Positiva EA-siffror får extra skjuts av Mass Effect: Andromeda

Permalänk
Melding Plague

Positiva EA-siffror får extra skjuts av Mass Effect: Andromeda

Trots kritik är senaste inlagan i serien Mass Effect av allt att döma ingen försäljningsflopp. När EA kvartalsredovisar lyfts spelet fram som ett bidrag till starka siffror.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Har dom lyckats lösa de problem som fanns med spelet från början? Dvs, är det värt att köpa nu?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Har dom lyckats lösa de problem som fanns med spelet från början? Dvs, är det värt att köpa nu?

Ej spelat spelet när det släpptes. Men har börjat göra det nu, på senaste versionen, dvs 1.09 och jag märker inga problem. Jag förstår heller inte hur man kan ha sågat sönder det här spelet. Har haft det rätt kul hittills. Kommer spelet upp i samma kvalitet som de förra spelen? Nej det tror jag inte. Men inte fan är det ett dåligt spel som många recensioner har fått det att låta som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Har dom lyckats lösa de problem som fanns med spelet från början? Dvs, är det värt att köpa nu?

Jag köpte spelet efter den första stora uppdateringen(tror det var 1.05) och tycker spelet var riktigt bra. Håller nog samma kvalité som Mass Effect 3(Mass Effect 2 är den bästa i serien imo). Rekommenderar spelet, jag hoppas har EA har lärt sig av sitt misstag och hoppas de fortsätter med serien.

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Proffsmoddare

Har haft det sen release men har bara spelat nån timme totalt. Känner inget sug efter det alls tyvärr då det inte alls har samma känsla som de tidigare spelen.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Problemet med mångas recensioner är nog att de jämfört med den tidigare trilogin rakt av.

Man måste se på detta som ett eget spel. Som det första I en ny serie.

Ser man de som ett första avsnitt i en spinoff på den gamla trilogin så ser betygsskalan helt annorlunda ut.

Hoppas ni förstår hur jag tänker här nu.

Btw... Jag äger samtliga kapitel ur ME serien och har många ( alldeles för många) timmar lagda på dom. Har nog kört igenom dom alla med alla olika tänkbara variationer och resultat. Och jag har kört igenom Andromeda 4 gånger än så länge med olika karaktärer, val o prioriteringar. Och jag gillar det. Det är både tilltalade grafiskt och man får bra respons samt känsla från sin karaktär när man både utforskar och strider.

Sen kan jag erkänna att det har blivit både ett och annat Dukes of Hazard hopp med Rovern över kratrar å skrevor. 🤣

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Har dom lyckats lösa de problem som fanns med spelet från början? Dvs, är det värt att köpa nu?

Jag lirade direkt från start innan några av de större patcherna dök upp och lade inte märke till några större problem, utöver de dåliga animationerna. Jag tror det var många som hoppade på gnällvagnen och redan innan hade bestämt sig för att avsky och gnälla på spelet.

Det är verkligen inget mästerverk, men ett riktigt bra och underhållande spel.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Geeks Gaming

Så många som har hängt upp sig på mycket små saker. Ja där va problem med ansiktsanimeringarna men då har det varit i 5 sekunders klipp och valde man den manliga karaktären så slapp man det nästan helt. Totalt va där väl 5 min jag riktigt störde mig på buggade karaktärer(När spelet släpptes). 5 min av 60 timmar...
Spelet flyter riktigt bra också. Låg alltid över 144fps. Och spelet är riktigt snygg i min mening.
Blir att köra de igen snart.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Körde hela serien fram till release av Andromeda och även om dom gamla spelen kanske hade lite mer starka karaktärer så kan jag säga att Andromeda är den bästa Mass Effect upplevelsen hittills. Nostalgi känslan är lite väl stark för dom som sågar Andromeda.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

Har installerat det två ggr. men de 10 timmarna har jag inte testat ens. gillade ettan körde halva tvåan inte trean. Ska ge and en chanse, men någon annan dag. Sen har jag förstått det som att x360 game paden är det som gäller. men föredrog kb mus på ettan så ja... .. kom på lite fulingar man kan göra med frostbyte men då brukar klockan gå fel. =(

Edit:
Singel player bryr jag mig inte så mycket. må är en helt annan sak. Men ja.. vart konstigheter då någon utmanade en och man hade 60fps på sen finns det ett uppdrag i NFS som inte går att köra över 30fps.

ON:
Även om man inte kört and så hoppas man ju att det bir ett till. Säljer det bra kan det ju resultera i att nästa manus som ligger på bordet blir av.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

Jag köpte ME:A på Origin-rean förra månaden och förväntade mig en bajsmacka av sällan skådat slag efter all negativ kritik spelet fått sedan det släpptes. Men eftersom jag älskade original-trilogin gav jag det en chans ändå, 300 kr är inte hela världen.

Förvånande nog fann jag spelet riktigt bra, fullt i klass med ME1 och ME3. Spelade i ca 90 timmar och slutförde spelet till 95 procent. Struntade i att göra ett par ”additional tasks” som jag tyckte kändes tråkiga och menlösa, det var allt. Jag hade bra mycket roligare åt ME:A än Dragon Age: Inquisition, som många anser vara det bättre spelet. DA:I har jag gjort ett antal försök att återvända till, men varit på vippen att somna varje gång - så erbarmligt trist tycker jag att det är.

De enda sakerna jag störde mig på i ME:A var att alla asaris, Peebee undtagen, var kloner av Dr Lexi, samt att storyn var en smula förutsägbar emellanåt och en del dialoger ostigt skrivna. Ansiktsanimationerna var lite off ibland, det kan jag hålla med om, men det störde mig inte det minsta. Givetvis körde jag med Sara Ryder för den förhöjda humorfaktorns skull. Hennes min när hon får se sitt rymdskepp, the Tempest, för första gången är obetalbar (tyvärr är den scenen bortpatchad nu, tror jag), hehehe…

Visa signatur

Main: i9-9900, 32 Gb, RTX 3080 12 Gb, Win 11 + Mac Mini 2014
Övriga: i7-8700, 16 Gb, GTX Titan X (M) | i7-4770T, 32 Gb, GTX Titan | i7-870, 16 Gb, GTX 550 Ti | Core 2 Duo E7400, 2 Gb, Radeon HD6670 | PowerMac G4 Dual, 2 Gb, Radeon 9600 Pro PC/Mac Ed

Permalänk
Medlem
Skrivet av stockclocksFTW:

Jag köpte ME:A på Origin-rean förra månaden och förväntade mig en bajsmacka av sällan skådat slag efter all negativ kritik spelet fått sedan det släpptes. Men eftersom jag älskade original-trilogin gav jag det en chans ändå, 300 kr är inte hela världen.

Förvånande nog fann jag spelet riktigt bra, fullt i klass med ME1 och ME3. Spelade i ca 90 timmar och slutförde spelet till 95 procent. Struntade i att göra ett par ”additional tasks” som jag tyckte kändes tråkiga och menlösa, det var allt. Jag hade bra mycket roligare åt ME:A än Dragon Age: Inquisition, som många anser vara det bättre spelet. DA:I har jag gjort ett antal försök att återvända till, men varit på vippen att somna varje gång - så erbarmligt trist tycker jag att det är.

De enda sakerna jag störde mig på i ME:A var att alla asaris, Peebee undtagen, var kloner av Dr Lexi, samt att storyn var en smula förutsägbar emellanåt och en del dialoger ostigt skrivna. Ansiktsanimationerna var lite off ibland, det kan jag hålla med om, men det störde mig inte det minsta. Givetvis körde jag med Sara Ryder för den förhöjda humorfaktorns skull. Hennes min när hon får se sitt rymdskepp, the Tempest, för första gången är obetalbar (tyvärr är den scenen bortpatchad nu, tror jag), hehehe…

Jag tycker om både DA:I och ME:A men problemet för mig i båda spelen är att transportsträckorna är så långa. MA:E fick alldeles för mycket dålig kritik.

Permalänk

Ansiktsanimeringarna har inte stört mig så mycket. Däremot var karaktärerna, platserna, storyn och manuset en riktig besvikelse jämfört med originaltriologin.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag begriper inte hur de lyckades sabba utseendet på karaktärerna så illa. De gjordes uppenbarligen fula med flit, den logiken fattar jag inte.

Att EA sparar pengar och stressar schemat på spel de utgår ifrån kommer att sälja i alla fall är väl liksom EA i ett nötskal.

Permalänk
Avstängd

Fake news.

Permalänk
Medlem

Visst var det dåligt att det var så buggigt vid släpp, hade mått bra av ett par månader till, men det var ändå kul och jag råkade ut för en hel del konstiga animationer och krasch buggar även i tidigare ME spel. Efter alla buggfixar så tycker jag det är ett riktigt bra spel. När det gäller story och karaktärer så var det väl lite si och så men inte var det helt kasst som många verkar tycka. ME1 är fortfarande bäst tycker jag på den fronten. Och cringe fanns det gott om i tidigare ME spel också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Har dom lyckats lösa de problem som fanns med spelet från början? Dvs, är det värt att köpa nu?

Köpte det häromveckan och måste säga att det varit underhållande. Bortsett från ett fåtal visuella buggar samt frame time spikes under cut scenes (ej något jag stör mig på) så har det rullat på fint. Tycker det är snyggt, har visst djup med skills, crafting osv och dialogerna är helt okej att lyssna på. Nu har jag visserligen aldrig kört klart trilogin så kan inte jämföra med dem men spelet i sig är ett klart godkänt open world spel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9