plus.

När jag loggar in så får jag ett meddelande från Rockstar att det har skett illegala förändringar på mitt konto utanför min kontroll som nu har blivit åtgärdade.

En del pengar har försvunnit men inte allt, men jag hade redan flera miljoner när det hände så allt ska heller inte försvinna. Det som stör är att jag fortfarande månader efter fortsätter att få meddelandet "det har skett illegala förändringar på ditt konto utanför din kontroll som nu har blivit åtgärdade." Hur länge ska det hålla på? Och om jag gör heists nu kommer de pengarna försvinna? Om jag köper en bil, kommer den försvinna? kommer min level förändras? Till vilken punkt återställer de? och när kommer det jag gör börjar räknas? De skriver själva att det var något jag inte kunde kontrollera men fortsätter ändra att mixtra med mitt konto. Det här har gjort att jag i stort sett slutat spela, Vad är det för mening att hålla på att måla och meka med min bil om den är återställd till fabriksutförande nästa gång jag loggar in?
Det är moddaren som förstört men Rockstar som jag köpt spelet av. Och det här är inte vad de marknadsförde.
Om man klämmer åt tillverkarna så måste de klämma åt moddarna.
I USA måste det finnas ambulansjägare som filar på class-action-suits för sånt här?
Eller har Silicon Valley redan köpt alla advokater?

Permalänk
Medlem

Tycker idén vissa har här att hela ditt konto ska stängas ner när du får VAC är rätt så dumt. Kommer själv ihåg när jag o mina vänner tröttnade på MW3 något år efter det släpptes, så startade vi privat lobbys endast för oss där vi hackade o bara flummade runt ensamma. Gick självklart aldrig in på public lobbies då. På så sätt fick jag mitt första och enda VAC ban, för att återliva ett gammalt spel. Självklart accepterade jag att jag fick VAC, det var ju bara förväntat. "Once a hacker always a hacker" säger vissa, men det tycker jag verkligen inte. Det beror helt på vad du gjorde när du fuskade.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600x, 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz, ASUS Prime B350-PLUS, ASUS RX5700

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

50-50 ?

Skickades från m.sweclockers.com

Taget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Man ska ju inte fuska utan man ska träna så man blir bättre. Jag tillhör faktiskt dem som tycker det är bra att man trycker åt fuskarna ordentligt. Det är ingen mänsklig rättighet att ha ett steamkonto.

Jag fuskar flitigt. I SINGEL PLAYER spel. Vad fan är vitsen med att spela online, för att sedan fuska som fan mot andra?

Jag brukar spela utan fusk en, eller ett par "genomspelningar" och sen klickar jag igång något odödlighets fusk, och utforskar de delar av kartan jag antingen inte "hunnit" till, inte behövt passera, eller helt enkelt inte klarat av att tillgodogöra mig. Det tar oftast längre tid att spela igenom spelet den där sista gången, och utforska allt.
Sen erkänner jag. Redan efter första genomspelningen brukar jag kunna slå igång typ "god mode"i tex Fallout (de nyare) Skyrim, osv. Då spelar jag spelet "som vanligt" och lootar inget innan allt motståndet är avlivat. Sen slår jag igång vad jag än behöver för fusk för att kunna bära med mig allt loot ut. Det enda det gör är spar tid. Första genomspelningen dödar jag allt, lootar allt jag kan bära, åker och säljer / lagrar, och åker tillbaka och lootar resten.
En del spel får sista fusk-tricket för att ge ytterligare lite liv till dem, fuska till en startgubbe med 1-1-1-1-1-1 i stats, osv, för att få det riktigt svårt, när man redan vet var allt finns, vet precis hur världen fungerar, osv.

Men varför man spelar mot andra, och fuskar, har jag aldrig förstått. Jag är iofs inte mycket för att spela mot andra till att börja med...

Skrivet av ThomasLidstrom:

Man får hoppas att Valve loggar MAC-adressen som användes när ett konto spärras och att denna information delges varenda gång någon med samma MAC-adress gör något i Steam.
Då tar nog fuskeriet slut lite snabbare.

Finns det hårdvara som det inte går att själv välja MAC på i dag?

Skrivet av krigelkorren:

MAC-adresser är lätta att spoofa så de får nog gå på något mer konkret.

Det är ju inte ens spoof det handlar om. Du ställer in MAC på drivrutinsnivå, på all hårdvara jag sett de senaste.... typ 10 åren. Oavsett om det är integrerade nätverkskort, eller fristående nätverksutrustning.

Skrivet av frankof:

Det finns bara ett garanterat sätt att stoppa fusk(are) i online spel, tyvärr är det inte rimligt i sammanhanget att avliva.

Med tanke på att det ganska regelbundet dyker upp artiklar om att Steam VAC-bannat oskyldiga (Var och vartannat år i alla fall) så känns automatiskt nackskott inte som en idealisk lösning på problemet. Om det är dålig PR att man måste backa VAC-banns, för att systemet fått spett och bannat oskyldiga, hur tror du PR avdelningen reagerar när man kommer på att man slaktat 12000 spelare, för att någon mjukvara haft en hicka...

Sen vet jag inte. Steam har väl, åtminstone haft, som policy att fuskar man blir man portad från det spelet. Men de har ju bannat konton helt med, där kontoinnehavaren blivit av med allt. Då oftast för att man försökt "fuska" med Steam, inte i spelen, utan blåst dem på pengar osv. Deras vinkling är ju ändå rätt uppenbar. De ska tjäna pengar. Om du fuskar i spel, bannar vi dig, nå, kanske. Men bara från det spelet, eller, eventuellt, från "rankade" servrar. Pissar du på folk i vårt sociala community, gör du så att de inte vill betala oss mer, så då bannar vi dig där.
Och blåser du oss på pengar, bannar vi dig helt.
Med andra ord, de gör ett visst minimum för att inte alla andra ska sluta ge dem pengar. om du fuskar, skiter de egentligen i, så länge det inte påverkar andra spelare.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Bra, Let the ban hammer fall