Permalänk

Skum IP på Facebook

Hallojsan!

Kolla precis mina inloggade enheter på facebook och upptäckte något väldigt mysko...

Jag såg att en samsunglur hade loggat in på min facebook några mil från vart jag bor. Jag har ingen samsunglur och har inte haft på några år. Jag har dock haft en samsunglur som blivit stulen.

Facebook har lämnat en IP till mej. Jag är väldigt okunnig på att hitta sånthär, men med hjälp av svaga kunskaper och google har jag fått fram att IP'n tillhör ett teliaabonnemang lokaliserat i en annan stad några mil från här.

Undrar om det finns något vis att få reda på vilket nummer denna IP är förknippad med eller få fram någon mer info!

MVH!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk

byt lösenord på din facebook så kommer denna samsunglur blockas automagiskt nästa gång den försöker komma åt det.

antar att luren vart polisanmäld när den stals? men troligen preskriberat om de gått för lång tid du kan ju alltid kolla med något lokalt poliskontor och lämna in vad du hittat till dem kanske de slutar äta munkar och jaga fildelare för en gång skull.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

byt lösenord på din facebook så kommer denna samsunglur blockas automagiskt nästa gång den försöker komma åt det.

antar att luren vart polisanmäld när den stals? men troligen preskriberat om de gått för lång tid du kan ju alltid kolla med något lokalt poliskontor och lämna in vad du hittat till dem kanske de slutar äta munkar och jaga fildelare för en gång skull.

Redan gjort! Flera år sedan den blev stulen, så det får nog bli munkar imorgon också...

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Ehhh, langa ip så leker vi lite

Skickades från m.sweclockers.com