Lustiga lag-spikes i spel efter installation av GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Lustiga lag-spikes i spel efter installation av GTX 1080 Ti

Tjena!

Som rubriken lyder så jag köpte nydligen ett 'MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X' och installerade de nya drivrutiner och allt. Det flyter på som det ska i spelen men ändå så får jag dessa lustiga ''lagg'' lite då och då när jag spelar, dessa lagg fanns inte när jag körde med något av mina gamla grafikkort (gtx670/gtx780) och jag har ingen aning om vad det kan vara för fel.. Kör även med en 144hz skärm med "Adaptive-Sync" om det är till någon hjälp.

Här är ett litet klipp på vad jag menar, och det händer även i andra spel så jag skulle inte tro att det är just H1Z1 som det är fel på.
https://www.youtube.com/watch?v=NLw3WTLAaXc

Kanske är bra att skriva vad datorn består av också..

➤ GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X.
➤ CPU: Intel Core i7-6700K.
➤ RAM: Crucial 32GB (4x8GB) DDR4 2400MHz Ballistix Sport.
➤ PSU: Corsair HX 850W 80+ Gold.
➤ Mobo: Gigabyte Z170-HD3.
➤ OS: Windows 10 Home.

Tack på förhand även om jag inte får några svar!

Glömde länka youtube klippet!
Permalänk
Inaktiv

Nyaste bios inlaggt?

https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-Z170-HD3-rev-10#suppo...

Det nyaste bioset fixar "HT flaw issue"

Permalänk
Medlem

@anon200632: Har uppdaterat bios nu, ska testa att spela lite nu så får vi se om det blev någon skillnad!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Reifidez:

@Decimal: Har uppdaterat bios nu, ska testa att spela lite nu så får vi se om det blev någon skillnad!

ok bra

Permalänk
Inaktiv

@Reifidez

Fick du det att fungera nu?

Mvh

Permalänk
Medlem

@anon200632: Nae det verkar tyvvär finnas kvar men jag börjar misstänka spelet lite då det verkar vara som värst i just h1z1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reifidez:

@Decimal: Nae det verkar tyvvär finnas kvar men jag börjar misstänka spelet lite då det verkar vara som värst i just h1z1.

Kan det vara Creators update felet? Googla ganska omfattande. Finns inget fix mer en att gå tillbaka till 1607 eller win7,win8.1

Permalänk
Medlem

@Silcan: Tog bort allt som hade med Nvidia & göra och gjorde en ren ominstallation av alla drivrutiner och än så länge verkar det funka kanon, får hoppas att det är fixat nu men måste nog spela lite mer innan jag kan vara helt säker.

Permalänk
Medlem

Har du en uppdatering på detta?

Permalänk
Medlem

@Gronze: Jadu, laggen är tillbaka..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Reifidez:

@Silcan: Tog bort allt som hade med Nvidia & göra och gjorde en ren ominstallation av alla drivrutiner och än så länge verkar det funka kanon, får hoppas att det är fixat nu men måste nog spela lite mer innan jag kan vara helt säker.

Installerade du enbart drivrutinerna? Oftast i andra forumtrådar brukar det handla om något bakgrundsprogram som spökar.

Permalänk
Medlem

Får också samma symtom med mitt EVGA 1080TI FTW3, dock upplevde jag att problemet inte fanns från början, utan det började för kanske för 2 veckor sedan.

Det jag vet som har ändrats under dessa två veckor är att en Windows uppdatering installerades och att jag installerat nya Nvidia drivrutiner och EVGA Precision XOC, men jag har provat att ominstallera och ha EVGA Precision XOC avinstallerat, men problemet kvarstår.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Reifidez:

Tjena!

Som rubriken lyder så jag köpte nydligen ett 'MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X' och installerade de nya drivrutiner och allt. Det flyter på som det ska i spelen men ändå så får jag dessa lustiga ''lagg'' lite då och då när jag spelar, dessa lagg fanns inte när jag körde med något av mina gamla grafikkort (gtx670/gtx780) och jag har ingen aning om vad det kan vara för fel.. Kör även med en 144hz skärm med "Adaptive-Sync" om det är till någon hjälp.

Här är ett litet klipp på vad jag menar, och det händer även i andra spel så jag skulle inte tro att det är just H1Z1 som det är fel på.
https://www.youtube.com/watch?v=NLw3WTLAaXc

Kanske är bra att skriva vad datorn består av också..

➤ GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X.
➤ CPU: Intel Core i7-6700K.
➤ RAM: Crucial 32GB (4x8GB) DDR4 2400MHz Ballistix Sport.
➤ PSU: Corsair HX 850W 80+ Gold.
➤ Mobo: Gigabyte Z170-HD3.
➤ OS: Windows 10 Home.

Tack på förhand även om jag inte får några svar!

Under 3d settings/power management testa sätt prefer maximum performance. Sen om du inte har g-sync monitor, har du prövat ställa in fast update i vsync option?