Problem med att ansluta mot Hyper-V manager över LAN

Permalänk
Medlem

Problem med att ansluta mot Hyper-V manager över LAN

Hej,
Jag har lite problem med att ansluta mot Hyper-V manager över LAN.
Användaren som jag använder mig av är medlem i Administrators så jag förstår inte riktigt varför den inte vill.
Men det är väll något som jag skall ändra i GPO antar jag men jag vet inte vad, någon som har några tips?

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

Är MAINSERVER en fristående maskin, alltså inte kopplad till ett AD? I så fall kanske du måste ange kontonamnet som MAINSERVER\kontonamn när du startar Hyper-V Manager (shift+högerklick->run as different user).

Permalänk
Medlem

@Lunatech: Precis, MAINSERVER kör inge AD, det är den här rutan jag får upp när jag försöker logga in med MAINSERVER\Username.

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

@Lunatech:

Jag löste det, Kör följande i PowerShell med Administrations rättigheter på servern så kommre allt funka sen:

Enable-WSManCredSSP -Role server

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V