Story Open World spel?

Permalänk

Story Open World spel?

Jag känner mig sugen på att spela nått spel som The Witcher 3 eller Assassins Creed. Jag har just nu en AMD HD 6950 så min dator klarar inte av spel som Witcher 3 eller AC Unity, men om ett par månader så ska jag köpa en GTX 1080 och köra massor av spel.
Kan någon något spel som inte är allt för krävande men open world och gärna en bra story också?

Visa signatur

We all got a chicken-duck-woman-thing waiting for us

CPU: Intel Core i7 10700K
GPU: Nvidia GTX 1080
RAM: DDR4 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MariusFranzen:

Kan någon något spel som inte är allt för krävande men open world och gärna en bra story också?

hmm, söker också efter denna typ av spel, känns dock som jag plöjt igenom de bra som finns...

Stalker-serien
Fallout New Vegas
FarCry 3
AC Black Flag
Sleeping Dogs
GTA V
Metal Gear Solid V

Vissa av titlarna är jag osäker på om ett 6950 pallar. (kolla upp det innan)
Inte alla har "bra story" heller...

Permalänk
Medlem

Har du testat Fallout 3, New Vegas eller Skyrim? Jag kör dessa på en MacBook Pro Mid 2014 utan dedikerad GPU och det flyter på utmärkt i 1080p på lägre inställningar

Permalänk
Medlem

The Elder Scrolls V: Skyrim

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

Ja, jag har kört alla fallout förutom 4, Skyrim, GTA V (gta 5 går bra på low), sugen på MGS 5, men tvekar på att en 6950 klarar det. Och jag har kört Assassins creed 2 till Black flag. Ska köra de nya när 1080 kommer.

Visa signatur

We all got a chicken-duck-woman-thing waiting for us

CPU: Intel Core i7 10700K
GPU: Nvidia GTX 1080
RAM: DDR4 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MariusFranzen:

Ja, jag har kört alla fallout förutom 4, Skyrim, GTA V (gta 5 går bra på low), sugen på MGS 5, men tvekar på att en 6950 klarar det. Och jag har kört Assassins creed 2 till Black flag. Ska köra de nya när 1080 kommer.

Kolla in FarCry 3. Tyckte storyn där var överraskande bra för att vara ett UBI-spel.
Och definitivt open world.
Ett 6950 bör klara det smooth åtminstone på medium, tror jag.

https://www.kinguin.net/category/54/farcry-3-digital-download...

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för The Saboteur som jag tyckte var mycket roligt. Kanske inte lika heltäckande som vissa andra open-world spel, och aningen föråldrat nu, men väldigt stämningsfullt!

Permalänk
Medlem

Just cause 2 har rätt många år på nacken nu och tycker jag är rätt trevligt. Cheesy story med mest pang pang och kaos och en stor öppen värld. 100 timmars genomspelning om man ska göra det mesta. Värt att plocka upp på rea (brukar vara nere på typ 20 spänn)

Sedan alla andra spel som nämnts tidigare

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

@Edge1: Redan kört det och måste säga att det är det bästa open world spelet jag kört! Bara ledsen att Pandemic lade ner och det inte kommer en uppföljare.

Visa signatur

We all got a chicken-duck-woman-thing waiting for us

CPU: Intel Core i7 10700K
GPU: Nvidia GTX 1080
RAM: DDR4 16 GB