Permalänk
Medlem

Xbox One kontroll buggig efter uppdatering?

Min XB1-kontroll med wireless adapter har börjat bugga ur totalt sista veckorna, har testat Witcher 3 och Shadows of Mordor, och i båda spelen funkar det bra i kanske 5 minuter, sen händer något och kontrollen fastnar i ett läge där karaktären bara går runt i cirklar hela tiden. Är det någon annan som haft detta och lyckats lösa det? Har provat avinstallera och köra W7-drivrutiner (jag kör Windows 10), men det funkar inte då heller.

Permalänk
Medlem

Jösses, vad är grejen med Win10 + kontroller som är så svårt för Microsoft? Tror det var med Anniversary eller Creators update jag läste att de hade enorma problem med kontroller med bluetooth tex.

Fungerar den som den ska om du testar köra trådat?

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Avstängd

Aldrig haft problem själv och kör med trådlös sticka och en Xbox one V2 kontroller.
Testat avinstallera, starta om datorn och kört trådat?

Sen har Windows 10 nativt stöd för kontrollerna så vet inte vad du ska med externa drivrutiner till?
I värsta fall får du väl göra en ominstallation av Windows 10 genom deras tool, så du får Creator Update direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poppu-chan:

Jösses, vad är grejen med Win10 + kontroller som är så svårt för Microsoft? Tror det var med Anniversary eller Creators update jag läste att de hade enorma problem med kontroller med bluetooth tex.

Fungerar den som den ska om du testar köra trådat?

Nej, det beter sig precis likadant även med kabel ikopplad.

Skrivet av PWR-RST:

Aldrig haft problem själv och kör med trådlös sticka och en Xbox one V2 kontroller.
Testat avinstallera, starta om datorn och kört trådat?

Sen har Windows 10 nativt stöd för kontrollerna så vet inte vad du ska med externa drivrutiner till?
I värsta fall får du väl göra en ominstallation av Windows 10 genom deras tool, så du får Creator Update direkt.

Ja jag har testat avinstallera och kört trådat, funkar inte. Om Windows 10:s stöd för kontrollerna inte fungerar är det väl rätt rimligt att se sig om efter andra alternativ, därav externa drivrutiner som nämndes någon annanstans på nätet.

Permalänk
Avstängd

Testat kontrollen på en annan dator för att se så det inte är den som är defekt?
Annars är det ju som sagt smidigt att installera om till senaste Windows 10 genom deras verktyg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWR-RST:

Testat kontrollen på en annan dator för att se så det inte är den som är defekt?
Annars är det ju som sagt smidigt att installera om till senaste Windows 10 genom deras verktyg.

Har två kontroller, båda beter sig likadant. :/
Ska se om jag får till det här med mindre medel först, vansinnigt att behöva ominstallera ens OS för en handkontroll...
Vilket verktyg är det du avser, det vanliga installationsverktyger för Windows?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tommy:

Har två kontroller, båda beter sig likadant. :/
Ska se om jag får till det här med mindre medel först, vansinnigt att behöva ominstallera ens OS för en handkontroll...
Vilket verktyg är det du avser, det vanliga installationsverktyger för Windows?

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Permalänk
Medlem

Händer ingenting när man kör det verktyget, "Thank you for updating to the latest version of Windows 10" [Exit]. Jag har redan Creators Update installerat.