Olika versioner av iPhone SE?

Permalänk
Medlem

Olika versioner av iPhone SE?

Jag tänkte skaffa en iPhone SE till en familjemedlem och blev lite konfunderad över prissättningen på den när jag jämförde mellan olika butiker.

apple.se tar cirka 4700 kr för 32 GB modellen. När jag kollar på webhallen kostar vad jag kan bedöma samma telefon 3190 kr.

Finns det flera varianter av iPhone SE, dvs är den som webhallen säljer en gammal version?

Permalänk
Entusiast

Till min vetskap så finns det bara två varianter i en generation av iPhone SE, vilket är 16 och 32GB.
Apple brukar i regel vara lite dyrare att handla direkt ifrån. Jag köpte nyligen en iPhone SE 32GB på Elgiganten för 3190:- ink moms till en familjemedlem, inga som helst konstigheter med den.

Lycka till.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Skulle avråd just från SE då det inte kommer få någon ny iOS version. Är bara 6 och uppåt som få iOS 11.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Skulle avråd just från SE då det inte kommer få någon ny iOS version. Är bara 6 och uppåt som få iOS 11.

Läs på innan du ger idiotråd. SE har samma processor som Iphone 6s.

För övrigt är SE grymt mycket telefon för pengarna om man gillar storleken.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Till min vetskap så finns det bara två varianter i en generation av iPhone SE, vilket är 16 och 32GB.
Apple brukar i regel vara lite dyrare att handla direkt ifrån. Jag köpte nyligen en iPhone SE 32GB på Elgiganten för 3190:- ink moms till en familjemedlem, inga som helst konstigheter med den.

Lycka till.

Lite dyrare är jag van vid men nu var det 50% och då blev jag lite misstänksam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Skulle avråd just från SE då det inte kommer få någon ny iOS version. Är bara 6 och uppåt som få iOS 11.

"iOS 11 will drop support for devices with a 32-bit processor: the iPhone 5, iPhone 5C, and the fourth-generation iPad"

Så iPhone 5S och framåt kommer få 11:an

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

För övrigt är SE grymt mycket telefon för pengarna om man gillar storleken.

Det var lite min känsla också. Min fru vill inte ha en större telefon än den hon har idag (4S) men jag vill att hon skall ha en lite modernare lur och då känns SE klockren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Det var lite min känsla också. Min fru vill inte ha en större telefon än den hon har idag (4S) men jag vill att hon skall ha en lite modernare lur och då känns SE klockren.

Absolut är det så; processorn, kameran och batteritiden är i absolut toppklass.

Det enda att fundera på är om det är värt att lägga till för 128 GB lagring (3999 kr).

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk

Gick från Nexus 5 till iphone SE 32GB för 3199kr. Saknar inte storleken från min förra och har bättre batteritid och täckning nu! Kanon lur för det priset

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits