No Man's Sky får stor uppdatering – introducerar flerspelarläge

Permalänk
Medlem

Spelet som har ett så gott rykte att jag antagligen hade vägt mina slantar om det låg ute på rea för en tjuga.

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Medlem

Detta ser mer ut som spelet dom skulle ha släppt istället för det skit som förstörde deras rykte.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Skrivet av serverfel:

Jag vill veta varför SC promotar detta spelet.

Enligt "media ljuger"-maffian: de skrivar bara om det för att det är kontroversiellt och de får delningar. Provocera reaktion är den nya grejen.

Enligt någon som redan vet vad Sweclockers är: det är ett stort och känt spel, kanske tack vare att de INTE levererade vad de lovat. Hm, vi får hoppas att inte spelföretag köper in sig på detta för att öh haussa sina spel... i dessa kontrovers=delning-tider...

Eller så kanske nån på SC gillar spelet. Det är lite mer mänskligt än den här allmänna tjafs-direkt-hem-i-notiserna-på-din-mobil-bubblan en del väljer att leva i. Så att de kan bli upprörda dagligen. Så att man känner att man lever!!

Eller så tycker man
1. Jag köpte spelet, vad bra att det fick en uppdatering
2. Jag köpte inte spelet, jag bryr mig inte för jag gillar inte genren
3. Jag köpte inte spelet, men detta kanske är intressant för mig... jag hörde nåt om det innan...

Allmänt så är NMS en lektion i pre-order. Kanske visar sig vara en positiv dvs. helt annan lektion än det såg ut som för ett tag sen

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Varför försöker de ens putsa till det här ännu? One Mans Lie är väl dött sedan länge, och de stackare som ännu religiöst spelar det ensamna lilla spelet fortsätter väl ändå att göra det vare sig dessa sena små ändringar kommer till eller inte? Några nya spelare tror jag knappast kommer trilla in. Det är för sent. De blöder bara pengar i varje utvecklingstimme som de lägger ned, och jag har svårt att tro de vinner något som helst förtroende för det.

Det här är väl ändå f.ö. en bråkdel av vad som utlovades. "16 spelars läge"? Kom igen, varje gång de går ut med att de genomfört någon "major update" så påminner det mig endast om hur besviken Sean Murray har gjort mig och hur makabert glädjande det skulle vara att en dag få läsa det kräkets dödsannons. Må han för evigt slå sin lilltå i ett stolsben!

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyFather:

Enligt "media ljuger"-maffian: de skrivar bara om det för att det är kontroversiellt och de får delningar. Provocera reaktion är den nya grejen.

Enligt någon som redan vet vad Sweclockers är: det är ett stort och känt spel, kanske tack vare att de INTE levererade vad de lovat. Hm, vi får hoppas att inte spelföretag köper in sig på detta för att öh haussa sina spel... i dessa kontrovers=delning-tider...

Eller så kanske nån på SC gillar spelet. Det är lite mer mänskligt än den här allmänna tjafs-direkt-hem-i-notiserna-på-din-mobil-bubblan en del väljer att leva i. Så att de kan bli upprörda dagligen. Så att man känner att man lever!!

Eller så tycker man
1. Jag köpte spelet, vad bra att det fick en uppdatering
2. Jag köpte inte spelet, jag bryr mig inte för jag gillar inte genren
3. Jag köpte inte spelet, men detta kanske är intressant för mig... jag hörde nåt om det innan...

Allmänt så är NMS en lektion i pre-order. Kanske visar sig vara en positiv dvs. helt annan lektion än det såg ut som för ett tag sen

Jag anser inta att media per automatik ljuger. Men kritiskt tänkande är viktigt. När det gäller nms så är det ett praktexempel.

Jag gillar sc och vill gärna att de behåller sin ändå höga standard. Besöker sidan i stort varje dag.

I dessa pre-order/crowdfunding tider är det jävligt viktigt med att vara vaken. För när folk blivit frestade med tomma löften och sen blir besvikna. Ja då börjar de rabbla om att media ljuger och annat skit.

Jag tycker att SC bara ska sluta skriva om nms. Utvecklaren/utgivaren förbrukade sitt förtroende.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanananaBatman:

Varför försöker de ens putsa till det här ännu? One Mans Lie är väl dött sedan länge, och de stackare som ännu religiöst spelar det ensamna lilla spelet fortsätter väl ändå att göra det vare sig dessa sena små ändringar kommer till eller inte? Några nya spelare tror jag knappast kommer trilla in. Det är för sent. De blöder bara pengar i varje utvecklingstimme som de lägger ned, och jag har svårt att tro de vinner något som helst förtroende för det.

Det här är väl ändå f.ö. en bråkdel av vad som utlovades. "16 spelars läge"? Kom igen, varje gång de går ut med att de genomfört någon "major update" så påminner det mig endast om hur besviken Sean Murray har gjort mig och hur makabert glädjande det skulle vara att en dag få läsa det kräkets dödsannons. Må han för evigt slå sin lilltå i ett stolsben!

Jag har aldrig spelat spelet men överväger att köpa det nu när dom har implementerat multiplayer.
Men från vad jag har sett så verkar det bara vara små bollar som svävar omkring. Men om de implementerar riktigt co-op så kommer jag garanterat köpa spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaZi3b0y:

Jag har aldrig spelat spelet men överväger att köpa det nu när dom har implementerat multiplayer.
Men från vad jag har sett så verkar det bara vara små bollar som svävar omkring. Men om de implementerar riktigt co-op så kommer jag garanterat köpa spelet.

Då vill jag bara varna dig för att spelet är skittråkigt. Jag förstod att gameplay säkert skulle vara långtråkigt och hade enbart verklig förhoppning om att få flyga rymdskepp och uppleva miljöer i läckra färger. Men rymdskeppen ger ingen känsla över huvud taget. Någon förbaskad autopilot i dem hindrar dig från att flyga egna stunts, flyger du för lågt tvingas du upp men flyger du ändå ännu lägre så auto-landar skeppen åt dig. Det är helt värdelöst. Du ser briljanta donut-formade berg och tänker "Yes, en cirkel som utmanar mina flygfärdigheter!". Men icke. Du kan endast i grova drag bestämma vilken riktning du beger dig åt, skeppet sköter resten utan minsta chans att krascha.

Allt du lämnas till att kunna göra är att fylla på dina resurser, för din andningsutrustning och ditt rymdskepp behöver ständigt fyllas på med bränsle. That's it. Har du plats över kan du fylla den med vilket annat nonsens du hittar där ute (alltid samma mineraler, om och om igen) och det kan du sedan sälja till någon stel NPC någonstans. Hela spelet är rent sjukligt ointressant. Men visst, ge det två dagar och det kommer kännas som att du sett slutet av Space Odyssey, utklippt och uppspeglat till 48 timmari streckserie. Samma färger som upprepas i litet olika ordning med ett obehagligt jävla läte i bakgrunden. Nu kanske jag verkar omtänksam, men det är faktiskt inte främst din tid som jag bryr mig om här. Nej, det är bara just det att om du köper spelet så får Shean Murray mer pengar att handla mat för. Och för min del får han gärna svälta.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB