Destiny 2 får systemkrav och betadatum

Permalänk
Melding Plague

Destiny 2 får systemkrav och betadatum

Det börjar dra ihop sig till ett första test av Destiny 2 även på PC. I slutet av augusti öppnas portarna för betasugna, och nu kommer även en inledande laddning systemkrav.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hur kommer det sig med dom rekomenderade kraven att 1600X(som är högre klockad och har lika bra IPC som hasswell/devils canyon)

jämnfört med en 2400? den har lägre klock, klarar färre instruktioner per klock och har mindre kärnor(kärnorna gissar jag dock är mindre viktigare)

Känns lite udda men men.

Kul att se att det inte är det mest tungdrevna spelet som släppts!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BM-Mods:

Gissar på att du bara är ett troll, men iaf så ska dom ha en 1600x som rec så bär dom väll iaf sätta en 4670 eller nått från intels sida.

Sitter på ADM nu och är tok nöjd då den presterar bättre i spel än min förra 4670K, men att dom jämnför den med en 2400 känns ju mest oserriöst egentligen.

Har du tänkt på att det kanske är svaret från respektive tillverkare vad dom vill ha för rekommendation? Kanske AMD vill sälja mer 1600x och intel vill visa att nästan alla deras CPU'er går att använda.

Permalänk
Medlem

Tror inte vi kommer se spel med extremt höga systemkrav närmaste tiden med tanke på att de främst utvecklas för PS4 och XboxOne och sen porteras över till PC. Båda konsolerna kör nu X86 arkitektur, och en väldigt klen CPU-del. Spelar man i 1080P vilket typ 90% av alla spelare gör, så kan man i princip sitta kvar på Sandybridge eller Vishera och Geforce 670/680 just nu. Beror på hur kräsen man är med ögongodis påslaget.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Har du tänkt på att det kanske är svaret från respektive tillverkare vad dom vill ha för rekommendation? Kanske AMD vill sälja mer 1600x och intel vill visa att nästan alla deras CPU'er går att använda.

Vist kan det vara så, men borde inte AMD vara tillräkligt smarta för att typ säga att man kan köra med R3 då? Vet inte hur dom tänker men vore ju dumt att säga att det krävs mer än vad det gör, sen brukar jag personligen inte ta dessa systemkrav så allvarligt utan det brukar ju funka med sämre speccs än vad som skrivs, men jag förstår vad du menar

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad*

Tog bort en uppenbar trollpost samt en radda svar på denna. Lite collateral damage där, tips är att helt enkelt inte mata trollen utan nöja er med rapportknappen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BM-Mods:

Vist kan det vara så, men borde inte AMD vara tillräkligt smarta för att typ säga att man kan köra med R3 då? Vet inte hur dom tänker men vore ju dumt att säga att det krävs mer än vad det gör, sen brukar jag personligen inte ta dessa systemkrav så allvarligt utan det brukar ju funka med sämre speccs än vad som skrivs, men jag förstår vad du menar

tror det handlar om att dom vill sälja 1600x då r3 kanske inte gör sig lika bra i andra spel som 1600x

Permalänk
Skrivet av SwedenVirre:

Hur kommer det sig med dom rekomenderade kraven att 1600X(som är högre klockad och har lika bra IPC som hasswell/devils canyon)

jämnfört med en 2400? den har lägre klock, klarar färre instruktioner per klock och har mindre kärnor(kärnorna gissar jag dock är mindre viktigare)

Känns lite udda men men.

Kul att se att det inte är det mest tungdrevna spelet som släppts!

Jo, det känns jävligt skumt att 4C/4T sandy ska vara lika med en högre klockad 6C/12T Ryzen. Jävligt skumt. En R5 1400 vore lätt kunna köra de likvärdigt med en 2400

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av oouhdawg:

Har du tänkt på att det kanske är svaret från respektive tillverkare vad dom vill ha för rekommendation? Kanske AMD vill sälja mer 1600x och intel vill visa att nästan alla deras CPU'er går att använda.

De är inte så man sätter rekommendationer, och i så fall vore ju i5 2400 vara ännu mer konstigt då de inte ens tillverkas längre.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bloodstainer:

De är inte så man sätter rekommendationer, och i så fall vore ju i5 2400 vara ännu mer konstigt då de inte ens tillverkas längre.

Som jag sa, det kan vara Leverantörer som ger sitt svar på rekommendation till speltillverkaren.

Då spelar det ingen roll om i5 2400 är gammal.

Permalänk
Medlem

Peer to peer servrar år 2017 är oacceptabelt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

P2P servers är ett skämt, samt att tickraten var typ 20? i destiny 1, båda värdelösa.

Permalänk
Skrivet av oouhdawg:

Som jag sa, det kan vara Leverantörer som ger sitt svar på rekommendation till speltillverkaren.

Då spelar det ingen roll om i5 2400 är gammal.

Återigen, de är inte så det fungerar, hårdvaruleverantörer håller ingen kommunikation med spelutveckling på någon nivå, eventuellt att komponenttillverkare har en kommunikationslinje tillsammans emot spelförläggaren, men de är i så fall i marknadsföringssyfte. Det är helt och hållet upp till spelutvecklarna att testa och sätta rekommendationer själva, det är inget som leverantörer gör. Och oavsett, så skulle ingen leverantör i världen försöka sätta i5 2400 som relevant på Intel sidan.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Jäkligt märkliga systemkrav. En pentium G4560 presterar ungefär som en 2400 vad gäller både enkel och multitrådning, så det hade ju känts mer logiskt om kraven istället varit en sådan samt en R3 1200.

Skulle nog tro att en Core 2 Quad/Athlon II X4 hade klarat det alldeles utmärkt också med tanke på hur svaga processorerna i konsolerna är.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Fyfan vad AVUNDSJUK jag är på er PC peeps!!! riktigt trevligt spel alltså!! GL Guardians!!!

Permalänk
Medlem

Längtar efter att få sätta tänderna i Destiny på PC! Här har man fått kräla bland konsollbönderna i flera år medan fina PCn stått halvt orörd. Allt för att spela detta sjukt grymma lir. Äntligen ordning och reda i världen iom 2:an! Trevligt att det verkar väloptimerat också!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bloodstainer:

Återigen, de är inte så det fungerar, hårdvaruleverantörer håller ingen kommunikation med spelutveckling på någon nivå, eventuellt att komponenttillverkare har en kommunikationslinje tillsammans emot spelförläggaren, men de är i så fall i marknadsföringssyfte. Det är helt och hållet upp till spelutvecklarna att testa och sätta rekommendationer själva, det är inget som leverantörer gör. Och oavsett, så skulle ingen leverantör i världen försöka sätta i5 2400 som relevant på Intel sidan.

Testa vänd på det och se, varför skulle en speltillverkare ens jämföra dessa två CPU'er. Det är ännu mindre troligt.

Permalänk
Skrivet av oouhdawg:

Testa vänd på det och se, varför skulle en speltillverkare ens jämföra dessa två CPU'er. Det är ännu mindre troligt.

Va? De är absolut inte troligt Hårdvaruförsäljare har ingen kommunikationslinje med spelutvecklare då de inte har någon business tillsammans. Och det är ju upp till speltillverkare att sätta specifikationer och speltesta, så det är verkligen upp till dom att testa de på olika system. Jag har insyn i hur de här fungerar.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bloodstainer:

Va? De är absolut inte troligt Hårdvaruförsäljare har ingen kommunikationslinje med spelutvecklare då de inte har någon business tillsammans. Och det är ju upp till speltillverkare att sätta specifikationer och speltesta, så det är verkligen upp till dom att testa de på olika system. Jag har insyn i hur de här fungerar.

Hårdvaruförsäljare har jag inte sagt något om. Jag pratar om tillverkare.

Förklara bara varför skapare av spel skulle sätta nämna intelrekommendation, och sedan en dubbel så bra processor på AMD sida?

Permalänk
Skrivet av oouhdawg:

Hårdvaruförsäljare har jag inte sagt något om. Jag pratar om tillverkare.

Förklara bara varför skapare av spel skulle sätta nämna intelrekommendation, och sedan en dubbel så bra processor på AMD sida?

Det är ju just de jag ifrågasätter. Deras rekommendationer är ologiska och det visar tydligt på att de inte har gjort något speltest

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

De får provision på alla sålda Ryzenproccar ;D

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart