Sony höjer priset på Playstation Plus

Permalänk
Skrivet av Bloodstainer:

Varför tror du att 1080p 60 skulle vara svårare än 4k 30? Och har du ens tittat på vad Xbox One X har för specs? Dens GPU liknar mer en RX 480 och PS4 är inte ens nära de. Men de är skitsamma enligt mig, båda konsolerna är överprisade och har för dåliga specifikationer och prestanda för att de ska duga, PC är bättre på allt. PS4 kan redan pusha vissa spel till 60fps, och helt ärligt, de hela "console = 30fps" grejen kommer ifrån alla FPS låsningar vid Xbox 360, PS3 som var kvar i många spel då Xbox One och PS4 båda hade kass prestanda och specs vid launch. Men jag ser inte hur de kan misslyckas få spel att köras i 1080p60fps med GPUn som sitter i XOX, vilket är bra, för PC-ports som är FPS låsta är ren cancer.

Läs om det jag skrev. Skrev att jag tror spel utvecklarna kommer pusha mera på4k än 1080p 60fps.

Konsoler är skit och kommer alltid vara skit i dom här prisklasserna inget mera med det.
Klart det går att fixa 4k och 30fps men till vilken kostnad?

Är det värt med 4k mot 1080p fast man får mycket mindre detali rikedom, lägre texturer osv?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

"En miljard här och en miljard där, till slut blir det lite pengar"

Man undrar ju om det beror på att de bara vill tjäna mera pengar eller att kostnaden gått upp så man behöver mer till personal och serverhallarna. Man lägger alltid på lite extra föra att vara säker.
10kr per användare lär bli ganska mycket. Alltid tråkigt då tjänster som man vill ta för givet kostar mer och mer men ja...

Det tar mer betalt för att de kan, helt enkelt.

(Tycker ändå att priset är OK.)

Skrivet av Durkadur:

Dock vill man spela multiplayer på PS4 har man inte så många andra val än att pynta. Annars är det rätt trevligt att köra single player på PS4 i soffan och multiplayer i gamingstolen på PC Men inte alla som vill/kan ha en sådan uppsättning.

Exakt!

Tycker det är nästan där konsol är som trevligast, socialt multiplayer i soffa med släkt och vänner.

NU kör jag Xbox Gold för att jag fått en hel del trevliga spel med på köpet, men nätverks-MP spelar jag helst på PC egentligen. (Så kanske att jag skippar det lite längre fram då jag inte spelar så mycket nätverks-MP på konsol.)

Konsol är dock suveränt just som socialt soff-MP!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av Garderoben:

Läs om det jag skrev. Skrev att jag tror spel utvecklarna kommer pusha mera på4k än 1080p 60fps.

Konsoler är skit och kommer alltid vara skit i dom här prisklasserna inget mera med det.
Klart det går att fixa 4k och 30fps men till vilken kostnad?

Är det värt med 4k mot 1080p fast man får mycket mindre detali rikedom, lägre texturer osv?

Jag skrev precis att 1080p60fps borde vara konsolerna mål

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Med tanke på vilka spel man får av Sonys first party studios, de får gärna höja med 10 extra i månaden. Det enda jag väntar på är God of War, Days gone och kommande. Uncharted Lost legacy.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Lenovo Legion Y520 | i7 8700K | ASUS Rog Strix Z370-F GAMING | Corsair CL15 Vengeance 3000Mhz | Acer 27" Predator XB271HU | Fractal Design Meshify C | EVGA CLC 280 WaterCooling | Samsung 860 Evo 1Tb/850 Evo 512 Gb| RTX Strix Asus 2070 | EVGA 650W GQ | Steelseries Rival | Logitech G105 | Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem

Det är väldigt mkt dolda kostnader för konsolspelare.
PS4-spel kostar 200kr/st mer än motsvarande PC-spel,
PS4-spel faller inte i pris liknande motsvarande på t.ex. Steam.
PC-spelare betalar i regel inte för att spela online.

Visa signatur

How do 'Do Not Walk on the Grass' signs get there ?