Permalänk
Medlem

Ny datorskärm för en amatör!

Hej! Jag är en amatör gamer som behöver en ny datorskärm eftersom jag kör just nu på en gammal datorskärm från 2004 18 tum eller något.

Funderar då på ett prisvärt bra alternativ och undrar om denna skärm duger bra för spelande? https://www.inet.se/produkt/2210633/...s247hr#merinfo

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Nästan vilken skärm som helst duger om man inte har några krav.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hade lagt lite mer pengar och fixat en finare bildskärm istället. Bildskärmen är ändå det som man tittar på när man jobbar med datorn, vilken skärm man har gör alltså sjukt stor skillnad.

Med det sagt är verkar bildskärmen du länkade okej. Den är varken särskilt bra eller dålig.

Men går du upp från din skärm från 2004 så är det självklart en uppgradering... relativt sett.

Var har du för grafikkort? Har du ett AMD-kort så kan du få tag på en FreeSync-skärm för typ en hundring extra som gör att du slipper "tearing" i spel.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Jag hade lagt lite mer pengar och fixat en finare bildskärm istället. Bildskärmen är ändå det som man tittar på när man jobbar med datorn, vilken skärm man har gör alltså sjukt stor skillnad.

Med det sagt är verkar bildskärmen du länkade okej. Den är varken särskilt bra eller dålig.

Men går du upp från din skärm från 2004 så är det självklart en uppgradering... relativt sett.

Var har du för grafikkort? Har du ett AMD-kort så kan du få tag på en FreeSync-skärm för typ en hundring extra som gör att du slipper "tearing" i spel.

Ska passa på att köpa ett Asus GTX 1050Ti nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bästa budgetskärmen?

Hej!

Om jag har en budget på max 1600kr ungefär vad är den bästa datorskärmen för spel som jag kan få?

Vad sägs om denna? https://www.inet.se/produkt/2200007/asus-23-vc239h
Mycket bättre än denna?
https://www.inet.se/produkt/2210633/asus-24-vs247hr

Tacksam för svar! Länka gärna prisjakt

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska hålla dig till en tråd då det är emot reglerna att spotta ur sig flera av samma ämne samtidigt. Lycka till btw tycker du borde spara till minst 2500 och köpa en 120hz skärm

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

Jag tycker du ska hålla dig till en tråd då det är emot reglerna att spotta ur sig flera av samma ämne samtidigt. Lycka till btw tycker du borde spara till minst 2500 och köpa en 120hz skärm

Varför duger ej 60hz osv, har ju funkat i alla år förr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Truxes:

Varför duger ej 60hz osv, har ju funkat i alla år förr

Skickades från m.sweclockers.com

120Hz visar bilden i dubbelt så många bilder per sekund vilket gör att man upplever det mer Smooth. Men om du inte spelar fps spel som csgo så kanske du kan klara dig utan då du redan känner dig nöjd. Men jag skulle rekommendera att åtminstone pröva typ om du har en polare med en 120Hz skärm eller om du får bli demonstrerade i butiken.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Hedersmedlem

@Truxes *Trådar sammanfogade*

Observera att vi ej tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne). Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade, se även §3.3 i forumreglerna.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Ja finns billigt pris för 144 hz .. bara 2290 kr så du kan spara 700 kr till då köpa den

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/bildskarm...

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.