Permalänk
Medlem

DVI till HDMI eller DP

Jag har en äldre dator med DVI-D (single link) och en nyare skärm (1920x1200) med 2x DP + 2x HDMI. Vilket är billigast och enklast, DVI till HDMI eller DVI till DP? Några råd vore schyst så jag inte jagar fel. Tack!

Permalänk
Bildexpert 📺

@iMatter: DVI-till-DP kan kosta flera tusen för exotiska prylar. Därför kör du med det alldeles normala med DVI-till-HDMI. Antingen färdig kabel eller befintlig kabel+adapter för vad som sällan är mer än en hundring. Fungerar när skärmen kör 1920x1200. Större än så eller högre frekvens hade blivit problem, men detta är så enkelt det kan bli.

Permalänk
Medlem

Okej, tack för informativt svar. Jag har haft lite svårt att hitta just DVI till HDMI, hittar bara HDMI till DVI, eller är dom bi-direktional? Dvs full duplex.

Kikade mest på Deltacos prylar.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av iMatter:

Okej, tack för informativt svar. Jag har haft lite svårt att hitta just DVI till HDMI, hittar bara HDMI till DVI, eller är dom bi-direktional? Dvs full duplex.

Kikade mest på Deltacos prylar.

Full duplex är något helt annat.

En kabel/adapter från HDMI till DVI fungerar åt vilket håll som helst för upplösningar upp till 1920 × 1200 @ 60 Hz eftersom HDMI och DVI Single Link i grunden använder samma videosignal.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Ja klart full duplex är nått annat. Walkie-Talkie är halv duplex.

Permalänk
Medlem
Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av iMatter:

Ja, och den fungerar åt vilket håll som helst. Den klarar upp till 1 920 × 1 200 @ 60 Hz. Jag ska bara passa på att fråga om det inte är så att din dator har t ex Mini DisplayPort eller så?

Du ska också ha cred för att du beskrev problemet tydligt och specade vilken upplösning du skulle köra (även om fulla specs på grafikkort och skärm hade varit allra bäst).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Ja, och den fungerar åt vilket håll som helst. Den klarar upp till 1 920 × 1 200 @ 60 Hz. Jag ska bara passa på att fråga om det inte är så att din dator har t ex Mini DisplayPort eller så?

Du ska också ha cred för att du beskrev problemet tydligt och specade vilken upplösning du skulle köra (även om fulla specs på grafikkort och skärm hade varit allra bäst).

Okej, om du vill ha exakta detaljer, vilket kanske är lite överflödigt i detta fall, men. Det är ett integrerat grafikkort, intels GMA GPU och Dell Ultrasharp U2415.

Nej inget annat än junk-VGA och DVI-D Single out finns.

Permalänk
Medlem

Det var ju tusan också!! HAde ju en DVI - HDMI-adapter i en oöppnad påse jag fick med mitt gamla miner-HD-7970-kort. Asch. :-/