Permalänk
Inaktiv

dator med DP till tv med HDMI

snabb fråga, har en dator med displayport utgång och en TV med hdmi utgång. Ska få upp datorns skärm på tvn. Är det DP Hane till HDMI Hane som gäller?

Permalänk
Inaktiv

edit det är en mini dp i datorn

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Om grafikdelen stödjer DP++ så funkar det med en kontaktadapter men om den bara stödjer DP så behöver du konvertera signalen också utöver adaptern.
Vilket kön kontakterna på adaptern ska ha beror på om du ska använda den tillsammans med en kabel eller inte, det finns ju kablar med olika kontakter i respektive ände som gör att man inte behöver nån separat adapter, apparater har normalt honor och kablar har hanar i båda ändar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
99:e percentilen

I supporttrådar gäller alltid att mer information är bättre. Oräkneliga är de trådar där TS hittat på en egen, suboptimal lösning och ställer en fråga om den istället för att beskriva det verkliga problemet.

Vilken dator/grafikkort är det?
Vilken TV är det? (Speca åtminstone upplösning.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alling:

I supporttrådar gäller alltid att mer information är bättre. Oräkneliga är de trådar där TS hittat på en egen, suboptimal lösning och ställer en fråga om den istället för att beskriva det verkliga problemet.

Vilken dator/grafikkort är det?
Vilken TV är det? (Speca åtminstone upplösning.)

Jo, stod i butiken fullt med okunnig personal, därför så o detaljerad tråd. De hade inget med mini dp så får strunta i det, har en appletv om några dagar så får vänta.

MVH

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av anon273333:

Jo, stod i butiken fullt med okunnig personal, därför så o detaljerad tråd. De hade inget med mini dp så får strunta i det, har en appletv om några dagar så får vänta.

MVH

Om du beskriver vad det egentligen är du vill göra kan vi säkert hjälpa till. Annars blir svaren sannolikt mer generella än nödvändigt.

Tänk på att det ofta finns portar med olika utseende men exakt samma funktionalitet. HDMI, Mini HDMI och Micro HDMI är exempelvis "samma sak", liksom DisplayPort och Mini DisplayPort.

Så: Vad är det du vill göra?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alling:

Om du beskriver vad det egentligen är du vill göra kan vi säkert hjälpa till. Annars blir svaren sannolikt mer generella än nödvändigt.

Tänk på att det ofta finns portar med olika utseende men exakt samma funktionalitet. HDMI, Mini HDMI och Micro HDMI är exempelvis "samma sak", liksom DisplayPort och Mini DisplayPort.

Så: Vad är det du vill göra?

Vad jag ville veta var vilken sladd jag skulle ha mellan en dator med mini dp och en tv med hdmi för att överföra bild. Syftet var att använda TVn som en förstorare av laptop skärmen, men det visade sig att min enda lokala butik hade inte en sladd som möjligen skulle fungera för mitt ändamål. Allt jag ville ha var ett generellt snabbt svar då jag stod i butiken.

MVH