Permalänk
Medlem

Folk till fortnite

Någon som lirar fortnite?

Lämna tag här om ni vill. Lite info om er själva vore bra med.

För er som inte vet vad fortnite är, så är det ett spel där man bygger baser och skall skydda sig mot våger av diverse zombies.

Permalänk

Det lät ganska roligt, blev sugen på att testa, men 500spänn kändes saftigt. Är de värt de?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Funtar på att skaffa det men inte riktigt bestämt mig. Beror nog på om jag kan få med mig några andra polare också. Ser rätt kul ut dock!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Fick tag på en nyckel till en överkomlig peng av en trevlig SweC:are häromdagen, men har inte hunnit bege mig in i det än då de försökte skala upp lösningen för att möta efterfrågan och något gick åt fanders.

We're trying to scale up due to new players, and we broke it

Det väntar otåligt på mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Det lät ganska roligt, blev sugen på att testa, men 500spänn kändes saftigt. Är de värt de?

Nope.
Som jag skrev på https://grumpygaming.net tidigare idag till våra medlemmar. Inte värt det just nu, då det finns en giganstik P2W vägg som kommer upp vid level 10. https://www.reddit.com/r/FORTnITE/comments/6pcjvu/in_response... samt https://www.reddit.com/r/FORTnITE/comments/6pd9e6/the_real_pr...

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

@Eldritzh: Det hade jag faktiskt inte sett förut, skulle inte köpa spelet efter att ha läst det där på reddit. Där får man för att man inte gjorde en vettig research innan man köper. Förhoppningsvis är det något som kommer ändras, annars är det nog döfött spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TroNi:

Det lät ganska roligt, blev sugen på att testa, men 500spänn kändes saftigt. Är de värt de?

Ja :). Har varit med sedan extremt tidig alpha. Fick en gratis Deluxe nyckel i mailen.
Älskar spelet något enormt.

Kostar 400kr för standard, 600kr för Deluxe.

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är sjukt roligt. Bara kört med randoms via "groupfindern" eller vad man ska kalla det hittills men det har fungerat över förväntan. Inte råkat ut för många personer alls som inte spelar för objektive. Brukar vara att folk sprider ut sig över kartan för att samla resurser och sedan automatiskt samlas vid objektive när kartan är utforskad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheDiddler:

Någon som lirar fortnite?

Lämna tag här om ni vill. Lite info om er själva vore bra med.

För er som inte vet vad fortnite är, så är det ett spel där man bygger baser och skall skydda sig mot våger av diverse zombies.

Kan ju börja med att berätta lite om dig själv först?!?!

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

@TheDiddler, frångick det du initialt begärde i tråden.

Min tag är vad den är även här på SweC, kommer troligtvis spela litet ikväll då jag är gräsänkling i veckan.

Spelmässig allätare men har nischat mig mer mot spel som är enkla att ta sig an, svåra att bemästra och inte tar alltför mycket tid i anspråk sett till en runda.

För närvarande är det Rocket League i hög utsträckning och även en och annan match Heroes of the Storm. Barnsligt förtjust i Image & Forms alster, SteamWorld Heist(Dig är också bra) och Nintendoist sedan barnsben!

Permalänk

Tycker det är ett grymt kul spel hittils, köpte Limited edition och sålde 2 keys till polare. Att bygga baser är kul, förhoppningsvis lysnar devs på communityn. Får väl se hur det är med paywall senare, fast samtidigt lägger man ju en del pengar på cosmetics till LoL(Kanske dålig jämförelse).

Visa signatur

🎮 → 7800X3D • EVGA RTX 2080s • 64GB DDR5 • Asus B650 • Corsair HX1000i
🖥️ → Skärm: Iiyama G-Master GB3461 - 34" 21:9 144hz • 🥽 → VR: Oculus Quest 2
🎧 → Logitech G933 🖱️ → Corsair Sabre RGB | ⌨️ → Corsair K70 Lux

Permalänk
Medlem

Sjukt svårt att göra sina quests just nu med randoms då det krävs att dom hjälper till. Vilket dom inte är intresserade av. Behöver göra ett "försvara-objective-mot-tre-vågor-fiender" som inte finns på alla kartor (samt göra den tre gånger). Och när den finns så ignorerar folk den ändå.

Så behöver någon göra BlueGlo Siphon questet så säg till så hänger jag gärna med. Kanske testar göra det solo ikväll bara för att..vet inte om fienderna blir färre om jag kör solo eller inte.

Permalänk
Medlem

@Rorax: Har bara lite drygt hunnit med tutorial än, så jag är nog inte mycket till hjälp. Men ifall jag kan bidra på något vis, skulle jag kunna ansluta mig vid tillfälle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qn1f3:

@Rorax: Har bara lite drygt hunnit med tutorial än, så jag är nog inte mycket till hjälp. Men ifall jag kan bidra på något vis, skulle jag kunna ansluta mig vid tillfälle.

Tack men tror det krävs lite högre power level för att kunna fungera. Jag måste göra uppdraget i en 23+ zone och jag är själv bara på typ 18 eller 19.

Permalänk
Medlem

Om någon är sugen på Fortnite så kan jag ordna fram 1st standard nyckel för 200kr eller högre bud.
Själv har jag en rating på 26 i spelet. Flyter på ganska bra trots randoms.

Visa signatur

Första PC'n: Compaq Presario CDS 520 - 1994

Permalänk
Medlem

SeloSwe om någon vill adda.
lvl 51 just nu.

Har en nyckel för en 150:- om nån vill ha

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Köpte det här om dagen.
Rätt kul men kan inte påstå att jag fattar vad jag gör

Visa signatur

^^^
@¿@
o