Permalänk
Medlem

Använda sig av USB på skärmen?

Köpte en AOC Agon AG271QG och det finns hörlurar och mic port. Dessutom 2x USB (tror USB3).

Jag undrar: Är det möjligt att använda sig av dem eller kommer man få dryg delay eller liknande? (Tänker typ hörlurar / musen / keyboard)

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av FBGKimpan:

Köpte en AOC Agon AG271QG och det finns hörlurar och mic port. Dessutom 2x USB (tror USB3).

Jag undrar: Är det möjligt att använda sig av dem eller kommer man få dryg delay eller liknande? (Tänker typ hörlurar / musen / keyboard)

Det är nog en vanlig hub i skärmen och visserligen får du alltid ökad latens av både längre kabel och en hub men du behöver inte oroa dig för att det är nått som märks för det du nämner förutsatt att inget är trasigt, det bör handla om några till ett tiotal ns i ökad latens, helt försumbart i sammanhanget.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det är ju bara att testa, funkar det så funkar det, sen är det antagligen bara en USB-hub, dvs en usb sladd med fler uttag på, så bör inte vara något som segar ner.

Har själv ett corsair k65 tangentbord med usb-uttag som fungerar som en förlängningssladd med separat usb-sladd

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Har svårt att se att det skulle vara märkbar skillnad. Det rör sig om minimala avstånd och vi talar nog om mindre än millisekunder. Jag skulle isf försöka att inte koppla in extern hårddisk och andra enheter som använder mycket bandbredd in i skärmen.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är nog en vanlig hub i skärmen och visserligen får du alltid ökad latens av både längre kabel och en hub men du behöver inte oroa dig för att det är nått som märks för det du nämner förutsatt att inget är trasigt, det bör handla om några till ett tiotal ns i ökad latens, helt försumbart i sammanhanget.

Skrivet av moonblase:

Det är ju bara att testa, funkar det så funkar det, sen är det antagligen bara en USB-hub, dvs en usb sladd med fler uttag på, så bör inte vara något som segar ner.

Har själv ett corsair k65 tangentbord med usb-uttag som fungerar som en förlängningssladd med separat usb-sladd

Skrivet av HenKenny:

Har svårt att se att det skulle vara märkbar skillnad. Det rör sig om minimala avstånd och vi talar nog om mindre än millisekunder. Jag skulle isf försöka att inte koppla in extern hårddisk och andra enheter som använder mycket bandbredd in i skärmen.

Tack för svaren.

Det bör inte påverka mic ljudet eller hörlurarna heller eller?

Det är en "Fyrkants" kabel som blir USB sedan som jag sätter in. Om ni fattar ?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FBGKimpan:

Det bör inte påverka mic ljudet eller hörlurarna heller eller?

Nej, det är en vanlig hub.

Det är bara köra på.

Permalänk
Medlem

@FBGKimpan:
Ljudet kan försämras beroende på vad du använder.
Analog AUX/RCA försämras lite mellan varje extra koppling du använder, dessutom kan annan elektronik störa, så det är bäst att köra det så kort väg som möjligt.
Vill du bara ha ljud som fungerar så duger det med att koppla in i skärmen, "finlyssnar" du så är det inte lika bra

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWR-RST:

Nej, det är en vanlig hub.

Det är bara köra på.

Fan va nice, ska testa då. Fastnar med sladden i stolen hela jävla tiden.

Skrivet av moonblase:

@FBGKimpan:
Ljudet kan försämras beroende på vad du använder.
Analog AUX/RCA försämras lite mellan varje extra koppling du använder, dessutom kan annan elektronik störa, så det är bäst att köra det så kort väg som möjligt.
Vill du bara ha ljud som fungerar så duger det med att koppla in i skärmen, "finlyssnar" du så är det inte lika bra

Syftar mest på typ min mic osv. När jag verkligen lyssnar så lyssnar jag på mina högtalare.
Borde det dock inte "jämnas" ut eftersom jag inte längre behöver en 5m sladd typ?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Fan va nice, ska testa då. Fastnar med sladden i stolen hela jävla tiden.

Syftar mest på typ min mic osv. När jag verkligen lyssnar så lyssnar jag på mina högtalare.
Borde det dock inte "jämnas" ut eftersom jag inte längre behöver en 5m sladd typ?

Det blir ju en högre risk för störningar tack vare att det går igenom en kabel som ev. skickar ut lite störningar och igenom skärmen som definitivt skickar ut det. Sen beror det på kvaliten på komponenterna hur mycket störningar det blir, men är det enbart casual så duger det gott att använda skärmens utgångar

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare