Tangentbord slutar fungera ordentligt efter ett par timmar?

Permalänk

Tangentbord slutar fungera ordentligt efter ett par timmar?

Som rubriken lyder så slutar mitt tangentbord att fungera som det ska efter ett par timmars användande/spelande. Tid det tar innan det skiter sig varierar, idag var det ungefär 5h från att jag startade datorn tills att det började strula. Kan hända oftare, oftast oftare. Har pågått ett par veckors tid, ungefär 4 veckor. Det som händer är att den inte reagerar på de knappar jag trycker. Efter 5-10 sekunder trycker den på allt jag tryckt medans det inte fungerade. Efter att apokalypsen inträffat på skärmen så tar det cirkus en sekund mellan knapptryck och action på skärmen. Varje gång jag trycker tar det alltså ungefär en sekund innan det börjar registrera vad jag tryckt. Har jag hållit inne t.ex. W så springer den framåt, långt oftast, utan att jag kan göra något åt det. Har även märkt att detta har kunnat fastna i en loop och den har upprepat en sekvens flera gånger. Det enda jag kan göra för att stoppa detta är att avsluta datorn. När datorn avslutas normalt (kan inte alltid avsluta den normalt utan måste strypa den) så får jag ett felmeddelande, endast när tangentbordet inte fungerar. Lyder såhär:

Namhimic2Svc32.exe - Application Error. The exception unkown software exception (0xe06d7363) occured in the application at location 0x00000000758FB802. Har ominstallerat nahimic, hjälpte inte.

Tangentbordet är det inget fel på, hade det tidigare inkopplat i en gammal laptop och körde på större skärm med laptop som andra skärm. Har relativt nyligen byggt en stationär med ryzen processor, gtx1080 och lite annat smått och gott. Jag har testat med annat tangentbord, har ominstallerat alla drivrutiner relaterade till tangentbordet, dock utan framgång. Jag är inte van vid djupt pillande i datorer, jag hittar ingen med samma fel och jag skulle väldigt gärna bli av med det här! Vad ni än har på hjärtat och hjärnan, släng fram det. För jag får panik här.

Ha det gott!

Permalänk
Medlem

@sykokitten:
Hittade detta relaterat till ditt felmeddelande How To Fix Windows Error 0xE06D7363.
Har dock inte provat deras "scan" program, så kan inte uttala mig om det.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.