Varumärkesansökan av Nintendo pekar på ett Nintendo 64 Classic Edition

Permalänk
Melding Plague

Varumärkesansökan av Nintendo pekar på ett Nintendo 64 Classic Edition

En användare på forumet Neogaf har upptäckt en varumärkesansökan på vad som verkar vara spelkontrollen för Nintendo 64, vilket kan antyda att en revision av konsolen är på gång.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oh, äntligen en retro-konsol till som kommer vara svindyr och tillverkas i för få exemplar.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Skrivet av DeFeCT79:

Oh, äntligen en retro-konsol till som kommer vara svindyr och tillverkas i för få exemplar.

Du menar prisvärd i världen men ocker-prissatt i norden a'la Bergsalas recept.

Permalänk
Medlem

Nintendo 64 var min första spelkonsol jag spelade på. Blir lätt köp.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Nu kommer verkligen nintendo nyheterna på löpande band. Var väl egentligen ingen högoddsare detta, om det nu stämmer.
Väntar bara på att fler tillverkare ska haka på trenden, kanske vi får ett Sega Saturn och Dreamcast mini i framtiden
Hoppas hoppas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag är för gammal för att bli nostalgisk över N64. Spelade mer och mer på dator vid den tiden.

Dessutom lär väl Bergsala se till att den blir svindyr i Sverige.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Nu får det vara nog...

Permalänk
Medlem

vad ska vi gissa för prislapp på denna då? 2k kasnke?

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Mjölkar dom inte lite väl mycket ur sin gamla låda nu? Säljer deras nya produkter helt åt skogen dåligt eller vad är det som händer?

Och N64 är ju egentligen inte särskilt gammal (jämfört med nes o snes) så de som tycker att konsolen bär något speciellt sentimentalt värde har väl förmodligen kvar originalet? Eller?

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

vad ska vi gissa för prislapp på denna då? 2k kasnke?

Säkerligen, och så vips så ser Bergsala till att vi får ett pris på säkert 3000:- eller nåt.
Oavsett nintendos modell och tankar och hur uselt dom hanterat dessa 2 retro lanseringar så får jag ändå säga att det är ett otroligt kul concept och idé från början. Nostalgin tillbaka för oss som växte upp med dessa konsoler, men dom kunde ha skött det 1000 gånger bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Har klarat mig utan ett köp på de två tidigare modellerna, men kommer det en N64 classic med Mario World, Mario Cart, Smash Bros och Majoras Mask (alt. Ocarina of time) så är jag nog rätt chanslös (förutsatt ett humant pris).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@DavidtheDoom: Kunde inte sagt det bättre själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeFeCT79:

Oh, äntligen en retro-konsol till som kommer vara svindyr och tillverkas i för få exemplar.

Hur får du ihop detta?
Om den tillverkas i för få exemplar så är den ju inte svindyr. Om den var svindyr så hade den inte sålt slut...

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av nmo:

@DavidtheDoom: Kunde inte sagt det bättre själv.

Glömde Perfect Dark eller Golden Eye. (Perfekt Dark är i mitt tycke ett av de bästa spelen genom tiderna på N64).

Har en plum-färgad variant hemma men saknar lite av spelen. Som är lite väl dyra och krångliga att få tag på numera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Det jag hoppas med denna är att det kommer ut spakar med originalets känsla så man kan renovera sina gamla 64 kontroller och få ett bra resultat. Alternativt att man kan konvertera kontrollernas kontakt till N64 pluggen.

Köpt lite olika spakar på ebay men tycker inte de känns som originalen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@Nisse-Tuta: Nintendo produkter säljer alltid, vad det än är för pris på den. Dom förra 2 var faktiskt väldigt dyra med tanke på vad man får, ett par spel som släpptes för 20 år sedan. Visst är det bra spel, men 1500kr? Det är överprisat.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600x, 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz, ASUS Prime B350-PLUS, ASUS RX5700

Permalänk
Medlem

Detta är inget annat än att mjölka pengar hos sina kunder eftersom de hade lätt kunnat vänta med att lansera retrokonsolen och släppa en konsol med N64 spel, Snes spel och Nes spel i en och samma och samtidigt betydligt mer spel från början där man för billig peng kunde komplettera senare med mer spel.
Nej detta är bara mjölkning inget annat, jag kan tycka det är fult av Nintendo att kittla retronerven med undermåliga lanseringar.

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Jag köpte ett par stycken nya spakar till mina kontroller, kändes exakt som Gamecube spakarna. Älskar det. Köptes från kaptenkrok tror jag, 129kr styck tror jag det var. Mycket bättre känsla än original spakarna imo

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600x, 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz, ASUS Prime B350-PLUS, ASUS RX5700

Permalänk
Medlem

Om inte Zelda spelen är med i denna eventuella utgåva är det ju ett stort fail. Nog för att det går an att spela 64 spel via emulator eller retropie så är ju en en färdig plug’n’play version helt klart att föredra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Om denna utgåva besannas är ju bara frågan om det kommer en Gamceube variant lagom till 2019 om schemat med en konsol per år står sig?
Nånting säger mig att det inte kommer ske då spelen är så pass mycket större, sen tilltalar inte riktigt mig tanken på en sådan variant heller om jag ska vara ärlig.

Är ju as usual Zelda och mario galaxy som är av intresse.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Bergsala: 1999 SEK prissättning incoming!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Mjölkar dom inte lite väl mycket ur sin gamla låda nu? Säljer deras nya produkter helt åt skogen dåligt eller vad är det som händer?

Och N64 är ju egentligen inte särskilt gammal (jämfört med nes o snes) så de som tycker att konsolen bär något speciellt sentimentalt värde har väl förmodligen kvar originalet? Eller?

Sitter på två styck med massa spel så har inget behov av någon classic ed här inte

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av puq123:

@jOnÄTÄn: Jag köpte ett par stycken nya spakar till mina kontroller, kändes exakt som Gamecube spakarna. Älskar det. Köptes från kaptenkrok tror jag, 129kr styck tror jag det var. Mycket bättre känsla än original spakarna imo

Kikat lite på gamecube liknande men såg att de var lite problem med dom men kanske finns olika leverantörer, får ta en titt på det igen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Mjölkar dom inte lite väl mycket ur sin gamla låda nu? Säljer deras nya produkter helt åt skogen dåligt eller vad är det som händer?

Och N64 är ju egentligen inte särskilt gammal (jämfört med nes o snes) så de som tycker att konsolen bär något speciellt sentimentalt värde har väl förmodligen kvar originalet? Eller?

Dom hävdar ju att switch säljer så pass bra att dom dubblerat produktionstakten. Däremot så sålde väl inte Wii U enligt förväntningarna.
Jag hade bara snes av dom gamla konsolerna men har härliga minnen av Goldeneye och 64 från skoltiden i en källare hos en kompis

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ser fram emot Wii U Classic Edition nästa år.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Hur får du ihop detta?
Om den tillverkas i för få exemplar så är den ju inte svindyr. Om den var svindyr så hade den inte sålt slut...

Nej. Den är fortfarande svindyr, för de vet att de kommer sälja slut på dem i alla fall.
Bara för att folk köper en produkt så betyder det inte att den är prisvärd, Apple någon....?

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Proffsmobbare

Blir det isåfall första mini-konsolen som klarar något en Raspberry Pi inte konsekvent orkar med?

Permalänk
Medlem

@DavidtheDoom: Ja fy, Golden Eye satte ju standarden för många år framåt. Jag har en förjävla förkärlek för Rare överlag. PD såklart, Banjo-Kazooie, DK64. Ja jisses...

Permalänk
Medlem

Nintendo 64 världens bästa spelkonsol genom tiderna och den som jag växte upp med och fick uppleva storspelen på.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

hade varit sjukt skoj! Har visserligen ett amerikanskt n64 med en Everdrive 2,5 kassett men blir lätt ett köp på mini om den kommer. Bara hoppas att kontrollerna kommer vara i riktig storlek samt att man kommer kunna köpa lösa och använda till sitt vanliga 64:a...