Spel för flickor? Hästspel?

Permalänk
Inaktiv

Spel för flickor? Hästspel?

Som rubriken antyder, vad finns det för spel till PC, XBONE eller PS4 som passar för flickor i 6-10 års åldern. Gärna hästspel!
The Sims, NintenDogs, Rocket League och Lego spelen känner jag redan till.
Jag har Googlat och det enda jag hittar är sunkiga F2P spel eller B-iga konsolspel från 2010 och bakåt.
Finns det inget hästspel med hög budget?
Det borde sälja rätt bra så förstår inte att ingen satsat på att göra ett ordentligt AAA hästspel.

Hur står det till med "wacky racing" genren. Sonic Allstars Racing spelen är bra men vad finns det i övrigt?

Permalänk
Medlem

Tjejer kan spela likadana spel som killar. Det här är 2017!

Jokes aside: Jag tycker att Daedalic Entertainments spel "Fire" har funkar jättebra med mina systrar (8 och 11 när de spelade). Det är ett point and click spel där huvudkaraktären är en grottmänniska och kommunicerar endast med läten och att peka (ingen engelska att bekymra sig över). Han är väldigt goofy av sig så karaktären tilltalar nog barn mycket. Man har ingen inventory så det är inte heller mycket att hålla koll på och det håller spelet hyfsat simpelt.
Jag beta-testade detta spel och det kunde bli lite klurigt även för mig när det inte gick att "youtubea" svaren men tjejerna spelade ibland med farsan och de tyckte det var kul att de fick spela och klura tillsammans.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av qaaka:

Tjejer kan spela likadana spel som killar. Det här är 2017!

Jokes aside: Jag tycker att Daedalic Entertainments spel "Fire" har funkar jättebra med mina systrar (8 och 11 när de spelade). Det är ett point and click spel där huvudkaraktären är en grottmänniska och kommunicerar endast med läten och att peka (ingen engelska att bekymra sig över). Han är väldigt goofy av sig så karaktären tilltalar nog barn mycket. Man har ingen inventory så det är inte heller mycket att hålla koll på och det håller spelet hyfsat simpelt.
Jag beta-testade detta spel och det kunde bli lite klurigt även för mig när det inte gick att "youtubea" svaren men tjejerna spelade ibland med farsan och de tyckte det var kul att de fick spela och klura tillsammans.

Ha! Jag visste att jag skulle få en sån kommentar!
Men dottern får nog vänta med att spela Halo och Battlefield tills hon är äldre.
Dessutom vill hon bara spela puttenutt spel. Gärna med mycket rosa och hästar. Dessutom skall karaktären i spelet helst vara en flicka. I Sonic spelar hon alltid som Danica Patrick t.ex.

Okej, tack för tipset, skall kolla upp det. Hon testade spela Oknytt men det blev för svårt med engelskan.

Permalänk
Medlem

Viva Piñata är färgglatt och puttenuttigt. Finns väl en och annan häst också, om jag inte missminner mig.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

https://www.playstation.com/sv-se/games/locoroco-remastered-p...

Loco Roco är ett fantastiskt bra spel, finns remastrat till ps4!
Färgglatt och gulligt!

Permalänk
Medlem

Nintendo passar perfekt för barn i den åldern.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av anon284015:

Som rubriken antyder, vad finns det för spel till PC, XBONE eller PS4 som passar för flickor i 6-10 års åldern. Gärna hästspel!
The Sims, NintenDogs, Rocket League och Lego spelen känner jag redan till.
Jag har Googlat och det enda jag hittar är sunkiga F2P spel eller B-iga konsolspel från 2010 och bakåt.
Finns det inget hästspel med hög budget?
Det borde sälja rätt bra så förstår inte att ingen satsat på att göra ett ordentligt AAA hästspel.

Hur står det till med "wacky racing" genren. Sonic Allstars Racing spelen är bra men vad finns det i övrigt?

Rollercoaster Tycoon, kan nog passa tjejer också, spelade det väldigt mycket som liten. Spelet handlar om att man bygger en nöjespark.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@anon284015: Kan inte direkt ge bra exempel på hästspel (starstable fick tummen ner av dottern), det verkar inte finnas något bra ännu.

Minecraft, botanicula, samorost är några spel min dotter i samma ålder gillar att spela.
Sen finns där lego-serien också men det är roligast i co-op
Terraria har så smått gjort sitt intåg också

Skrivet av Cooling23:

Nintendo passar perfekt för barn i den åldern.

Något specifikt spel du tänker på? Utbudet är ganska stort

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd

Detta kan kanske vara något?
http://store.steampowered.com/app/276340/My_Riding_Stables_Li...
Tyvärr vet jag inte om det är något högbudgetspel.

Hon kan ju annars spela "The Witcher 3", man får rida på en häst där iallafall

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Minecraft, alla barn gillar Minecraft.
Där kan hon även bygga egen hästgård
Och det finns rosa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284015:

Som rubriken antyder, vad finns det för spel till PC, XBONE eller PS4 som passar för flickor i 6-10 års åldern. Gärna hästspel!

Min dotter på 6 år spelar mycket Minecraft på vår One S, enbart i Creative Mode men där byggs det hus och det fångas hästar som tämjs, får namn och hamnar i en hage. Mycket speltid spenderas med storebror (9 år) där de hjälps åt men hon har kul på egen hand också.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Avstängd

Kolla på sidan www.hästspel.nu, där finns ett par alternativ också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Minecraft, alla barn gillar Minecraft.
Där kan hon även bygga egen hästgård
Och det finns rosa

Skickades från m.sweclockers.com

Och det finns hästar man kan tämja.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cooling23:

Nintendo passar perfekt för barn i den åldern.

Säkert, har dock inga planer på Switch eller Wii. Men får fundera på det. Nintendo konsoler verkar ha monopol på barnspel.

Permalänk
Inaktiv

Minecraft är faktiskt ett spel jag själv aldrig spelat. Testat det i 10 minuter.
Kan PC versionen spelas i splitscreen co-op?
Går det att rida på hästarna man fångar in?

Permalänk
Medlem

Zoo Tycoon går hem hos kompisens systerdöttrar iaf
Bygga massa olika inhägnader för olika djur och mata dem m.m.

Tror det är denna versionen om det inte finns en senare:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Zoo_Tycoon_(2013_video_game)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284015:

Minecraft är faktiskt ett spel jag själv aldrig spelat. Testat det i 10 minuter.
Kan PC versionen spelas i splitscreen co-op?
Går det att rida på hästarna man fångar in?

Splitscreen har jag inte sett, utan man får spela på var sin dator.
Verkar gå efter lite googlande, undrar hur man löser det med två tangentbord och möss dock.

Hästarna går även att rida på, ja.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Barn spelar det man introducerar dem för, om du förutsätter att de bara kommer gilla en typ av spel är det vad barnet kommer fokusera på.

Jag hade också satsat på Minecraft och olika plattformspel, känns rimligast för den åldern (oavsett kön).

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Ja definitivt Minecraft, det börjar med hästuppfödning och slutar med battle royale... eller du vet, designa en 8bit spelkonsol in game, eller vad folk nu håller på med nu för tiden.
Sen kan ju typ "Ori and the blind forest" och "Trine" va värt att testa.

Permalänk
Medlem

Inte det som frågas efter, dock är min 10-åriga systerdotter helt besatt av Cities Skylines

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon har nämmt det ännu men Starstable är ju ett hästspel som går ut på att man ska göra uppdrag och låsa upp nya ställen.

Visa signatur

Intel Core I7 6700 , Gtx 1060 6Gb , ASUS Z170I PRO GAMING, Corsair 16GB DDR4 2133MHz

Permalänk
Medlem

Little big planet, körde ettan och tvåan riktigt mycket när jag var mindre, många roliga timmar! Trean finns till ps4, har dock inte testat denna...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Något specifikt spel du tänker på? Utbudet är ganska stort

Allt som har med Nintendo att göra. Kan vara Wii U eller Switch.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rixxz:

Inte det som frågas efter, dock är min 10-åriga systerdotter helt besatt av Cities Skylines

Hon spelade lite SimCity. Det senaste. Men det var lite för svårt.
Cities Skylines är beroendeframkallande.

Permalänk
Medlem

Hästspel är tyvärr inte min genre men Stardew valley kan kanske vara intressant (om inte engelskan är ett för stort problem)

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Min dotter sitter och spelar ett hästspel vid namn Starstable på pc som är webbaserat, kan göra uppdrag samt köpa nya hästar och tillbehör! Gillar hon hästar så blir hon fast rätt omgående tror jag, det vart min dotter iallafall!!

Lycka till!

PS ' missade att nån redan nämnt det'

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooffee:

Vet inte om någon har nämmt det ännu men Starstable är ju ett hästspel som går ut på att man ska göra uppdrag och låsa upp nya ställen.

Detta spel kan även jag rekommendera.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Du har ju Häst och Ponny spelen och framför allt Arvet från Rosemond Hill Som är min favorit Gammalt men bra!

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av anon284015:

Säkert, har dock inga planer på Switch eller Wii. Men får fundera på det. Nintendo konsoler verkar ha monopol på barnspel.

Emulator + valfri handkontroll

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Finns det flick och pojkspel??

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard