Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week

"Npcap looback adapter" dyker upp i enhetshanteraren, vad kan det bero på? [MSI Z97-G45 med Killernic]

Permalänk
Medlem

"Npcap looback adapter" dyker upp i enhetshanteraren, vad kan det bero på? [MSI Z97-G45 med Killernic]

Hej!
Har stött på ett problem, det är såhär att jag har tydligen fått ett extra nätverkskort enligt datorn som heter ''Npcap looback adapter''. Men iaf så verkade det som att den la sig före ''Local Area Adaptern'' som då är min ethernet sladd till modemet, googlade runt lite på detta slutade med att jag tog bort den Npcap adaptern och sen startade jag om datorn, får nu istället '' There might be a problem for the Local Area Connection adapter'' och är när jag försökte lösa det får jag att ja ska sätta i ethernet kabel bara eller att den kan vara trasig men den är köpt idag så undrar ifall det kan vara nätaggregatet som har pajat eller om det kanske går att installera om drivrutinerna på nytt???

tacksam för svar

Permalänk
Avstängd

@skogi: Testa och avinstallera nätverkskortet och låt windows installera om det.

Permalänk
Medlem

Nätaggregatet?

Vad är det som sitter i datorn?

Permalänk
Medlem

@lordzehn: gjorde nyss det får samma bara att när jag kör en adminstrations repration får jag ''The wired network adapter is experiencing problems'' kollade även alla kablarna i datorn om nått satt löst men allt verkade vara i sin ordning så nu vet jag inte mer man kan göra...

Permalänk
Avstängd

@skogi: Kan du tala om vad det är för nätverkskort och vad det är för moderkort.

Permalänk
Medlem

@lordzehn: kör Killer e2200 Gigabit som nätverkskort och MSI Z97-G45 Gaming som moderkort

Permalänk
Hedersmedlem

@skogi *Tråd flyttad, rubrik förtydligad*

Först och främst vill jag önska dig välkommen till Sweclockers.
Kom ihåg att en bra och beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hedersmedlem

Jag undrar varför du hade npcap installerat till att börja med. Om du installerat något nätverksanalysprogram nyligen så kan den komma därifrån men eftersom du inte vet vad det var för något så är det risk att det är någon trojan eller liknande som försöker sniffa din nätverkstrafik.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Avstängd

@skogi: Som jag hittar på nätet verkar det som du måste köra en reparation på windows. Npcap ändrar i vissa system filer.