Permalänk
Medlem

Hjälp mig fixa min balkongdörr

Det här är en lite udda fråga men jag har letat länge efter en lösning utan att få något svar, så en forumtråd kanske kan hitta någon som vet.

Det här är min balkongdörr. Dörrhalvorna sitter ihop med vita plasthakar och den här haken har gått av.

Här är en bild från mitt fönster, som använder samma plasthakar, så man kan se hur de ser ut i fungerande skick.

Dom här hakarna är små billiga plastdetaljer som skulle vara lätta att byta om jag bara visste var man kan köpa dem. Jag testade att mäta och fota hakarna och gick till det lokala Bauhaus för att höra om de hade något, men de visste inte och rekommenderade att jag skulle fråga min vicevärd. Jag har frågat min vicevärd, men han är hopplös och kunde inte svara på det. Jag har kollat mina fönster och min balkongdörr noga både utvändigt och invändigt efter modellnamn eller liknande för att kanske fråga tillverkaren utan att hitta något, så jag vet inte vem som tillverkat dörren. Vicevärden visste inte heller, hopplös som sagt.

Så nu undrar jag fortfarande, var kan jag få tag på sådana här hakar?

Permalänk
Medlem

Ser ut som att du behöver någon med en 3D-printer som kan tillverka en ersättningshake åt dig, alternativt så borde det ju gå att bocka till en plåtbit för samma funktion.

Edit: Dom heter tydligen "Koppelhake"
Dessa ser ut att vara liknande: http://www.skanebeslag.se/fonsterbeslag/kopplingsbeslag/koppe...

Mera Information.
Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Det skulle kunna vara dylika:
http://www.skanebeslag.se/fonsterbeslag/kopplingsbeslag/koppe...

I så fall gäller det dock att hitta någon som säljer enstaka till privatpersoner.

Tillägg: Där blev det dubbelt med redigeringen ovan.

Permalänk

Du är ute efter någon form av koppelbeslag till din fönsterbåge.
Googla det så hittar du säkert

Koppelbeslag fönster

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket, nu har jag något konkret att leta efter. Ska ta måtten igen och se var jag kan hitta något som passar.