Problem med "Desktop" på klient till server.

Permalänk
Medlem

Problem med "Desktop" på klient till server.

Hej,
Jag har satt upp det som så att min "Desktop folder" ligger på Y: dvs nätverksdisk som i sin tur ligger på min server (kör windows server 2016) Jag har aktiverat Offline files på den.
Jag har så gällande några andra mappar och det fungerar klockrent.

Detta fungerar också klockrent iofs, förutom när man ska installera program på klienten - många program vägrar installera när man har så som jag har det via Desktop folder.
Bla. skype m.m jag tror att det är pga. dom installerar te.x genvägar m.m på skrivbordet, men jag förstår inte varför det inte skulle fungera om man har satt upp det som jag har gjort.

Min "konfig" är ju klockren allt spars per automatik som backup mot servern och jag kommer åt allt via mobilen osv.

Någon som vet hur man kan lösa detta?

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

Via desktop folder? Det ska inte vara några problem med det som heter redirected folders, med installationer av program

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Via desktop folder? Det ska inte vara några problem med det som heter redirected folders, med installationer av program

Ja, jag väljer redirect folder, men får problem med install av vissa program.
Om jag efter installation väljer att redirecta igen då är de inga problem men under installation då är det problem av någon anledning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V