Permalänk
Medlem

@Klonk97: Trädet blir roligare iaf

Permalänk
Medlem

Bah, missad vecka gör att jag högst förmodligen inte ens får brons i rankat.. Såg fram emot den där dekalen faktiskt.
Hur ni gjort? Har det satsats något här? Några förväntningar på placeringar?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Bah, missad vecka gör att jag högst förmodligen inte ens får brons i rankat.. Såg fram emot den där dekalen faktiskt.
Hur ni gjort? Har det satsats något här? Några förväntningar på placeringar?

Kom inte i någon "league" heller. Någon satsning blev det inte pga att Player unknown Battlegrounds tagit för mycket tid. Spelade totalt 72 matcher (en av veckorna tror jag körde en eller två matcher). Tittar man på de som kom precis under brons verkar de ha spelat en 300-500 matcher åtminstone.

Annars gillar jag konceptet, var en del riktigt bra matcher där spelarna i båda lagen presterade bra (och såklart en del riktiga campfester och en del totala överkörningar). Möjligt att det blir lite för mycket "grindande" men hela spelet är ju sånt.

Permalänk
Medlem

spelar mest world of warship samt world of tanks på xbox pga waffen strägger e 100 fortfarande finns där :3

Permalänk
Medlem

har ett par t shirt signad av jingels under wot event på arsenalen

Permalänk
Inaktiv

Är det här en bugg eller?

Sköt 7 skott, träffade 5, pennade 2. Och jag är helt plötsligt bäst i världen?

För övrigt min första 3 MoE, lite antiklimaktiskt kan jag tycka

Permalänk
Medlem

Inte helt omöjligt då assistance damage också räknas till MOE. Den totala damage (assistance + det du gör) räknas till MOE, samt möjligen andra faktorer också vilka jag inte känner till.

Det är alltså möjligt att nå 3 MOE även om ens average dmg är lägre fast man har bra assistance dmg. Det handlar om att få bra spel efter varandra för att inte tappa MOE. Jag hade tur, jag klarade 3 MOE på is3 efter 250 spel och samma med indien panzer även fast average dmg inte var så hög.

Lite bilder på mina tanks och crews:

Mitt mål är att levla upp 3:e skill på indien panzer och is3 till 100%, sedan vet jag inte om jag ska grinda T32, O-Ho, T-44 eller 110.

Permalänk
Medlem

Är det något liv i klanen? Verkar väldigt dött när jag hoppade in på teamspeaken igår.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VideoyGTX:

Inte helt omöjligt då assistance damage också räknas till MOE. Den totala damage (assistance + det du gör) räknas till MOE, samt möjligen andra faktorer också vilka jag inte känner till.

Det är alltså möjligt att nå 3 MOE även om ens average dmg är lägre fast man har bra assistance dmg. Det handlar om att få bra spel efter varandra för att inte tappa MOE. Jag hade tur, jag klarade 3 MOE på is3 efter 250 spel och samma med indien panzer även fast average dmg inte var så hög.

Mitt mål är att levla upp 3:e skill på indien panzer och is3 till 100%, sedan vet jag inte om jag ska grinda T32, O-Ho, T-44 eller 110.

Mjo, men just att den kom till 100% direkt, inte typ 95,66% eller så. Hade bara 1000 assist damage så inget vidare det heller.

110:an är jag så sugen på att köpa tillbaka för övrigt. Men nytt pansar hägrar också...

Permalänk

De nya missions och events gränssittet är ju galet dåligt, nu är det Maraton och man ska få tokens, fine, jag har 4 av 13 enligt:

Men, hur många dagar till har jag på mig? jag hittar som inte "main eventet" bara de dagliga i listan, måste jag kolla på hemsidan för att få fram när det är slut?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

De nya missions och events gränssittet är ju galet dåligt, nu är det Maraton och man ska få tokens, fine, jag har 4 av 13 enligt:

http://i.imgur.com/rBI26aD.jpg

Men, hur många dagar till har jag på mig? jag hittar som inte "main eventet" bara de dagliga i listan, måste jag kolla på hemsidan för att få fram när det är slut?

Nä interfacet är inte helt lättbegripligt och vad jag kan se går det inte att få fram slutdatumet inne i spelet (eller så har de "gömt" det i nån undermeny).

Som svar på din fråga (från hemsidan):

A new, challenging marathon is here! From 7 July at 07:00 until 25 July at 07:00 CEST (UTC+2), we will be running a special mission marathon!

In order to complete the marathon and win the prize, you will have to earn 13 tokens. There will be one mission available per day, which means that you will have to complete them on 13 different days. Don't worry, though – the marathon will run for 18 days, so you can miss 5 days and still win! As usual, there will also be a fail-safe option available in the Premium Shop, in case you miss more than 5 missions or can't participate at all.

Permalänk
Medlem

Alla som spelar kommer lyckas få T-34-85M. Uppdragen är superenkla.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klonk97:

Alla som spelar kommer lyckas få T-34-85M. Uppdragen är superenkla.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Tanken är väl att det ska vara lätt, just för att folk faktiskt ska känna att det är värt att sätta sig och spela nu på sommaren. Tycker dock 13 dagars spelande är för mycket, så jag skiter i det i alla fall.

Kul för er andra som fortfarande kör på! Även om det är långdraget så är det alltid bra med den här typen av belöning till dem som faktiskt håller i och spelar.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Tanken är väl att det ska vara lätt, just för att folk faktiskt ska känna att det är värt att sätta sig och spela nu på sommaren. Tycker dock 13 dagars spelande är för mycket, så jag skiter i det i alla fall.

Kul för er andra som fortfarande kör på! Även om det är långdraget så är det alltid bra med den här typen av belöning till dem som faktiskt håller i och spelar.

Det är absurt lätt. Marathonsen innan har var varit just vad namnet indikerar (åtminstone för Tier 8 premiums) men denna gången räcker det ofta att spela en eller två matcher för att klara missionen. Möjligt att WG tänker höja svårighetsgraden i slutet men hittills har det gått att klara det utan någon ansträngning alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Det är absurt lätt. Marathonsen innan har var varit just vad namnet indikerar (åtminstone för Tier 8 premiums) men denna gången räcker det ofta att spela en eller två matcher för att klara missionen. Möjligt att WG tänker höja svårighetsgraden i slutet men hittills har det gått att klara det utan någon ansträngning alls.

Ja, men det är ju bara en 6a det handlar om också. Tror inte de kan höja svårigheten för det, det är inte det som är poängen. De vill ju höja snittet på aktiva spelare just under denna period, att det är lätt ska ju locka.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Nya WZ-111 5A är då riktigt bra.

Spelade en del i morse och snittar på cirka 4.8k dmg. Kommer såklart minskas efter ett tag, men det är helt klart en av den bästa i dagens meta.

Ace: http://wotreplays.eu/site/3701090#karelia-jackarl-wz-111_mode...
Ace 2: http://wotreplays.eu/site/3701118#tundra-jackarl-wz-111_model...

Permalänk
Medlem

Funderar på att lägga lite tid på att få upp 121 nu när den faktiskt har fått 5 i gun depression. Någon som har några tankar runt den tanken?

Har annars t62an, tvp och centurion ax, är i närheten av att ta mig an obj 140, leopard 1 och stb-1. Men stb-1 trädet tröttnade jag på. Det som inspirerar mig är denna alfa på 440 och att den är en 122 mm så man kan få en overmatch i vissa fall. Armor mesigt verkar den ju hålla sig som en rysk medium. Gillar just tanks som man kan peta ut något som tornet i vissa fall och få någon bounce.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Funderar på att lägga lite tid på att få upp 121 nu när den faktiskt har fått 5 i gun depression. Någon som har några tankar runt den tanken?

Har annars t62an, tvp och centurion ax, är i närheten av att ta mig an obj 140, leopard 1 och stb-1. Men stb-1 trädet tröttnade jag på. Det som inspirerar mig är denna alfa på 440 och att den är en 122 mm så man kan få en overmatch i vissa fall. Armor mesigt verkar den ju hålla sig som en rysk medium. Gillar just tanks som man kan peta ut något som tornet i vissa fall och få någon bounce.

Om just tornpansar är viktigt så ska du ju definitivt skippa leopard och obj140. Leopard är gjord av papper och obj140 är inte alls lika pålitlig i tornet som T62. Satsa på STB och eventuellt E50M som är lite av en underdog. Den grym i fronten, grym kanon, hyfsat rörlig och helt episk på att ramma.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spektra:

Om just tornpansar är viktigt så ska du ju definitivt skippa leopard och obj140. Leopard är gjord av papper och obj140 är inte alls lika pålitlig i tornet som T62. Satsa på STB och eventuellt E50M som är lite av en underdog. Den grym i fronten, grym kanon, hyfsat rörlig och helt episk på att ramma.

Skickades från m.sweclockers.com

Medveten om leopardens och obj 140s svagheter runt armorn och tornet på obj. Anledningen varför jag är nära dom är bara för att jag har satsat på tanks som har varit på vägen (RU 251 och t62). Vet inte varför med STB verkar inte så intressant kanske tar upp den senare. E50 vet jag är bra om man använder den rätt, men tycker inte om att den har dålig armor runt kanonen.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Funderar på att lägga lite tid på att få upp 121 nu när den faktiskt har fått 5 i gun depression. Någon som har några tankar runt den tanken?

Har annars t62an, tvp och centurion ax, är i närheten av att ta mig an obj 140, leopard 1 och stb-1. Men stb-1 trädet tröttnade jag på. Det som inspirerar mig är denna alfa på 440 och att den är en 122 mm så man kan få en overmatch i vissa fall. Armor mesigt verkar den ju hålla sig som en rysk medium. Gillar just tanks som man kan peta ut något som tornet i vissa fall och få någon bounce.

Har haft 121:an väldigt länge och ångrar faktiskt att jag sålde WZ-120 för den. Gundrepessionbuffen kommer förhoppningsvis göra den lite mer spelbar, men tornarmourn funkar inte riktigt som man tror att den skall göra, om du kollar på själva formen på tornet (speciellt vid sidorna om kanonen) är det relativt platt och inte så "rundat" och det är inte ovanligt att man blir pennad i tornet rätt framifrån (antingen av monsterkanoner eller av guldskott + RNG-rolls).
Formen på tornet på WZ-120 är "bättre" (plus lättare MM) och fungerade IMO mycket bättre än det på 121:an. Frontarmourn på WZ-120 är visserligen sämre på pappret, men för sin tier är den IMO också bättre än vad frontarmourn är på 121:an för sin tier.
121:an är längre också och känns överlag jävligt "avig" att spela. Med bättre gundepression blir den förhoppningsvis lite mindre avig men jag hade nog satsat på att gå mot den nya kinesiska Tier 10 heavyn nu istället för 121:an.

Edit: Annars kanske T-10 vore ett alternativ, visserligen en heavy men den funkar ju som en medium och har samma kanon som på 121:an, bra tornarmour, liknande mobilitet och är en tier lägre.

Permalänk
Skrivet av livsnjutaren:

Medveten om leopardens och obj 140s svagheter runt armorn och tornet på obj. Anledningen varför jag är nära dom är bara för att jag har satsat på tanks som har varit på vägen (RU 251 och t62). Vet inte varför med STB verkar inte så intressant kanske tar upp den senare. E50 vet jag är bra om man använder den rätt, men tycker inte om att den har dålig armor runt kanonen.

Obj 140 ska väl få liknande turret armour som 64A, tror jag såg det i någon blogg. Eller, iaf taket, hittar inget mer än detta så det är ju väldigt osäkert än.

https://ritastatusreport.live/2017/06/30/9-20-soviet-changes-...

Men STB-1 gillar jag skarpt, min favorit av X medsen! Härligt tryck i kanonen framförallt, och bra depression så man kan jobba ridgelines.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Tjena
Är där nån premium tank som man borde hålla utkik efter nu när dom kör rea på ny tank varje dag?

Det var ett tag sen nu sen jag köpte en premium tank. Jag var tidigare sugen på franska FCM50 T, som dom har rea på idag, men efter att igen kollat upp hur mycket credits den genererar så är jag däremot tveksam. Ni som har tanken tycker ni den är värd att skaffa?

Franska artyt 105 leFH18B2 är jag med lite sugen på att prova och funderar på att köpa om det dyker upp på rean.
Sen tidigare har jag t34, Dicker Max, IS-6 och Strv S1.

Permalänk
Medlem

Vill du ha en bra/obalanserad premium ska du hålla utkik efter AMX 49, Patriot eller IS3-A. Vet dock inte när de kommer till försäljning igen.

Permalänk
Medlem

T26E5 (Patriot), Skorpion G, AMX 49 eller Defender/ Obj252U. Tror dock inte att de kommer att sälja Defender igen. Även E25, men osannolikt att vi ser den på ett tag.

Permalänk
Skrivet av FANTEN:

Tjena
Är där nån premium tank som man borde hålla utkik efter nu när dom kör rea på ny tank varje dag?

Det var ett tag sen nu sen jag köpte en premium tank. Jag var tidigare sugen på franska FCM50 T, som dom har rea på idag, men efter att igen kollat upp hur mycket credits den genererar så är jag däremot tveksam. Ni som har tanken tycker ni den är värd att skaffa?

Franska artyt 105 leFH18B2 är jag med lite sugen på att prova och funderar på att köpa om det dyker upp på rean.
Sen tidigare har jag t34, Dicker Max, IS-6 och Strv S1.

Jag kommer nog bara köpa en, om jag köper någon, och det är T26E5, om du kollar quickybabys review på den så får du en bra överblick på den! Fast frågan är om den kommer vara på rea någon dag.

Tror det var denna: https://www.youtube.com/watch?v=AojsZ6klsVE&t=1259s

Franska Leffen, den är rätt kul, men dom har ju inte ändrat den så den har stun mm, så är lite annat spelsätt, då man faktiskt måste träffa tanken, man kan inte bara sikta lite bredvid.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Vill du ha en bra/obalanserad premium ska du hålla utkik efter AMX 49, Patriot eller IS3-A. Vet dock inte när de kommer till försäljning igen.

Skrivet av JackeShan:

T26E5 (Patriot), Skorpion G, AMX 49 eller Defender/ Obj252U. Tror dock inte att de kommer att sälja Defender igen. Även E25, men osannolikt att vi ser den på ett tag.

Skrivet av pekkasteele:

Jag kommer nog bara köpa en, om jag köper någon, och det är T26E5, om du kollar quickybabys review på den så får du en bra överblick på den! Fast frågan är om den kommer vara på rea någon dag.

Tror det var denna: https://www.youtube.com/watch?v=AojsZ6klsVE&t=1259s

Franska Leffen, den är rätt kul, men dom har ju inte ändrat den så den har stun mm, så är lite annat spelsätt, då man faktiskt måste träffa tanken, man kan inte bara sikta lite bredvid.

Tack för tipsen. T26E5 och AMX 49 är helt klart kandidater.

Jag slog till på en fransk "M4A1 Rev." idag. Quickybaby prisade den och så kostade den bara 2-3 kebabrullar.
Den är kul. Peaka över krönet på en kulle och panga. Den känns som en mobil TD utan armor.

Permalänk
Skrivet av FANTEN:

Tack för tipsen. T26E5 och AMX 49 är helt klart kandidater.

Jag slog till på en fransk "M4A1 Rev." idag. Quickybaby prisade den och så kostade den bara 2-3 kebabrullar.
Den är kul. Peaka över krönet på en kulle och panga. Den känns som en mobil TD utan armor.

Sista dagen och det var Löwe, så blev ingen tank för mig denna gång iaf.

Funderade lite på Rev men jag kör mest bara franska lights och arty så hade ingen användning riktigt för den.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Eh, jag har ett jättekonstigt problem med WoT. Från en dag till nästa så har jag inget som helst ljud i spelet. Ljudet är på i inställningarna, och jag har försökt med allting jag kan komma att tänka på. Har tagit bort wargaming.net-foldern och rensat registry med CCleaner och installerat om spelet, men utan effekt - ljudet är bara borta.

Det här händer bara i WoT, inte i några andra spel (WoWS t ex funkar som det alltid gjort), och jag har ljud på datorn i allmänhet.

Eh, så om någon har några tips på vad jag ska prova härnäst vore jag tacksam. Det här känns verkligen som ett mysterium. :/

EDIT: Men helvete, tydligen hade Mixer-settingen för WoT-klienten mutats. Har ingen aning om hur det har gått till, jag har mig veterligen inte gjort det i alla fall. Aja, problemet löst..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pekkasteele:

Sista dagen och det var Löwe, så blev ingen tank för mig denna gång iaf.

Funderade lite på Rev men jag kör mest bara franska lights och arty så hade ingen användning riktigt för den.

Det är ju fyra dagar till

Permalänk
Skrivet av anon32713:

Det är ju fyra dagar till

Är det? För förut så var det ju en trälåda på dom kommande dagarna men nu är det bara ett X på kommande dagar, så antog att det var slut nu.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS