Låg volym i HBO och Netflix med Samsung TV

Permalänk
Medlem

Låg volym i HBO och Netflix med Samsung TV

Hej på er!

Jag har en Samsung TV ue55ku6405 från 2016. När jag kör pc eller ps4 på så funkar ljudet bra. Kör då hdmi och sedan optiskt från tvn till 2.1 systemet. När jag kör Netflix eller HBO direkt från tvns appar blir dock ljudet väldigt lågt. Brukar ha volymen på runt 12 när jag kör pc men med apparna i tvn måste jag höja till 27. Är det någon som har en idé om varför eller hur man kan förbättra det?

/Jonas

Permalänk
Medlem

Hej, Du är inte ensam med problemet, Själv sitter jag med en UE55LS003AUXXC och har samma problem, det var extra tydligt inatt under GoT-premiären. Ifall någon har koll på hur man löser detta vore det najs. Mitt problem är i samma som i Ferre4's case. Bara Netflix, HBO och PLEX som krånglar för mig hittills, apparna that is.

Visa signatur

CPU: I7 3820 GPU: 2x XFX Radeon HD 7970 ghz RAM: 32GB Corsair Vengeance LP MAMMAKORT: MSI X79A-GD45 (8D) PSU: Silverstone 850w SKÄRM: Asus VG248QE
MUS: Steelseries Rival TANGENTBORD: CM Storm quickfire XT Blåa Brytare

Permalänk
Medlem

Gå in i Volym inställningar och testa olika inställningar. Ex Ändra Auto volym till Normal eller stäng av, amplify.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Gå in i Volym inställningar och testa olika inställningar. Ex Ändra Auto volym till Normal eller stäng av, amplify.

Jag har också problem med lågt ljud från HBO Nordic. Vilka inställningar menar du att man ska ändra? TV:ns eller appen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Undrar samma sak!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av swenorth1:

Undrar samma sak!

Ojdu, det var en duglig bump

Problemet härstammar från att TV(dvs kanaler, tv3,svt etc) har en högre DB-nivå på sitt ljud medans netflix mm är ordnat för att ha en hög dynamik på sitt ljud. Såhär gjorde jag för att fixa det på min Samsung TV;

Tryck på menyknappen på din kontroll.
Välj Ljud/Högtalare.
Välj ytterligare inställningar, kanske också heter högtalar/ljudinställningar.Settings.
Ställ in Auto-volym till normalläget.

Fråga om jag missade något eller om det inte fungerar för dig.

Väl mött och Fridens Liljor

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung