RX Vega köp / förhandsbokning

Permalänk
Medlem

RX Vega köp / förhandsbokning

Hej Inet!

RX Vega släpps 03.30 inatt.

När kommer ni ta emot ordrar/bokningar på korten?

Tack på förhand!

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Ja det skulle vara intressant att veta så man slipper vakna till att alla är slut

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Inaktiv

Innan någon tänker klaga, tänk på att det alltid går att avboka beställningen om produkten mot all förmodan skulle vara alltför dålig. Är man ute efter ett kort kan det vara bra att kunna säkra en via bokning så inte någon miner norpar rubbet.

AMD's kort har i många år varit bitvis extremt populära att skaffa för just mining. Personligen är jag för att man får använda sitt kort som man vill men det är riktigt synd när miners köper upp alla kort som finns och inte använder de för dess tänkta användningssyfte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Hej Inet!

RX Vega släpps 03.30 inatt.

När kommer ni ta emot ordrar/bokningar på korten?

Tack på förhand!

Mvh

Du måste vara den mest märkestrogna medlemmen på Sweclockers. Vore det inte aningen bättre att läsa en recension först? Du gör givetvis precis som du vill och jag är också märkestrogen fast då gäller det bilar (Porsche sedan 2005). Jag är mer förundrad än kritisk.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Haha, jag är inte blint märkestrogen, däremot har jag en Freesync skärm som behöver ett starkare grafikkort och jag är hyfsat säker på att Vega kommer vara tillräckligt bra vid släpp och bara bli bättre med nyare drivrutiner.

Jag tänker inte betala 8-10K för ett överprisat 1080Ti som är EOL när Volta kommer Q1 2018.

Porsche är väldigt trevligt för övrigt, köpte min första några år efter dig, 2008 : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@Bascule666: Haha, jag är inte märkestrogen, däremot har jag en Freesync skärm som behöver ett starkare grafikkort och jagt hyfsat säker på att Vega kommer vara tillräckligt bra vid släpp och bara bli bättre med nyare drivrutiner.

Porsche är väldigt trevligt för övrigt, köpte min första några år efter dig, 2008 : )

Mvh

Porsche är helt enkelt bäst, AMD är jag inte lika säker på

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Ja AMD är inte bäst, men dom har bra prestanda för priset och är innovativa, skärmen är på 1440P så det bör fungera bra, är inte särskilt orolig. Är det däremot bristfälligt så finns tanken där att helt enkelt byta till Nvidia och Gsync, oavsett vad det kostar.

Porsche är magiskt, får en Mustang att kännas som ett kylskåp ; )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Inet
Skrivet av Aeig:

Hej Inet!

RX Vega släpps 03.30 inatt.

När kommer ni ta emot ordrar/bokningar på korten?

Tack på förhand!

Mvh

Självklart, vi går live så fort embargot för oss har släppts (senare idag).

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

@Inet: Grymt, låter kanon!

Kommer ni även sälja Limited Edition?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Inet
Skrivet av Aeig:

@Inet: Grymt, låter kanon!

Kommer ni även sälja Limited Edition?

Mvh

Får inte gå ut med någon information tyvärr utan du får hålla dig till i eftermiddag

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av Aeig:

Hej Inet!

RX Vega släpps 03.30 inatt.

När kommer ni ta emot ordrar/bokningar på korten?

Tack på förhand!

Mvh

Ledsen men har fått nya bud. Release är längre fram och får inte gå ut med någon information eller visa upp något..

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Inet:

Ledsen men har fått nya bud. Release är längre fram och får inte gå ut med någon information eller visa upp något..

Antar att dag inte ens får specifieras men jag uppfattar det som att ni kanske redan har kort på gång eller iallafall försäljningsmaterial men att bokning inte är möjligt redan idag, möjligen ikväll då.

Blir att hålla ögonen öppna oavsett.

Permalänk
Inet
Skrivet av anon5930:

Antar att dag inte ens får specifieras men jag uppfattar det som att ni kanske redan har kort på gång eller iallafall försäljningsmaterial men att bokning inte är möjligt redan idag, möjligen ikväll då.

Blir att hålla ögonen öppna oavsett.

Försäljningsstart är tyvärr längre fram än så (läs: veckor). Det är allt som vi kan gå ut med i nuläget..

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

14:e verkar det som

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem

@Inet: Tack för bra service hursomhelst, vi får helt enkelt vänta : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Kommer det ens vara lönt att försöka få tag i ett kort hos er med tanke på alla miners som kommer beställa x antal ex?

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Inet
Skrivet av marcus84:

Kommer det ens vara lönt att försöka få tag i ett kort hos er med tanke på alla miners som kommer beställa x antal ex?

Hade varit grymt om vi kunde se in i framtiden för att kunna ge ett svar men har inte riktigt utvecklat den superkraften ännu tyvärr

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Inet:

Hade varit grymt om vi kunde se in i framtiden för att kunna ge ett svar men har inte riktigt utvecklat den superkraften ännu tyvärr

Sätt en per kund eller något sådant som ni (och även andra återförsäljare) gör med en del varor. Vill man ha mer än en, kontakta kundtjänst eller något sådant. Skräckscenariot för många av oss konsumenter är ju att någon miner lägger en beställning på 10+ kort och helt tömmer lagret.

För er del så vill ni väl bara sälja men de lär nog kunna sälja ändå även med en begränsning i stil med denna.

Permalänk
Inet
Skrivet av anon5930:

Sätt en per kund eller något sådant som ni (och även andra återförsäljare) gör med en del varor. Vill man ha mer än en, kontakta kundtjänst eller något sådant. Skräckscenariot för många av oss konsumenter är ju att någon miner lägger en beställning på 10+ kort och helt tömmer lagret.

För er del så vill ni väl bara sälja men de lär nog kunna sälja ändå även med en begränsning i stil med denna.

Ja, absolut. Det kommer vi med största sannolikhet att göra speciellt om vi märker att det är dålig tillgång!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Du måste vara den mest märkestrogna medlemmen på Sweclockers. Vore det inte aningen bättre att läsa en recension först? Du gör givetvis precis som du vill och jag är också märkestrogen fast då gäller det bilar (Porsche sedan 2005). Jag är mer förundrad än kritisk.

Ja tänk om man hade råd att krydda tillvaron med en Porsche (Cayenne)

Permalänk
Medlem

Har ni hört något ang radeonpacks än?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Inet
Skrivet av Hymer:

Har ni hört något ang radeonpacks än?

Tyvärr inget ännu men har iallafall fått svar av AMD att information kommer att komma.. Hoppas på besked inom kort.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

@Inet: tackar. Ska köpa en ryzen så ett radeonpack vore ju trevligt.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Inet:

Ja, absolut. Det kommer vi med största sannolikhet att göra speciellt om vi märker att det är dålig tillgång!

Låter bra det.
Hindrar förstås inte de som lägger ner jobb på att skapa alternativa addresser och skicka kort till varenda jäkel de känner men de får ju iallafall slita för korten.

Skrivet av Hymer:

@Inet: tackar. Ska köpa en ryzen så ett radeonpack vore ju trevligt.

Jag håller med om detta, tanken är en ny plattform + grafikkort för min del och just Radeon Pack känns som en väldigt bra deal faktiskt. Återstår förstås att se vad som kommer erbjudas här. Något liknande det som avslöjats för USA hade gillats.

Permalänk
Medlem

@Inet: Går det att få en konkret tid för släpp? Vi vet att det är den 14 augusti, dvs kommer ni sälja korten from 00:00 den 14 augusti, eller dröjer det? Detta hade varit bra att veta för oss som har väntat på kortet och vill köpa ett, men som ej har tid att vänta dygnet runt och ständigt uppdatera er hemsida.

Det vore grymt om ni kunde se till gamers först, precis som AMD själva önskar, och som Anders sa begränsa antalet kort till 1-2 st per hushåll / konto.

Visst har du inga superkrafter, men det finns ganska mycket ni kan göra för att underlätta här, i ärlighetens namn ; ) Ni är normalt bäst, fortsätt vara det och ta ställning vid denna release : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Inet
Skrivet av Aeig:

@Inet: Går det att få en konkret tid för släpp? Vi vet att det är den 14 augusti, dvs kommer ni sälja korten from 00:00 den 14 augusti, eller dröjer det? Detta hade varit bra att veta för oss som har väntat på kortet och vill köpa ett, men som ej har tid att vänta dygnet runt och ständigt uppdatera er hemsida.

Det vore grymt om ni kunde se till gamers först, precis som AMD själva önskar, och som Anders sa begränsa antalet kort till 1-2 st per hushåll / konto.

Visst har du inga superkrafter, men det finns ganska mycket ni kan göra för att underlätta här, i ärlighetens namn ; ) Ni är normalt bäst, fortsätt vara det och ta ställning vid denna release : )

Mvh

Är under strikt NDA så får inte gå ut med någon information hur mycket vi än vill

Ja, som jag skrev ovan så är det något som vi absolut kommer att göra om vi märker att det är dålig tillgång. Vi har faktiskt gjort det tidigare vid releaser eller när det varit brist på kort

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@Bascule666: Ja AMD är inte bäst, men dom har bra prestanda för priset och är innovativa, skärmen är på 1440P så det bör fungera bra, är inte särskilt orolig. Är det däremot bristfälligt så finns tanken där att helt enkelt byta till Nvidia och Gsync, oavsett vad det kostar.

Porsche är magiskt, får en Mustang att kännas som ett kylskåp ; )

Mvh

Absolut, men för Guds skull missta inte det här kylskåpet för en gammal stock Mach 1 vid rödljuset bara?

Ok låter ju knappast 351 Cleveland om den el ens Windsor för den delen, men men ändå..

Permalänk
Medlem

Nå kommer det ut några kort till försäljning idag? 😁

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

@JesperDa: Ren spekulation men ofta lyfts NDA kl 15:00 svenska tid. Gissar de börjar försäljningen då :).

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Börjar bli spännande detta xD

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt