PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Det stämmer inte, dom har ingen form av matchmaking som parar ihop folk med liknande rating.
Det existerar ingen "elo" ännu.

Det är inget perfekt "ELO" system men vi blir utan tvekan matchade baserat på vår rating. Det är bara att kolla på de vi dödar och de vi blir dödade av, alla ligger i +2400 rating (vi alla har rating mellan 2400-2600). Det tar minuter för oss att starta en match för att den försöker matcha ihop oss. Köar vi istället NA squad där vi inte har spelat och har en lägre rating så har vi ett game inom ett par sekunder.

Skrivet av hakd:

Så gott som alla väggar ja, betong plåt mm bara det är "tunt" och enbart ett lager. Typ väggar och heltäckande staket.
Med rätt tilt och vinkel så både ser och kan du skjuta rakt igenom dom, det verkligen smakar alpha av den buggen.

Ska dra upp något klipp när det patchas, ska se hur långt man kan klättra först utan att något händer

Misstror dig inte men skulle gärna vilja se ett klipp på det. I mina 400 timmar i spelet och +800 matcher så har jag nog aldrig lyckats döda någon genom plåt eller betong. Plåtskydden har luckor i sig, så ja, i rätt vinkel kan man skjuta i luckan, men betong,njae.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Läst om hur folk sammanstrålar här på Sweclockers. Undrar om det finns intresse från lite korpen-lirare likt mig själv att team:a upp och göra turné på ön? Slänger ut frågan även om jag haft lite strul med frysningar efter senaste patchen.

Lite korpenstats jag innehar:
K/D ratio är 0,52
En kycklingmiddag
Top-10 placeringar ligger på 6%
Min favoritstatistik är killing streak - 2

Målet är att ha skoj och förhoppningsvis bli något bättre. Är 36 bast och står för ironi, dålig humor och självdistans.

Är discord det som gäller? Bara sett en tutorial på tuben. Något jag bör installera?

Steam-namn: FourteenChief

Permalänk
Moderator
Forumledare

@REWplayFF: Om du (mot förmodan) inte hittar någon här kan jag tipsa om att hoppa in i Geeks Gamings TeamSpeak, där finns det nästan alltid folk som kör några rundor.
Såklart väldigt avslappnat

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@REWplayFF: Om du (mot förmodan) inte hittar någon här kan jag tipsa om att hoppa in i Geeks Gamings TeamSpeak, där finns det nästan alltid folk som kör några rundor.
Såklart väldigt avslappnat

Tusen tack för tipset - uppskattas 👍🏻

Hoppas fortfarande ett korpengäng uppstår där vi som inte drar 10 headshots på raken kan panga loss lite.

Permalänk
Medlem

Har haft sjukt mycket problem med desync senaste två veckorna, sjukt irriterande att fullauto-tömma ett mag med UZI´n i ryggen på en lirare och personen vänder sig om och nitar en med en svärm hagel.

Körde över en åker med den öppna terrängbilen då den helt plötsligt började skaka och sedan bara exploderade... ???

Har hittils bara två kycklingmiddagar, men skam den som ger sig

Permalänk
Medlem

Tänkte dela med mig av lite tweaks jag använde mig av för att få spelet att flyta bättre, gjorde en märkbar skillnad för mig när allt små lagg försvann. Detta gäller då bara för Intel/Nvidia/Windows 10.

Intel® RST
https://downloadcenter.intel.com/download/26865/Intel-Rapid-S...

Intel® Chipset Device Software
https://downloadcenter.intel.com/download/20775/Intel-Chipset...

Intel® Network Adapter Driver for Windows® 10
https://downloadcenter.intel.com/download/25016/Intel-Network...

TCPOptimizer Optimera nätverks inställningarna
https://www.speedguide.net/downloads.php

CPU Core Parking Manager v3
http://coderbag.com/Programming-C/CPU-core-parking-manager-v3

NVIDIA Profile Inspector
https://ci.appveyor.com/api/buildjobs/ieug6sbqvgi6n2u7/artifa...

Prefered Refreshrate: Highest available
Multi-display/mixed-GPU acc :Single display performance mode
Power Managment Mode: Prefer maximum performance

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Jag säger bara desync...

Får be om ursäkt för det högfrekventa ljudet, detta är min första inspelning med Shadowplay och jag hade inte koll på att micken låg aktiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Misstror dig inte men skulle gärna vilja se ett klipp på det. I mina 400 timmar i spelet och +800 matcher så har jag nog aldrig lyckats döda någon genom plåt eller betong. Plåtskydden har luckor i sig, så ja, i rätt vinkel kan man skjuta i luckan, men betong,njae.

Aldrig lyckats haxa eller blivit haxad. Det här är fake news! Angående matchmaking så är jag osäker, har för mig reddit har snackat om att det finns.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Jag säger bara desync...

Får be om ursäkt för det högfrekventa ljudet, detta är min första inspelning med Shadowplay och jag hade inte koll på att micken låg aktiv.

https://www.youtube.com/watch?v=vRjGC5FS9Es

Jag har löst mic-problemen med shadowplay genom att helt enkelt att stänga av att shadowplay spelar in micen och tar och spelar in min mic separat med Audacity.. Visst, blir lite småpill att synka sen när jag redigerar i Adobe PP. Men när det väl är gjort så är det bara fördelar.. Jag kan t.ex klippa bort mitt ljud om jag så vill..

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

Tack för tipset. Efter att jag konstaterade detta så stängde jag av inspelning av micken.

Var som sagt första inspelningen och tänkte bara spela in för buggrapportering och granska hur illa jag spelar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick min första kyckling middag under gårdagen.. fanken va skönt det kändes 😃😃
Har spelat ca 11h 🖒

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av p_stman:

Fick min första kyckling middag under gårdagen.. fanken va skönt det kändes 😃😃
Har spelat ca 11h 🖒

Skickades från m.sweclockers.com

Grattis, den känslan är verkligen nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Det stämmer inte, dom har ingen form av matchmaking som parar ihop folk med liknande rating.
Det existerar ingen "elo" ännu.

All fakta säger tvärtom.

"Early Access; An early version of the skill-based matchmaking system is already in the game."

Och detta var innan ladder reset, då de gjorde om den igen.

Permalänk
Medlem

Spelar gärna med folk som är roliga, vunnit en gång av 20.

Lägg gärna till Trevlig

Mvh Kristoffer

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Har precis börjat spela det här spelet, riktigt kul med vänner men att spela själv verkar vara helt hopplöst. Körde först tre försök på duo, men första killen droppade när han försökte få kontakt med mig (hade glömt sätta på mikrofonen).

De andra verkade helt strunta i min markör när man droppade och la ingen egen. Testa slutligen på squad men både gångerna så droppade två direkt, då blir det lurigt. Är det vanligt att folk bara drar direkt i början av matchen?

Kan eventuellt stött på en fuskare också, hade förvisso ingen hjälm men kan man verkligen downa någon på ett skott med ump:en? Fullt liv, ett skott och sen var jag nere och krälade. Jag gillar att spela själv ibland, gäller alla mp-spel. Givetvis är man i kraftigt underläge utan att spela med kompisar eller snacka och det är väl än mer ett problem i ett spel som detta kanske.

Är det lönlöst att försöka spela själv om man inte kör solo? Solo känns dock utan någon större erfarenhet som ett stort lotto fram tills det är få spelare kvar.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Yes! Äntligen kom cirkeln någorlunda rätt för mig och jag fick lite Chicken till lunch!

(Sorry för dålig bild, tog snabbt med mobilen i mörkt rum för att skicka till polaren som sitter på jobbet )

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

@REWplayFF: skickade en friend request om det är ok?
37 bast och 2 st win på 11h

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av p_stman:

@REWplayFF: skickade en friend request om det är ok?
37 bast och 2 st win på 11h

Din request är accepterad. Tyvärr blir det inge lir ikväll men imorgon måste jag ut på ön igen. Är det discord eller teamspeak som gäller?

Permalänk
Medlem

Uppdaterade från en FX8350 CPU till Ryzen 1600X och nästan dubbalde min FPS vilket var nice och välbehövligt för flera andra spel och saker

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk

Letar efter folk för duo/squad.
PMa mig här innan du addar.
http://steamcommunity.com/id/autisminthemildform/

Visa signatur

"Liberalism is totalitarianism with a human face." - Thomas Sowell

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Din request är accepterad. Tyvärr blir det inge lir ikväll men imorgon måste jag ut på ön igen. Är det discord eller teamspeak som gäller?

Kör TS, skickar dig ip samt inlogg på pm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av p_stman:

Kör TS, skickar dig ip samt inlogg på pm.

Skickades från m.sweclockers.com

Finemang 👍🏻

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Har precis börjat spela det här spelet, riktigt kul med vänner men att spela själv verkar vara helt hopplöst. Körde först tre försök på duo, men första killen droppade när han försökte få kontakt med mig (hade glömt sätta på mikrofonen).

De andra verkade helt strunta i min markör när man droppade och la ingen egen. Testa slutligen på squad men både gångerna så droppade två direkt, då blir det lurigt. Är det vanligt att folk bara drar direkt i början av matchen?

Kan eventuellt stött på en fuskare också, hade förvisso ingen hjälm men kan man verkligen downa någon på ett skott med ump:en? Fullt liv, ett skott och sen var jag nere och krälade. Jag gillar att spela själv ibland, gäller alla mp-spel. Givetvis är man i kraftigt underläge utan att spela med kompisar eller snacka och det är väl än mer ett problem i ett spel som detta kanske.

Är det lönlöst att försöka spela själv om man inte kör solo? Solo känns dock utan någon större erfarenhet som ett stort lotto fram tills det är få spelare kvar.

Vet hur du menar när det gäller att spela ensam i multiplayerspel och av egen erfarenhet så kan du absolut spela ensam. Dock är ju solo att föredra om man nu inte vill köra ensam i squad lobby, vilket förövrigt kan vara rätt roande om man är duktig på spelet. Något som jag som "Arma Veteran" har märkt så är det att många i PUBG är rädda för närstrider och för osäkra skyttar för att kunna effektivt skjuta dig på avstånd. Det som oftast dödar en är cirklar som knuffar in en i underlägen eller att stå still. Vet inte hur många man dödar för att de står still. Stå. Aldrig. Still.

Angående "fuskaren" så är han nog bara en helt vanlig kille som sköt en hjälmlös Sweclockare i huvudet. Ett eller två skott kan gå rätt fort. Kanske var en burst som bara inte uppfattades som det.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Vet hur du menar när det gäller att spela ensam i multiplayerspel och av egen erfarenhet så kan du absolut spela ensam. Dock är ju solo att föredra om man nu inte vill köra ensam i squad lobby, vilket förövrigt kan vara rätt roande om man är duktig på spelet. Något som jag som "Arma Veteran" har märkt så är det att många i PUBG är rädda för närstrider och för osäkra skyttar för att kunna effektivt skjuta dig på avstånd. Det som oftast dödar en är cirklar som knuffar in en i underlägen eller att stå still. Vet inte hur många man dödar för att de står still. Stå. Aldrig. Still.

Angående "fuskaren" så är han nog bara en helt vanlig kille som sköt en hjälmlös Sweclockare i huvudet. Ett eller två skott kan gå rätt fort. Kanske var en burst som bara inte uppfattades som det.

Okey, ja en bra PUBG-spelare är jag defenitivt inte haha! Mitt stora problem är ofta att jag blir så besatt av att loota så jag glömmer bort cirkeln, vet inte hur många gånger vi suttit och spelat ett gäng där det gått hyfsat bra, bara för att bli wipeade för att vi glömt bort cirkeln och inte hittar något fordon att rädda upp misstaget med, haha!

Angående att röra sig så är det väl som i de flesta skjutarspel, väldigt få spel ger dig någon fördel av att campa. Möjligtvis när du tagit dig till ett nytt område och är där först som det kan vara en idé att halvcampa lite.

Om det var en burst så måste det ha varit en ljudbugg isf, han var inte längre än tre meter ifrån mig och det var helt klart bara ett skott som brann av, av ljudet att döma Men inte downar väl ump med ett skott i huvudet?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Okey, ja en bra PUBG-spelare är jag defenitivt inte haha! Mitt stora problem är ofta att jag blir så besatt av att loota så jag glömmer bort cirkeln, vet inte hur många gånger vi suttit och spelat ett gäng där det gått hyfsat bra, bara för att bli wipeade för att vi glömt bort cirkeln och inte hittar något fordon att rädda upp misstaget med, haha!

Angående att röra sig så är det väl som i de flesta skjutarspel, väldigt få spel ger dig någon fördel av att campa. Möjligtvis när du tagit dig till ett nytt område och är där först som det kan vara en idé att halvcampa lite.

Om det var en burst så måste det ha varit en ljudbugg isf, han var inte längre än tre meter ifrån mig och det var helt klart bara ett skott som brann av, av ljudet att döma Men inte downar väl ump med ett skott i huvudet?

Garanterat någon form av ljudbugg. Ingen vettig människa kör på single fire med UMP på 3m avstånd. Bara att ha kul i spelet och acceptera att det är lite barnsjukdomar här och där

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Din request är accepterad. Tyvärr blir det inge lir ikväll men imorgon måste jag ut på ön igen. Är det discord eller teamspeak som gäller?

har tyvärr inte hunnit skicka uppgifterna än då jag mer eller mindre bott på jobbet senaste dygnet men försöker hinna ikväll.

Mvh Peter

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av p_stman:

har tyvärr inte hunnit skicka uppgifterna än då jag mer eller mindre bott på jobbet senaste dygnet men försöker hinna ikväll.

Mvh Peter

Inga problem. Gör det när du har tillfälle.

Permalänk
Medlem

jag gav upp och köpte spelet igår, suttit och spelat några matcher och som högst har jag kommit på tredje plats.

Mkt roligare än vad jag trodde det skulle vara.

testade Duo någongång också men eftersom jag vägrar prata i mick (typ.. kermit på speed) så gick det lite segt.

Permalänk
Medlem

Måste bara älska när detta händer!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Jaha detta var ju trevlig upplevelse.
HSad på 1 skott på avstånd av en UMP med en lvl 2 hjälm och jag stendör direkt..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2