Aktiv brusreducering på budget

Permalänk
Medlem

Aktiv brusreducering på budget

Tjenare
Jag kommer börja flyga väldigt mycket och då jag störs väldigt mycket av ljudet runtomkring skulle det vara skönt med brusreducerande hörlurar. Jag har kollat på en del hörlurar som skulle passa min budget:
Andersson cdh 3.2 - 899kr
Philips shb9850nc - 1200kr
Sennheiser HD 4.5 btnc - 1800kr (finns som som fynvara på webhallen för 1500)
Någon som har erfarenhet av dessa hörlurar eller har några andra budgetalternativ?

Permalänk
Avstängd

Jag har ett par Bose QC 25 och är väldigt nöjd med hur dom presterar i ljudliga miljöer och ligger din budget på 1500 så köp ett par på Tradera där dom brukar gå runt 1500. Se bara till att antingen köpa lokalt så du kan testa innan du köper dom eller välj Paypal eller Klarna så du får köpgaranti. Håll dig undan från Blocket och deras Blocketpaket, bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VresiBerba:

Jag har ett par Bose QC 25 och är väldigt nöjd med hur dom presterar i ljudliga miljöer och ligger din budget på 1500 så köp ett par på Tradera där dom brukar gå runt 1500. Se bara till att antingen köpa lokalt så du kan testa innan du köper dom eller välj Paypal eller Klarna så du får köpgaranti. Håll dig undan från Blocket och deras Blocketpaket, bara.

Är inte speciellt förtjust av begagnad elektronik, ska dock ändå kolla upp det. Tackar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av erictb29:

Är inte speciellt förtjust av begagnad elektronik, ska dock ändå kolla upp det. Tackar!

Skickades från m.sweclockers.com

QC 25 är dom bästa lurarna för aktiv brusreducering som finns på marknaden idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VresiBerba:

QC 25 är dom bästa lurarna för aktiv brusreducering som finns på marknaden idag.

Det håller jag med dom, har testat dom ett flertal gånger och blir alltid lika paff av kvalitén. Är dock ute mer efter budget alternativ, dels för att jag ej kommer använda dom alldeles för mycket och dels för att jag inte har för mycket pengar att spendera

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@VresiBerba QC35 är eventuellt lite bättre, men också mycket dyrare. @erictb29 letade runt på samma sätt som dig för ett halvår sedan och läste massor med recensioner. Slutade med att det blev ett par nya QC25. Övriga verkar inte lika bra helt enkelt. Om budgeten är fix så är ju begagnat ett bra alternativ. Förvänta dig dock inga mirakel. På turbopropp och gamla plan (tänkt 747a) gör de stor skillnad men på en ny Dreamliner (och förmodligen A380) är det inte alls lika stor skillnad mot att vara utan lurar eller med brusreducering avstängd.

Visa signatur

Min dator: Intel i7 2600K@4.5GHz // 8GB RAM // GTX 780 | Frugans: Intel i7-6700K // 16GB RAM // GTX 1080

Permalänk
Medlem

För sjukt billiga (men förvånansvärt bra) in-ear lurar med aktiv brusreducering så spana in Digital Silence. Köpte mina för runt 300kr. De är inte perfekta, men för priset är de otroliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

För sjukt billiga (men förvånansvärt bra) in-ear lurar med aktiv brusreducering så spana in Digital Silence. Köpte mina för runt 300kr. De är inte perfekta, men för priset är de otroliga.

Verkar rätt svåra att hitta, har du nån länk eller modellnr till dom du köpt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Earthchill:

@VresiBerba QC35 är eventuellt lite bättre, men också mycket dyrare. @erictb29 letade runt på samma sätt som dig för ett halvår sedan och läste massor med recensioner. Slutade med att det blev ett par nya QC25. Övriga verkar inte lika bra helt enkelt. Om budgeten är fix så är ju begagnat ett bra alternativ. Förvänta dig dock inga mirakel. På turbopropp och gamla plan (tänkt 747a) gör de stor skillnad men på en ny Dreamliner (och förmodligen A380) är det inte alls lika stor skillnad mot att vara utan lurar eller med brusreducering avstängd.

Skulle du anse att det är bättre o lägga lite mer pengar o köpa qc 25 och inte chansa o köpa nåt budget?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av erictb29:

Skulle du anse att det är bättre o lägga lite mer pengar o köpa qc 25 och inte chansa o köpa nåt budget?

Skickades från m.sweclockers.com

Det var det jag gjorde tillslut. När budget-alternativet kostar över 1000 kr känns det för mycket att chansa med. Men de där för 3-400 kr är ju värde att chansa på om man gillar in-ear och hittar en butik som säljer de.

Visa signatur

Min dator: Intel i7 2600K@4.5GHz // 8GB RAM // GTX 780 | Frugans: Intel i7-6700K // 16GB RAM // GTX 1080

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig köpa några Andersson lurar.
Har iofs aldrig testat, men med tanke på det övriga sortimentet av "china crap" så skulle jag hålla mig lång borta.

Själv har jag ett par Nokia Purity Pro (Monster), de är grymma, men säljs inte längre.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har själv Sony's MDR 100-abn och är ruskigt nöjd. Riktigt härligt ljud och brusreduceringen funkar riktigt bra, i mitt tycke i alla fall. Första brusreducerande jag haft så kan inte jämföra med så mycket, men nöjd. Batteritiden är riktigt bra också.

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Medlem

Har dessa, sjukt nöjd!

Visa signatur

AMD 1800X - Corsair 100i v2 med noctua fläktar - 2x8gb G Skill RGB 3200 mhz ddr4 - Samsung Evo 850 250GB - Samsung Evo 960 m2 500gb - Evga Gtx 1080 Classified 8gb - Biostar B350 GT3 - Corsair 860AX - Fractal R4 - WD black 1tb - Asus Strix Soar - Sennheiser PC 363D

Plex Server: Intel 6700K - Noctua NH-U12S - 2x8gb Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC24000 - Intel 520 120gb - 3x HGST Deskstar NAS 4TB - Gigabyte GA-Z170N-WIFI mitx - EVGA SuperNOVA G2 750W - Fractal Design Node 304 (Vit)

Permalänk
Medlem

Har inte dom själv men varit och lyssnat många gånger på dom och QC35, har äntligen bestämt mig för Sonys som både jag och frugan tycker om. Så imorgon bär det av för att köpa ett par till mig och ett par till henne

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@didde31 och @miscann

Kapar tråden lite för att fråga hur ni laddar era lurar? Rekommenderar ju bara via datorn, men vill gärna ladda mina mha iPhone-pluggen. Handlade förresten mina idag, riktigt nöjd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZooN:

@didde31 och @miscann

Kapar tråden lite för att fråga hur ni laddar era lurar? Rekommenderar ju bara via datorn, men vill gärna ladda mina mha iPhone-pluggen. Handlade förresten mina idag, riktigt nöjd

Skickades från m.sweclockers.com

Viste jag inte äns, brukar ladda mina med min samsung laddare till mobilen.

Visa signatur

AMD 1800X - Corsair 100i v2 med noctua fläktar - 2x8gb G Skill RGB 3200 mhz ddr4 - Samsung Evo 850 250GB - Samsung Evo 960 m2 500gb - Evga Gtx 1080 Classified 8gb - Biostar B350 GT3 - Corsair 860AX - Fractal R4 - WD black 1tb - Asus Strix Soar - Sennheiser PC 363D

Plex Server: Intel 6700K - Noctua NH-U12S - 2x8gb Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC24000 - Intel 520 120gb - 3x HGST Deskstar NAS 4TB - Gigabyte GA-Z170N-WIFI mitx - EVGA SuperNOVA G2 750W - Fractal Design Node 304 (Vit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZooN:

@didde31 och @miscann

Kapar tråden lite för att fråga hur ni laddar era lurar? Rekommenderar ju bara via datorn, men vill gärna ladda mina mha iPhone-pluggen. Handlade förresten mina idag, riktigt nöjd

Skickades från m.sweclockers.com

Såg det, men tycker det är så otympligt så använder alltid mobilladdaren. Borde väl i princip vara exakt samma sak.

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Medlem

@didde31 och @miscann
Tackar!

Slog ett öga på laddarna här hemma och det är inga problem att köra med mob-laddare opraktiskt att ladda med datorn eftersom jag inte använder den längre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag lånar denna tråd lite. Finns det någon som har testat väldigt billiga (runt 500kr) brusreducerande hörlurar? Jag tänker på exempelvis SONY MDR-ZX110NA. Jag ska tillägga att jag är ute efter en bra brusreducerande funktion då hörlurarna kommer i stort sett endast att användas på flygplan och då lyssnar jag på ljudböcker eller tittar på någon film. Ljudkvaliteten behöver därför inte vara fantastisk men däremot vill jag ha bra brusreducering, tyvärr går väl detta generellt sett hand i hand och ju dyrare hörlurar desto bättre är allt.