Permalänk
Medlem

Samsung tv 55" - ftp, nätverk?

Jag har en asus-router som jag har en usb-hårddisk i och sedan ser jag film genom att gå in i hårddisken via tv:n. Detta fungerar inte felfritt utan hårddisken kopplas ner och filmen bryts osv.

Nu till frågan. Om jag istället kopplar en hårddisk direkt i usb-uttaget i TV-n, kan jag komma åt den via ftp på ngt sätt då? Vill slippa koppla i och ur hårddisken i usb-uttaget på tv:n.

Tv:n är en Samsung serie 6 55" med Tizen som OS.

Visa signatur

----- Saxen ------

Permalänk
Medlem

@Saxen Jag skulle bli mycket förvånad om din TV kan agera ftp-server.
Men vi behöver hela modellnumret för att kunna söka vilka funktioner som den stöder.
Är TVn kopplad via kabel eller wifi förresten?
Min TV fungerar mycket bättre med kabel än wifi, trots att andra enheter inte har några problem med den trådlösa täckningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det bör ju finnas ån form av filhanterare i din smart-tv då jag har kopplat in extern HDD i nmin iaf 3-4 år gamla TV och sett film utan problem

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Saxen:

Jag har en asus-router som jag har en usb-hårddisk i och sedan ser jag film genom att gå in i hårddisken via tv:n. Detta fungerar inte felfritt utan hårddisken kopplas ner och filmen bryts osv.

Nu till frågan. Om jag istället kopplar en hårddisk direkt i usb-uttaget i TV-n, kan jag komma åt den via ftp på ngt sätt då? Vill slippa koppla i och ur hårddisken i usb-uttaget på tv:n.

Tv:n är en Samsung serie 6 55" med Tizen som OS.

På min nya TV har jag ej testat men på min äldre Samsung modell 6 så vet jag att man var tvungen att formatera USB-minnet via TV:n så det gick inte att läsa via datorn alls. Gick endast att spela upp och spela in sånt som var från TV:n.
Har en nyare TV nu men har inte testat denna funktion då jag använder en BoxeeBox kopplad till en NAS där filmer och annat finns.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

USB behöver bara formateras på TV'n om du skall spela in/timeshift via USB'n. Det finns lösning för det du är ute efter men kräver att datorn är på. Läs här
https://www.cnet.com/forums/discussions/access-usb-drive-atta...