Nästa Game of Thrones läcker på webben efter miss hos HBO-partner

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Tyckte jag också, tills jag faktiskt kolla på serien.

Tyckte jag först efter att ha kollat på serien. Det är en chick-flick serie i stil med sunset beach och the bold and the beautiful.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Tittar nog på det när hela säsongen finns.. drygt att vänta en vecka mellan avsnitten

Förövrigt hoppas jag det blir fler fantasy serier.
Wheel of Time är ju på gång.. men kan ju säkert ta 1-2 år innan den finns att titta på.

Jösses. Hur ska en sån fantasyserie filmas? Tror inte att den serien kommer vara speciellt lik böckerna. Jag befarar att det kommer bli värre slakt än det blev av Sword of Truth.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Lågupplöst alltså. Och låg bitrate.

HBO Nordic är en av de sämsta streamingtjänsterna sett till videokvalité (men även deras UI är horribelt), det ser verkligen för djävligt ut. Jag hoppas de börjar erbjuda ett alternativ med högre kvalité för mer pengar, gärna 4K HDR med vettig bitrate. Men de sitter fortfarande fast i Flash-träsket så jag hyser inga förhoppingar.

"Tyvärr" så älskar jag Game of Thrones så jag får lov att stå ut med HBO Nordic några månader per år.

Jag tycker faktiskt innehållet i HBO ser bättre ut när jag tittar direkt via TVns app än via datorn. Hur det är möjligt vet jag dock inte...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Jösses. Hur ska en sån fantasyserie filmas? Tror inte att den serien kommer vara speciellt lik böckerna. Jag befarar att det kommer bli värre slakt än det blev av Sword of Truth.

Fungerar GoT ser jag inte varför WoT inte skulle kunna bli bra.

Fast kollar man piloten som gjordes för att behålla rättigheterna ser det ju inte så bra ut

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Fungerar GoT ser jag inte varför WoT inte skulle kunna bli bra.

Fast kollar man piloten som gjordes för att behålla rättigheterna ser det ju inte så bra ut

Jag tror Inte det blir samma sak. Väldigt mycket handlar om saidar och saidin i Wot. Hur ska det se ut? Tänker på alla specialeffekter som kommer behövs med kastade eldbollar och blixtrar. Magi i film/serier brukar bli ganska dåligt när det är mycket av det. Trollockerna kommer nog inte heller bli någon vacker syn.

Var kan man se pilotavsnittet?

Edit: Såg pilotavsnittet nu och det var väl ungefär vad jag förväntat mig. Ser inte lovande ut

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Jag tror Inte det blir samma sak. Väldigt mycket handlar om saidar och saidin i Wot. Hur ska det se ut? Tänker på alla specialeffekter som kommer behövs med kastade eldbollar och blixtrar. Magi i film/serier brukar bli ganska dåligt när det är mycket av det. Trollockerna kommer nog inte heller bli någon vacker syn.

Var kan man se pilotavsnittet?

Edit: Såg pilotavsnittet nu och det var väl ungefär vad jag förväntat mig. Ser inte lovande ut

Piloten är inte en riktig pilot, de slängde bara ihop något för att kunna ha kvar rättigheterna.
Riktigt så illa blir det nog inte

Visst är det betydligt mer magi än i GoT, men de går ju inte och kastar eldbollar hela tiden heller.
Diverse darkspawns får de såklart jobba med, men det är inte heller något de stöter på en gång i kvarten.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Piloten är inte en riktig pilot, de slängde bara ihop något för att kunna ha kvar rättigheterna.
Riktigt så illa blir det nog inte

Visst är det betydligt mer magi än i GoT, men de går ju inte och kastar eldbollar hela tiden heller.
Diverse darkspawns får de såklart jobba med, men det är inte heller något de stöter på en gång i kvarten.

Hoppas du får rätt men jag tvivlar

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celebmir:

Gillar själv fantasy och såg stora delar av säsong 1 men tröttnade då jag tyckte det blev som en såpopera. Synd. Men jag gläds över att många gillar den. Kan leda till att det görs mer fantasy.

Såpopera??

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Javisst, det är ju lite som att någon glömmer nycklarna i cykellåset, är det cykelägarens fel då om någon tar cykeln?
Eller är det snarare någon oärlig människas fel?

Hur som haver, det släpps ju snart officiellt iallafall!

Skickades från m.sweclockers.com

Lätt fråga.

Den ena gör fel och bryter mot samhällets normer om att inte stjäla.

Den andra är naiv och kanske lite dum som inte kontrollerar att cykeln är låst - något som är ett lätt och relativt effektivt sätt att skydda cykeln.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Ertiyed:

"Det handlar dock enligt uppgift om en version i låg upplösning."

Är väl standard för HBO? lol

Hahaha smäller av!

Jag avskyr verkligen när man sitter på en OLED tv om 65" så kommer vi till mörka partierna ala bitfest... sänker hela scenen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag tycker faktiskt innehållet i HBO ser bättre ut när jag tittar direkt via TVns app än via datorn. Hur det är möjligt vet jag dock inte...

Inte omöjligt att de stryper ned bitrate ännu mer om man glor i webbläsare.

Skrivet av XHI:

Jag avskyr verkligen när man sitter på en OLED tv om 65" så kommer vi till mörka partierna ala bitfest... sänker hela scenen!

Oja, jag har också 65" oled och är som sagt ingen fan av HBO Nordics strömningskvalité.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Hahaha smäller av!

Jag avskyr verkligen när man sitter på en OLED tv om 65" så kommer vi till mörka partierna ala bitfest... sänker hela scenen!

Skickades från m.sweclockers.com

Indeed

Permalänk
Medlem

Och nu ploppa S07E06 1080p upp! Går bra för HBO

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Och nu ploppa S07E06 1080p upp! Går bra för HBO

Tackar
1080p med.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Och nu ploppa S07E06 1080p upp! Går bra för HBO

Fasen också. Det är för tidigt för sånt här... Nu är det ju nästan värt att se på avsnittet istället för att vänta.