Reninstallation Windows 10 Laptop

Permalänk
Medlem

Reninstallation Windows 10 Laptop

Hejsan!

Jag tänkte göra en reninstallation av Windows 10 på en Lenovo laptop som jag har här eftersom att jag vill bli av med alla onödiga appar som kom med datorn och jag undrar hur jag ska kunna aktivera Windows sen igen? Det är ett lokalt konto på datorn så det är inte någon licens som är kopplat till något konto. Är det bara att hitta produktnyckeln och sen skriva in den igen när jag ska skriva in den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dmFT:

Hejsan!

Jag tänkte göra en reninstallation av Windows 10 på en Lenovo laptop som jag har här eftersom att jag vill bli av med alla onödiga appar som kom med datorn och jag undrar hur jag ska kunna aktivera Windows sen igen? Det är ett lokalt konto på datorn så det är inte någon licens som är kopplat till något konto. Är det bara att hitta produktnyckeln och sen skriva in den igen när jag ska skriva in den?

ja skriv ner det på ett papper

Google serial key finder

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

@dmFT: Har datorn redan Windows 10 installerad så är det inga problem att aktivera Windows 10 efter en ren installation. Licensnyckel behöver inte anges vid installation. Välj "jag har ingen licensnyckel" (eller liknande) när licensnyckel efterfrågas och fortsätt installationen.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Är det Windows 10 på denna från start? isf lär du bara behöva installera Windows igen sedan under installationen välja att du inte har någon nyckel så kommer det att aktiveras när installationen är klar, eller så tar man hem T.ex MagicJellyBean KeyFinder och tar kort på nyckeln så kan man ju även ange denna under installationen.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!