Ladda upp för skolstarten med SweClockers

Permalänk
Melding Plague

Ladda upp för skolstarten med SweClockers

Semester och sommarlov avrundas med lukrativa erbjudanden, varav några av de bästa samlas på en skräddarsydd specialsida hos SweClockers. Här samlar vi även tips från medlemmarna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Skolan börjar därför kostar ett moderkort 150kr mindre...

OK

Permalänk
Medlem

Ska detta bli ännu en black friday med enorma rabatter på 5-10%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Ska detta bli ännu en black friday med enorma rabatter på 5-10%.

Sålänge man får rabatt får dom kalla det vad dom vill. Kanon å få saker som man ändå tänkt köpa till lägre pris
Men jag lär nog inte köpa något. Såvida det inte finns en 21:9 curved skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Butikerna har väl i vanlig ordning smyghöjt priserna någon/några veckor i förväg så priserna är egentligen ordinarie..

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Nu har jag som förälder till skolbarn svårt att se Mass Effect Andromeda som lämpligt "studiehjälpmedel":)
"Nice try" får de till svar på den...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Nu har jag som förälder till skolbarn svårt att se Mass Effect Andromeda som lämpligt "studiehjälpmedel":)
"Nice try" får de till svar på den...

Du kan ju studera hur väl datorn kan driva spelet. Och skriva en uppsats om det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Älskar att de säljer massor med gaming inriktade tillbehör.
Är det något nytt synonymord med studier?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fattar väl "typ" att en laptop har rea med back 2 school...
Men egentligen inte

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Oj 5000kr för ASUS MG278Q, köpte två stycken sådana på komplett förra året i juli för 4000 kr styck. Känner att jag gjorde ett vrål kap nu i efterhand

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

Intressant att Mass Effect Andromeda är på den listan. Ungdomar skall plugga för det mesta och lära sig, Andromeda kanske inte är det bästa verktyget.

Visa signatur

Utvecklare inom Full Stack .NET, ASP.NET, Java, SQL, MySQL, XNA, jQuery, Javascript

Main PC: AMD Ryzen 5 7600X, MSI MAG CORELIQUID 420, Kingston FURY Beast DDR5 5600MHz 32GB, ASUS Prime B650M-A Wifi, MSI RX 6650XT, Crucial 480GB SSD, WD Blue 1TB, WD Green 500GB, Windows 10 Pro x64

Permalänk

Det är ju kul att kolla tex 4190kr för ett 1070 refferens det är över MSRP....

VILKEN REA VI FICK! Tack [insert random crypto currency here] precis vad vi vill!

Permalänk
Medlem

Tycker nog att Inet tappat lite av charmen då de förvärvades av grabbarna som äger Avanza, Apotea etc. Det blir bara ett jagande efter vinst och mindre "myskänsla".

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Inaktiv

Reor är alltid bra och jag ska kolla in om jag hittar något intressant, jag tycker dock det är fel fokus.

Det borde vara mer reor på studentlaptops, usb stickor, hårddiskar, skrivare etc.

För jag förstår dock inte logiken i allt som säljs på rean. Liksom spel som reas ut under Back 2 School. Även grafikkort kan i all ära användas till vettiga saker, men typ 99% av alla ungdomar köper inte ett 1080ti för att snabba upp deras matematiska beräkning i t.ex.Parallel Computing Toolbox för Matlab.

Föräldern, men duger inte ditt 1060 grafikkort för skolarbetet? Barnet svarar, nej nu när jag ska börja högstadiet, så har vi betydligt mer avancerade matematiska beräkningar och utan ett 1080ti, så klarar min dator ej av att utföra dessa innan läxan ska vara inlämnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Algoroth:

Intressant att Mass Effect Andromeda är på den listan. Ungdomar skall plugga för det mesta och lära sig, Andromeda kanske inte är det bästa verktyget.

Man måste ju ha något efter skolan som dämpar ångesten lite.

Visa signatur

Games!

Permalänk
Inaktiv

Rekommenderar alla att kolla upp prisutvecklingen på intressanta produkter innan man köper något på REA. Var det förra året det kom fram att något företag hade fipplat med priserna i förväg, för att gå till ordinarie priser under REA? Något skumt var det iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klanders:

Rekommenderar alla att kolla upp prisutvecklingen på intressanta produkter innan man köper något på REA. Var det förra året det kom fram att något företag hade fipplat med priserna i förväg, för att gå till ordinarie priser under REA? Något skumt var det iaf.

Tror det var SIBA som gjorde någon sån fuling ett år, men så kom det väl någon ny lag som förbjöd det? Eller jag är helt ute och reser?

Hade varit kul om GTX 1070 kommit för under 4000, då Vega 56 inte verkar vara mycket bättre ändå.

Permalänk
Medlem

Webbis, jag är besviken!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Köper aldrig prylar på nätet om jag inte ser att prisutvecklingen faktiskt är den lägsta registrerad, eller i alla fall lägre än tidigare.

Tack för prisjakts prishistorik. Och buuu för återförsäljarnas fula knep att skapa egna partnummer/bundlingar för att kringgå detta.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bankai:

Tror det var SIBA som gjorde någon sån fuling ett år, men så kom det väl någon ny lag som förbjöd det? Eller jag är helt ute och reser?

Hade varit kul om GTX 1070 kommit för under 4000, då Vega 56 inte verkar vara mycket bättre ändå.

Det kan det myckel väl ha varit. Det fanns något klipp på youtube där någon hade spelat in där dom skalar bort REA lappen på SIBA och det gamla priset som står under var lägre. Man ska inte lita på priset bara för det är REA. Det är företagens storhelger.