Ge bort spelnycklar! (Läs trådreglerna först!)

Permalänk
Digital fyndjägare

@NordhNet: Tack för Nash Racing.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

@NordhNet Tack för Titanfall (snälla norpa inte koden tills jag kommit hem från jobbet )

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Här kommer några överblivna nycklar från diverse bundles

SPELLWEAVER CHRONICLES THE HOLY CHILD (DLC): 53HAL-MG4F2-FDZY* *=bokstaven efter "O"

Tack för denna!

Titanfall 2 tagen

Permalänk
Medlem

Verkar som alla är tagna nu, får väl se om någon tillkännager sig

Permalänk
Medlem

Hej!

Köpte något fattigt 5-pack med steamnycklar och inget av spelen föll mig i smaken så nu tänkte jag passa dom vidare till näste man.

Alla spelen är på steam och är som följer:

Blackbay Asylum X03QZ-0N2R8-G4Y7F
Depth Hunter 2 Deep Dive D86NW-ZHXI0-8M2F5
Pixel Puzzles 2 Space L6R5R-TZ8WN-FZEMT
Space Farmers77MKF-IWFLC-WRP3E

Ha det bra.

Permalänk
Medlem

DLC: SPELLWEAVER CHRONICLES THE HOLY CHILD: R763W-7L9GB-D038*
*= Andra bokstaven i alfabetet
Spellweaver är Free2Play på Steam. Installera det/ spela en gång så ligger det på ditt konto och sedan ska du kunna lägga till DLC utan problem.

Edit: Ett extra spel från samma bundle som jag redan hade på Steam tydligen.
DEAD6HOT: *3GDL-4HR3L-65HJZ
*= Andra bokstaven i alfabetet

En extra skräpnyckel
Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk

Har försökt med flera av spelen men de är redan tagna! Snälla, har ni tagit ett spel, tacka så att vi vet vilka som är tagna!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte så att det är bottar som snappar upp koderna? Känns ganska enkelt att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lutt95:

Inte så att det är bottar som snappar upp koderna? Känns ganska enkelt att göra.

Oavsett orsak så är problemet att det verkar vara ett fåtal personer som roffar åt sig alla koder. Kanske för att sälja vidare med förtjänst? Kanske för att bygga upp ett spelbibliotek som aldrig används? Vad vet jag men trist är det i alla fall.

Om jag har koder över skapar jag alltid en skänkesannons i marknadsdelen och så får folk som är intresserade skriva i tråden. På så sätt slipper man en massa jobbiga PM och man försäkrar sig om att folk bara använder de koder de faktiskt är intresserade av. Dessutom tycker jag att det känns mer rättvist att lotta ut koderna än att tillämpa först till kvarn eftersom inte alla har möjlighet att bevaka forumet konstant.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Oavsett orsak så är problemet att det verkar vara ett fåtal personer som roffar åt sig alla koder. Kanske för att sälja vidare med förtjänst?

Det går väl inte, eller?

Skrivet av ågren:

Kanske för att bygga upp ett spelbibliotek som aldrig används?

Detta tror jag på... folk har ju ett flertal gånger "erkänt" att de har "bekräftat att alla koder tyvärr är tagna", dvs försökt att ta alla för sig själva.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Digital fyndjägare

@§2: Försökte få Depth Hunter 2 Deep Dive men tyvärr så är den tagen... är det verkligen så svårt att tacka för det man får? Har inte mamma och pappa lärt er att tacka för sånt ni får?
Oförskämt/skamligt!

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Men det är ju inte svårare att man bara skriver vad man har så får de skicka till PM för nyckel.
Vet att Det inte borde behövas men folk är som de är.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Men det är ju inte svårare att man bara skriver vad man har så får de skicka till PM för nyckel.
Vet att Det inte borde behövas men folk är som de är.

Det har diskuterats ett par hundra gånger, men slutar ungefär likadant varje gång. De som skänker bort nycklarna vill (oftast) inte ha extra besväret av att gå igenom PM, och skicka nycklar manuellt. Just nu verkar det inte så vanligt, men ett tag var det många som hade massor med nycklar, ofta duplicerade, och då erbjöd jag mig att ta emot nycklarna, och skänka bort dem i tråden, men antagligen framstår jag som opålitlig, för ingen var intresserad.
Folk har även försökt med "byt X mot tolfte bokstaven i alfabetet" osv, men det hjälper inte. "rätt" lösning verkar vara den jobbigaste, skicka ett PM, ange vilken nyckel du är intresserad av, och har du tur får du den, och i grund och botten ger det inte den som skänker bort nycklarna något extra, men tvingar dem att arbeta mer. För dem blir resultatet i grund och botten det samma, nycklarna blir använda, av någon annan än dem själva.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Digital fyndjägare

Ett tack skulle göra så man vet vilket spel som är taget... nu vet man inte det förrän man testar koden själv.
Okej TACKA inte men skriv iallafall att spelet är taget.
Tack för mej!

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Har några dubbletter av spel på steam jag tänkte ge bort. Är gifts så kan skicka dom antingen via mail eller direkt på steam.

Gun Monkeys
Left 4 Dead
Portal
Portal 2
SNOW

Skicka ett pm om ni vill ha något, ser gärna att personen som vill ha det faktiskt tänker spela det istället för att bara bygga upp sitt bibliotek

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem

@Microapple , Tackar och bockar för Portal

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Portal 2 gick till mig. Ett stort tack.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Tack för Gun Monkeys

Visa signatur

| R5 1600 | MSI B350 PC Mate | Corsair Vengeance 16GB RAM 3200Mhz | nVidia GTX 1060 6GB | EVGA GQ 650W | Samsung 850 Evo 500GB |

Permalänk
Medlem

Tack för Left 4 Dead

Permalänk
Digital fyndjägare

@Microapple:
Tack för Snow.
Ladda ner (free-to-play) -> http://store.steampowered.com/app/244930/SNOW/

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk

Tror inte botar är hela sanningen heller, för även när folk ger bort via PM är det ofta väldigt tunt med tacken.

Skrivet av L'ombra:

Det går väl inte, eller?
Detta tror jag på... folk har ju ett flertal gånger "erkänt" att de har "bekräftat att alla koder tyvärr är tagna", dvs försökt att ta alla för sig själva.

Kan ju också vara så att någon haft en rangordning att de här spelen är jag intresserad av och tar det första som är ledigt (för att det ofta är många tagna), så att någon provat många koder behöver inte betyda att den tänkt ta alla. Jag kan prova flera på en persons lista för att det fanns många intressanta, men jag skulle inte fortsätta om jag fick napp på någon av dem enligt rangordningen. Vissa gånger har hela listan varit intressant men alla tagna och jag har kunnat meddela "Tack för att du delade med dig men alla var redan tagna", det betyder inte att jag hade tagit hela listan om de varit lediga.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Tror inte botar är hela sanningen heller, för även när folk ger bort via PM är det ofta väldigt tunt med tacken.

Kan ju också vara så att någon haft en rangordning att de här spelen är jag intresserad av och tar det första som är ledigt (för att det ofta är många tagna), så att någon provat många koder behöver inte betyda att den tänkt ta alla. Jag kan prova flera på en persons lista för att det fanns många intressanta, men jag skulle inte fortsätta om jag fick napp på någon av dem enligt rangordningen. Vissa gånger har hela listan varit intressant men alla tagna och jag har kunnat meddela "Tack för att du delade med dig men alla var redan tagna", det betyder inte att jag hade tagit hela listan om de varit lediga.

Ibland är det säkert så, och om det bara är enstaka spel så absolut, men när det är typ ett tiotal så blir man fundersam.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Avstängd

Varför är det sådant ständigt tjat på att tacka för sig, att skriva?
Eftersom det är ett öppet forum så kan även icke/utloggade medlemmar ta koder.

Ge inte ut koder i ren text om ett tack är krav och tackar någon inte i PM så är det väl bara blocka/blacklista den personen.

Om nu personen som ger ut i ren text inte bryr sig, varför gnäller då andra? Sett mycket gnäll från folk som inte ens ger ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWR-RST:

Varför är det sådant ständigt tjat på att tacka för sig, att skriva?
Eftersom det är ett öppet forum så kan även icke/utloggade medlemmar ta koder.

Ge inte ut koder i ren text om ett tack är krav och tackar någon inte i PM så är det väl bara blocka/blacklista den personen.

Om nu personen som ger ut i ren text inte bryr sig, varför gnäller då andra? Sett mycket gnäll från folk som inte ens ger ut!

Är du medlem på forumet och tar en Kod så är det allmänt forum hyfs att säga till att man tagit koden,har man testat ta koden och den är tagen är det också allmänt forum hyfs att informera att koden är tagen.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Är du medlem på forumet och tar en Kod så är det allmänt forum hyfs att säga till att man tagit koden,har man testat ta koden och den är tagen är det också allmänt forum hyfs att informera att koden är tagen.

Ja, men nu gör folk inte det alternativt är de inte medlemmar, och jag tvivlar på att någon mängd grinande kommer förändra detta utan klottrar mest bara ner tråden med onödiga inlägg likt detta.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Avstängd

Dags att ge ut några spel då, kolla igenom denna listan, skicka PM med det spel ni vill ha så kanske ni får det :).

Tar en paus nu, blir givetvis fler rundor framöver!

Permalänk

@PWR-RST: Väldigt fin lista många pärlor som en har testat och många som en ej hunnit med. Får väl hoppas att en kan ha lite tur och bli utvald till den titel den till sist blev, även om Galactic Civilizations III verkade intressant. Om än förstört, av att vara en dlc farm som payday.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWR-RST:

Dags att ge ut några spel då, kolla igenom denna listan, skicka PM med det spel ni vill ha så kanske ni får det :).

Det var väldigt generöst av dig! Tack för givmildheten! <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Tror inte botar är hela sanningen heller, för även när folk ger bort via PM är det ofta väldigt tunt med tacken.

Fast när det ges bort via PM tackar man rimligtvis också via PM. Tråden är inte "tack för spelet"-tråden, så det är inte självklart att man tackar här. om man PM'att och fått nyckeln. Jag gjorde nu det ovan, men det är inte självklart...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Tack @PWR-RST för "Odallus: The Dark Call" från listan som publicerades tidigare

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS