Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Nice. Vad tyckte du?

Liiite antiklimax, jag hade uppskruvade förväntningar. Den är ju en blandning av deras Thurbo DIPA och Brewskis Mangofeber (som jag iofs inte har smakat) men kände lite som att det var 95% Thurbo och 5% mango. Väntade mig mer mango i smaken. Däremot luktar den väldigt mycket mango så man får väl dricka med näsan lite längre ner i glaset Men ändå en god och spännande öl, ingen tvekan om det.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Smirnoff Ice double black
https://www.systembolaget.se/dryck/cider-och-blanddrycker/smi...

Jag har ingen Redbull i närheten att jämföra med, men visst påminner de en hel del om varann?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Aultmore 12

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Hedersmedlem

Sitter på en restaurang i Peoria, Il och samplar lite öl. 35 kranar. Får återkomma, kan inte ta alla ikväll.

Önskar en bildfunktion i forumet.. På tok för jobbigt att ta en bild med mobilen, scpa den till webbservern och posta här.

Edit just nu:
Odell Wolf Picker
Sweetwater 20th anniversary
Port Brewing Summer Pale Ale
Revolution Anti-Hero

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tinardirith:

Liiite antiklimax, jag hade uppskruvade förväntningar. Den är ju en blandning av deras Thurbo DIPA och Brewskis Mangofeber (som jag iofs inte har smakat) men kände lite som att det var 95% Thurbo och 5% mango. Väntade mig mer mango i smaken. Däremot luktar den väldigt mycket mango så man får väl dricka med näsan lite längre ner i glaset Men ändå en god och spännande öl, ingen tvekan om det.

Mangofeber i sig smakar inte kanonmycket mango, det är en fin balans. Thurbos maltprofil döljer det ännu mer. Men jag tyckte mixen var fin, även om Mangofeber är en bättre öl.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Desperados med Tequila-smak. Helt fantastiskt smak, underbar "bouquet" och en fin gyllne färg, se spoiler.

Bläääää

Dold text
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

@Kent: Hahaha! Men vad förväntade du dig av en "Corona" med tequila-essens?

Personligen så tyckte jag den var helt OK, men det är ju ingen "öl" i ordets rätta bemärkelse imo.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Guybrush82:

@screamin-daemon: Hahaha! Men vad förväntade du dig av en "Corona" med tequila-essens?

Personligen så tyckte jag den var helt OK, men det är ju ingen "öl" i ordets rätta bemärkelse imo.

Hehe, fick den av en kompis och läste inte så noga. Håller mig till whisky istället

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Desperados med Tequila-smak. Helt fantastiskt smak, underbar "bouquet" och en fin gyllne färg, se spoiler.http://i.imgur.com/ZTtlNO1l.jpg

Dold text

Det där en i min mening en riktigt bra sommardryck!

Permalänk
Medlem

Slainte

Tobermory 19 YO Sherry Cask 54,2%, Cadenhead (köpt av rödskägget i Edinburgh)

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Inaktiv

Första gången jag drack Desperados tyckte jag den var helt okej, men senast jag drack den störde jag mig på sötheten från sockret.

Permalänk
Medlem

Vart en Brooklyn East IPA såhär på eftermiddagen. Systembolaget jag var på häromdagen hade ett ganska begränsat utbud men jag blev positivt överraskad av denna. Passade perfekt med en falukorvsmacka framför netflix medan regnet smattrar utanför.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

En Tuborg Classic i en rökig bodega i Köpenhamn. Cigaretterna ryker, ölen flödar. Dessa fina rättigheter som kommunisterna i Sverige sedan länge tagit ifrån oss. Lite gammal rock i bakgrunden.

Visa signatur

Das Ideapad

Permalänk
Medlem

Lite vad som helst, faktiskt, bara det innehåller alkohol

(och helst inte inbringar skatt till staten - för staten använder våra skattepengar till att förstöra landet)

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

G&T.
Hennesy's Gin, Gurka, Svartpeppar, samt Tonic. Enkelt, men delish.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

ÖL! Brooklyn lager rättare sagt, lite enkelt innan man kör igång med battlecup (dota2).

Visa signatur

.....

Permalänk
Skrivet av samiranta:

En Tuborg Classic i en rökig bodega i Köpenhamn. Cigaretterna ryker, ölen flödar. Dessa fina rättigheter som kommunisterna i Sverige sedan länge tagit ifrån oss. Lite gammal rock i bakgrunden.

Låter mysigt! Önskar att jag vore där. En av mina favorit-öl, i en av mina favorit-städer.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Jubileumsmästare

Laphroaigh 10 och Fullers London Pride.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem

Fin rackare det här!

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Som vanligt Koff APA.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av Svaniis:

Laphroaigh 10 och Fullers London Pride.

Vilken fin "setup"

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Tog precis sista skvätten av min Laphroaigh 10, tur det snart är lön..

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Skrivet av gulenay:

God,drack en tidigare ikväll.

Permalänk
Medlem

Kraken rom 😉

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Inaktiv

En sån (den stora) blev det igår, bl a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Mäsk?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av N_Micke:

Haha. Nä, belgisk ale.

Permalänk
Medlem

Inte så illa. Kan dock ha druckit den förr någon gång.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p