Vanligt med fusk i Minecraft (PC)?

Permalänk
Medlem

Vanligt med fusk i Minecraft (PC)?

Har aldrig spelat Minecraft men har en brorson som bara älskar det. Han är i den yngre åldern med stark vinnarskalle så han är därmed en extremt dålig förlorare och tycker alltid motståndaren fuskar och har "hacks".

Jag tror att han bara behöver bli lite bättre och framförallt hantera att det är okej att förlora för det går inte alltid att vinna jämt. Dock blev jag nyfiken på hur mycket av det han säger stämmer. Så ni andra som är inbitna Minecraft spelare och kör mer på de publika servrarna är det mycket fusk där? I så fall kan man göra något åt detta?

Brorsonen bad mig hjälpa han att fixa hacks, men istället för han en förklaring i hur det är orättvist att fuska i multiplayer spel och om han själv klagar och är sur över fuskare så skall han inte gå över på den sidan för då gör han det ännu mer orättvist för de som inte fuskar, vilket han köpte efter lite funderande.

Sen undrar jag om det finns skinns som kan efterlikna fusk, exempelvis att man tål mer etc? Han har blanda annat nämnt två saker.
1. Jag har ett skin som ger mig hacks.
2. Alla som kör med hacks har skinn X.

Jag tycker det hela låter som mycket bullshit men vill se vad communityn tycker innan jag säger för mycket.

Permalänk
Medlem

Man kan ju ladda ner vilket skin man vill ha och göra egna skins liksom.
Finns säkert fusk men på samma gång känns det inte som att Minecraft är ett spel man direkt har nån nytta av det.

Låter mer som grabben är en dålig förlorare och inte kan acceptera en förlust.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Avstängd

Beror väl lite på i vilket sammanhang han menas att det fuskas på. Finns ju t ex x-ray fusk som gör att du kan se vart all bra ore finns. Samt att man kan se portaler och liknande.. Bästa är att enbart spela med personer som man vet att man kan lita på.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk

Vad menar han med att han har ett skin som ger honom hacks? Låter ju som att han syftar på en armor med enchantment på eller något sånt? Finns ju mängder med enchantments man kan sätta på armors.

Sen vet jag inte riktigt vad han spelar där det ens är relevant om folk fuskar, förutom vissa gamemodes är ju inte minecraft någon tävling, utan ett sandbox/survival där man mest går runt och gör vad man vill, och sätter sina egna mål?

Lättast är väl att bara spela med folk man känner, gärna på en server man själv eller kompisarna håller.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

@solomon jag har hjälpt han att byta skins, men tycker samtidigt att kopplingen mellan skinns och fusk är långsökt då allt går via Minecrafts hemsida.

@Kiirozu @Lasergurka han spelar mycket bed wars där det är 2v2v2v2 och det ser väldigt competitive ut. Han anser då att personer som dödar han ibland har hacks. I form av att de överlevde eller gjorde för mycket skada. Exempelvis så dödade han en men blev sen dödad, då tyckte jag att det var rimligt att han inte kunde ta två men han ansåg att de hade trädsvärd medans han hade järnsvärd så borde han kunna ta båda men de hade hacks.

Permalänk
Medlem

Detta låter som det klassiska tänkandet i tävlingsinriktade spel.

Är du sämre än jag så är du en total n00b, är du bättre än jag så är du en tryhard som bor i mammas källare eller fuskar.

Permalänk
Avstängd

@Tino:

Jag har så mycket hat mot alla som använder sig av hacks i spel jag har haft en stor Minecraft server i många år och har spelat Minecraft sen den kom ut det var så skoj att spela Minecraft i början ingen körde med hacks efter ett par år så kom nästan alla med hacks och hela spelet är totalförstörd finns inget som är skoj med det längre och jag har fått offra hela min skolgång för just att städa upp efter hacker i spelet och har lat över 100-200k på mina serverdator och blir bara så ledsen att tänka på det här.

Om jag hade sätt någon att köra med hacks tex i Dreamhack så hade jag slängt ut deras dator.

Finns bara ett ord för detta det är vidriga personer som använder hacks och bör inte ha tillgång till internet. //min åsikt

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

@solomon jag har hjälpt han att byta skins, men tycker samtidigt att kopplingen mellan skinns och fusk är långsökt då allt går via Minecrafts hemsida.

@Kiirozu @Lasergurka han spelar mycket bed wars där det är 2v2v2v2 och det ser väldigt competitive ut. Han anser då att personer som dödar han ibland har hacks. I form av att de överlevde eller gjorde för mycket skada. Exempelvis så dödade han en men blev sen dödad, då tyckte jag att det var rimligt att han inte kunde ta två men han ansåg att de hade trädsvärd medans han hade järnsvärd så borde han kunna ta båda men de hade hacks.

Jag spelar ibland Bed Wars och kan säga att det definitivt finns fuskare som har t.ex aimbot vilket gör att du kan slå folk automatiskt och aldrig missa. Skulle säga att det är kanske varannat spel som det är en fuskare. Skins har absolut ingenting att göra med om någon fuskar eller ej.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Tino:

@solomon jag har hjälpt han att byta skins, men tycker samtidigt att kopplingen mellan skinns och fusk är långsökt då allt går via Minecrafts hemsida.

@Kiirozu @Lasergurka han spelar mycket bed wars där det är 2v2v2v2 och det ser väldigt competitive ut. Han anser då att personer som dödar han ibland har hacks. I form av att de överlevde eller gjorde för mycket skada. Exempelvis så dödade han en men blev sen dödad, då tyckte jag att det var rimligt att han inte kunde ta två men han ansåg att de hade trädsvärd medans han hade järnsvärd så borde han kunna ta båda men de hade hacks.

Jadu, det var ett riktigt budget-hax de köpt om det bara ger en väldigt marginell förbättring av deras resultat. Hade dock nog snarare gissat på att han behöver jobba på att ta förluster, är svårt att bli bättre om man bara ser det som att de som är bättre fuskar.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Uppskattar svaren, känns som att grabben bara är en riktigt dålig förlorare, skulle han möta fuskare så skulle det antingen inte vara uppenbart om de exempelvis kör x-ray vision alternativt så skulle han åka på rå stryk direkt. Samtidigt är det inte omöjligt att han stöter på fuskare.

Jag drar själv paralleller till Counter Strike, där det är ganska uppenbart om någon kör fult ut med aimbot eller spinbot. Men där det också finns väldigt många bra spelare som helt enkelt är bättre än en själv.

Får bli att ta ner brorsonen på jorden igen nästa gång jag ser han