Bilder på ditt senaste inköp (2017)

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

En Kershaw Leek

Den såg trevlig ut. Vart köper man en sån?

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem

Köpte en Merkur 34C och ett litet ställ till den.
Nu måste jag bara gå igenom massa olika rakblad tills jag hittar ett som passar mig.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

@Beatnutz: Dreglar över telefonen, vart beställde du den? : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Det blev lite exteriört till bilen i form av frontläpp, sidokjolar, njurar och bakvinge. Nyligen (2 veckor sedan) fått en Ceramic Pro 9H gjord också, så första tvätten efter det gjordes igår då togs även bilderna.
Det kommer in kolfiber emblem till bilen också nästa vecka

Här finns en samling bilder: F32 Melbourne Red

EDIT: Bild
Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem

@Läkarn: Väldigt fint ställ. Vart köpte du det nånstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@Beatnutz: Dreglar över telefonen, vart beställde du den? : )

Mvh

Nu vet jag inte vilken bild du kommenterade på men antar att det var en Pixel?

Köpte min via Amazon UK i vintras. Den nya kommer i Oktober/November så jag skulle nog vänta med ett köp om du är sugen på en Pixel.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Gratis är alltid gott

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Musikälskare
Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Köpte ny motorcykelhjälm, tillsammans jacka och handskar i Måndags.
Hämtade upp en ny Honda CBF190X HRC i Tisdags.

Får ut cirka 40-45 km/l, stadig och stabil även i motorvägshastigheter, och eftersom jag bor i ett land där jag kan köra motorcykel året om och vanliga dödliga måste sälja sin själ för att ha råd med bil så är detta min nya transport!

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk

Dags att uppgradera

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Musikälskare

En laddare till diverse batterier jag har här hemma, valde denna för den tog också RCR123 samt 18650 till mina ficklampor

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Orörd maskinellt men i vår ska motorn rivas ner och få smidda kolvar, stakar och ARP-bultar, sedan E85 konverteras, luftfilter, avgassystem och uppställt laddtryck. Just nu är det bara service, putsning och njutning som gäller, i vinter blir det lek

Fin bil!

Vad är det du saknar när det gäller prestanda som gör att du anser det värt att modifiera motorn i en hyfsat potent originalbil i till synes mycket fint skick?

Permalänk
Medlem

Blev en tripp till mumin landet och köpte på mig lite gott.

Permalänk
Medlem

Jaybird X3 för resan till och från jobbet.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Nästa del i Lightgun delen.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Det blev en Logitech G402 nu på elgigantens rea.
Sen passade man på att köpa en Pull up Stång.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Äntligen framme! 450w, 80+ Gold, helmodulärt, ska vara tyst, högkvalitativa komponenter och 7års garanti!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jens-Ragnar:

Fin bil!

Vad är det du saknar när det gäller prestanda som gör att du anser det värt att modifiera motorn i en hyfsat potent originalbil i till synes mycket fint skick?

EJ257 motorn har en del svagheter så som oljepickup från tråget samt kolvringar. Är bilen välservad och körd med dessa svagheter i åtanke så ska det inte vara några problem, men i och med att jag vill skrämma upp effekten lite i vår så är det lika bra att öppna motorn och bygga skottsäkert. Har redan börjat vänja mig vid effekten och i vår kommer jag utan tvekan vilja ha mer 😂

Sedan nästa år så vill jag köra en del på bana ☺️
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Marticus:

EJ257 motorn har en del svagheter så som oljepickup från tråget samt kolvringar. Är bilen välservad och körd med dessa svagheter i åtanke så ska det inte vara några problem, men i och med att jag vill skrämma upp effekten lite i vår så är det lika bra att öppna motorn och bygga skottsäkert. Har redan börjat vänja mig vid effekten och i vår kommer jag utan tvekan vilja ha mer 😂

Sedan nästa år så vill jag köra en del på bana ☺️
Skickades från m.sweclockers.com

Jag förstår. Min uppfattning är att det idag borde finnas gott om exemplar för de som tycker det är roligt att skruva för att inte behöva modifiera originalbilar. Det är inte lätt att hitta maskinellt orörda japanska bilar i Sverige trots att det ofta är den medfödda prestandan och inte komforten som gör dessa bilar populära. Om du redan har tröttnat på effekten känns det som du snabbt kommer tröttna även efter trimning.

Nu har jag ingen aning om dina erfarenheter av bankörning men att öka effekten i bilen innan man har en bra uppfattning av hur den beter sig på bana känns lite som att börja i fel ände. Med det sagt kan det naturligtvis behövas en hel del modifikationer för att en bil som är tänkt att rulla på vägarna ska klara av påfrestningarna av att banköras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jens-Ragnar:

Jag förstår. Min uppfattning är att det idag borde finnas gott om exemplar för de som tycker det är roligt att skruva för att inte behöva modifiera originalbilar. Det är inte lätt att hitta maskinellt orörda japanska bilar i Sverige trots att det ofta är den medfödda prestandan och inte komforten som gör dessa bilar populära. Om du redan har tröttnat på effekten känns det som du snabbt kommer tröttna även efter trimning.

Nu har jag ingen aning om dina erfarenheter av bankörning men att öka effekten i bilen innan man har en bra uppfattning av hur den beter sig på bana känns lite som att börja i fel ände. Med det sagt kan det naturligtvis behövas en hel del modifikationer för att en bil som är tänkt att rulla på vägarna ska klara av påfrestningarna av att banköras.

Förstår precis vad du menar och jag resonerade likadant när jag letade Impreza. Jag trodde att en välservad och oskruvad originalbil var att föredra, vilket det i allra flesta fall är. Men efter att ha varit på subaruklubbens storträff i Linköping i juni så fick jag en annan uppfattning. EJ257 motorn har ett dåligt rykte, men mycket pga att folk utan kunskap skruvar på motorn och trampar på landminor dom inte visste fanns. Mappningen är under all kritik tex, sätter du dit ett öppet luftfilter (som är populärt såklart) så krävs en mappning, annars går motorn för snålt och kommer rasa. Likadant med andra populära modifikationer som dumpventil och avgassystem, dessa modds kräver också mappning. Häller du i för tunn/tjock olja så klappar pumpen ihop. Saker som självklart är ok med många motorer är inte okej med denna.

Motorn har sina svagheter, men har man gjort sin hemläxa och läst på, så vet man vilka landminor man ska undvika för att inte råka ut för ett motorras. Efter detta är meningarna delade dock, vissa hävdar att motorn är en tickande bomb oavsett vad man gör, andra hävdar frihet under ansvar. Jag har tänkt behålla bilen tills jag skaffar familj och långt där efter, detta är min nya "Hela-tiden bil" och jag vill utnyttja bilen till vad den byggts för. I och med att den även har tillräckligt med utrymme för att vara praktisk i vardagen, så ser jag ingen anledning just nu att någonsin byta ut den. Då resonerar jag som så att jag lika gärna kan eliminera motorns svaga punkter i ett tidigt skede, skrämma upp effekten lite med e85 och laddtryck och sedan njuta orosfritt av en solid bil ☺️ inför bankörning så ska bättre belägg skaffas, sedan i framtiden krängningshämmare samt r-däck, sedan kommer det krävas flertalet trackdays innan jag är i närheten av att begränsas av bilen, än idag är det så, men den kränger för mycket original ändå. Jag har inga planer att skruva sönder bilen, det gör jag med min framtida Supra, Subarun ska stärkas, slätstrykas och förfinas ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Äntligen kom ersättaren för mitt äldre MSI GTX 970, ett ASUS GTX 1080 TI STRIX OC Hann testa det lite igår och verkar svara bra på överklockning då den klockar 2073 mhz core i spel och benchmarks utan ökad spänning! Kanske går högre än så har faktiskt inte testat.
https://drive.google.com/file/d/0B4rav_c006mfZVJkbEVzdFYxMDg/...

Får tyvärr inte till bilden från min mobil ni får trycka på länken.

Skickades från m.sweclockers.com

Bildlänk /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

Köpte en Merkur 34C och ett litet ställ till den.
Nu måste jag bara gå igenom massa olika rakblad tills jag hittar ett som passar mig.

Bra köp. Jag rekommenderar Feather blad. Ta det lugnt i början bara om du är ovan safety razor. Lätt på handen, annars hyvlar du mer än skägg

Permalänk

Bra pris på Philips Fidelio X2! (Priset gäller bara butiker tror jag, på deras hemsida är priset 1990 kr!)

http://imgur.com/bWC3iJ8

Bildlänk /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

stay true to yourself and stay the course

Permalänk
Skrivet av stay true:

Bra pris på Philips Fidelio X2! (Priset gäller bara butiker tror jag, på deras hemsida är priset 1990 kr!)

http://imgur.com/bWC3iJ8
http://imgur.com/bWC3iJ8

666 kr?! Låter extremt billigt, det var inget demo exemplar eller liknande?

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Här finns en samling bilder: F32 Melbourne Red

Fin bil såklart men hemskt att inte ens en ny premiumbil kan ha schyst lack. Måste ju väldigt svårt eller dyrt att få robotar att lacka okej.
http://i.imgur.com/UoY0D9f.jpg

Permalänk
Skrivet av Holmgren3n:

Det blev lite exteriört till bilen i form av frontläpp, sidokjolar, njurar och bakvinge. Nyligen (2 veckor sedan) fått en Ceramic Pro 9H gjord också, så första tvätten efter det gjordes igår då togs även bilderna.
Det kommer in kolfiber emblem till bilen också nästa vecka

http://i.imgur.com/mocRgcA.jpg

Här finns en samling bilder: F32 Melbourne Red

Hur upplever du Ceramic Pro 9h ? Hur många lager tog du och hur var den att tvätta ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

666 kr?! Låter extremt billigt, det var inget demo exemplar eller liknande?

Iom han satt en smiley över hela kvittot känns det som att det antingen är ett retur-ex eller någon polare till Rasse som gjort en fuling, med tanke på att det nedsatta priset var 990kr.

Permalänk
Medlem

Hämtade paketet i måndags, det funkar inte i längden att kuta med en USB-datormus mellan två laptops i två olika rum. Musplattan på laptops använder jag bara i absolut nödfall.

647:- inkl. frakt hos Komplett.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techs:

Hämtade paketet i måndags, det funkar inte i längden att kuta med en USB-datormus mellan två laptops i två olika rum. Musplattan på laptops använder jag bara i absolut nödfall.

647:- inkl. frakt hos Komplett.

http://i67.tinypic.com/zyi42.jpg

Riktigt nice trackball, använder en till bärbara och en till arbetsdatorn. Krängde precis den tredje som jag haft till speldatorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techs:

Hämtade paketet i måndags, det funkar inte i längden att kuta med en USB-datormus mellan två laptops i två olika rum. Musplattan på laptops använder jag bara i absolut nödfall.

647:- inkl. frakt hos Komplett.

http://i67.tinypic.com/zyi42.jpg

Hade en sån förr, otroligt skön känsla

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X