Söker en vettig cleaner

Permalänk
Medlem

Söker en vettig cleaner

Hejsan

Jag använder mitt Microsoftkonto på ganska många enheter och nu har nån av dem åkt på någon adware light. Det artar sig genom att om jag exempelvis trycker på en länk eller på att kommentera i ett forum eller på Facebook så blir jag istället ivägskickad till Google.se. Jag har kört ADWCleaner men fick inte bort problemet.

Så, gärna några förslag

Permalänk
Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem

Kolla plugins också, ominstallera chrome helt och hållet.

Permalänk
Medlem

Tackar!
Använder faktiskt bara ublock, Stylish och Ghostery

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Tackar!
Använder faktiskt bara ublock, Stylish och Ghostery

Ja använder ja, det är väl knappast troligt att du aktivt använder ett malware addon, men det kan ju ligga där iaf, vilket jag antar var anledningen att du fick tipset att kolla addonsen

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

ah du tänker så
Jag upptäckte nu att jag kan upprepa problemet: Om jag tar upp en ny flik i Chrome och skriver exempelvis www.sweclockers.com där så dyker duckduckgo upp och skickar mig till Google.se och så får jag söka om. Trodde det var en bra läsare men har aldrig använt den.