Netflix prishöjer för andra gången på två år

Permalänk
Medlem

vafan, blir nog till att ta bort det. Har man spotify, netflix, applemusic och viaplay och alla höjer år efter år så måste ju någon bort tillslut..

Visa signatur

ASUS TUF B360M-PLUS ~ Intel i5-9600K@4.6Ghz ~ HyperX 2x8GB@2666MHz
1Tb Kingston M.2 NVMe ~ RTX 2070 VENTUS 8G ~ 3xCorsair PRO LED-fläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av slaneby:

vafan, blir nog till att ta bort det. Har man spotify, netflix, applemusic och viaplay och alla höjer år efter år så måste ju någon bort tillslut..

Du tar bort Viaplay?

Visa signatur

| i5-3570k 3.4GHz | ASUS GTX 670 2048MB SLI | DDR3 16Gb | Asus P8Z77-V PRO | SSD 256Gb Samsung Pro |

Permalänk
Medlem

@goose007: Något måste ju bort tillslut om alla höjer år efter år.

Visa signatur

ASUS TUF B360M-PLUS ~ Intel i5-9600K@4.6Ghz ~ HyperX 2x8GB@2666MHz
1Tb Kingston M.2 NVMe ~ RTX 2070 VENTUS 8G ~ 3xCorsair PRO LED-fläktar

Permalänk
Medlem

Ingen farlig höjning.
Sjukt billigt om man är ett gäng polare som allt annat.
109kr/4 = 27,25 , snitt 30kr/månad inget dyrt.
Samma med spotify som vi är ett gäng som delar.
Kör man Familjeabonomang: så är det ju 149kr/4 = 37,25kr , typ 40kr/månaden.
Inga jätte priser och under 100kr månaden för 2 bra tjänster.
Spenderar ju fan mer på att ta 2 öl en kväll ute, som bara varar i 10min

Permalänk
Medlem

Tittar man mycket serier så ser man klart utbudet ganska fort.
Men netflixbär helt klart bästa streamingsajten för tillfället. HBO tycker jag känns så 2010 i deras interfacet. Sämre bild och utbud.. men det väl det . Än får för 89 spänn.
Prismässigt väl 139kr för Netflix ok. Klart mer prisvärt än att betala 800 till Comhem för att titta på reklam.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Fick mailet av netflix igår och det är inte ok. Downgradade från 4k till vanligt. Funderar på att prova HBO i stället.
Motiveringen Netflix gav för höjningen var att dom lagt till bland annat filmen Troy. En film med över tio år på nacken. Vem orkar ens se den filmen igen?

Du kommer gråta blod över kvaliten i hbo tyvärr, RIKTIGT jävla dåligt om man jämför med netflix. (iaf för mig, ngn som har en fix?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sekips:

Du kommer gråta blod över kvaliten i hbo tyvärr, RIKTIGT jävla dåligt om man jämför med netflix. (iaf för mig, ngn som har en fix?)

Ajdå. Fast jag har sneglat lite på viaplay för 99kr nu. Ska ta och prova en gratismånad. Seinfeld, Sunny och nya filmer varje vecka lockar.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

Ingen farlig höjning.
Sjukt billigt om man är ett gäng polare som allt annat.
109kr/4 = 27,25 , snitt 30kr/månad inget dyrt.
Samma med spotify som vi är ett gäng som delar.
Kör man Familjeabonomang: så är det ju 149kr/4 = 37,25kr , typ 40kr/månaden.
Inga jätte priser och under 100kr månaden för 2 bra tjänster.
Spenderar ju fan mer på att ta 2 öl en kväll ute, som bara varar i 10min

Hehe, intressant att se att det är fler som kör på samma sätt.
Men det är ju förmodligen detta som leder till att priserna behöver höjas, folk som exploitar.

Både Spotify och Netflix har ju i sina villkor att familjeabben ska användas just som det, familjer under samma tak.
När man då går från att man borde ha varit 4 st separata betalande kunder, till att dela på det, så är det klart att det är mkt intäkter som faller bort.

Men sen borde ju både Netflix och Spotify å andra sidan ha förstått att många skulle exploita skiten ur det. Villkoren finns väl där för att dom ska ha möjligheten att stänga av användare.
Sen kan man ju som sgt även se det som så att ingen av dom jag t ex delar Netflix med hade köpt det separat till fullpris, så nu får dom ju iaf in ett Premiumabb istället för inget alls.
Problemet är väl dock att 4 separata användare i olika hushåll förmodligen även streamar och använder betydligt mer data än vad dom räknat på att ett familjeabb gör?

Permalänk
Medlem

Har inga problem att betala lite mer om en del pengar går till att stödja produktion som Expanse, Startrek, tecknat/Anime mfl.

Netflix har en fruktansvärt bra klient-hantering med adaptiv datarate för oss som ännu inte har fetlina in och tom. lite skakigt - jag kan köpa att det är lite suddigt i början tills det trimmat in för den kapacitet man ändå har - HBO och andra uppspelare med adobe flash som uppspelare är i stort sett omöjliga att hantera då somliga av dem kan man inte ens begära att köra med 640/480-upplösning när det är riktigt knöligt - andra Site erbjuder alternativ men man måste välja rätt från början...

Permalänk

Det jag tycker är mest surt, är att denna gången höger dom priset för alla. I stället för redan prenumererade kunder låter dom sitta på det gamla priset lite längre.

Men dom behövde tydligen in pengar fort. netflix har ju 100 mille användare (ungefär). Men Tv industrin är bra mycket kostsammare än musik, att få licens på. Jag vägrar sitta på flera olika tjänster, utan väntar tills vettet segrar och man får hyfsat väl täckande stremingtjänst (behöver inte täcka hela marknaden).

Men för står inte varför ni kräver att filmer ska gå köpa så fort den kommit ut på BIO? Det är ju orealistiskt, om ni inte vill kursa biograferna. Vänta 1/2månader efter släppet på BIO ser jag inte som omöjligt. Det som snarare är irriterande är att vissa filmer dröjer 6 månader innan ens den kommer på bio här (det är bara barnsligt, man lär ju få filmen spoilad flera gånger innan dess ). Det i sin tur lär inte locka mer tittare, nu när det är en sån global värld (som hela film/serie industrin totalt missat).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Hehe, intressant att se att det är fler som kör på samma sätt.
Men det är ju förmodligen detta som leder till att priserna behöver höjas, folk som exploitar.

Både Spotify och Netflix har ju i sina villkor att familjeabben ska användas just som det, familjer under samma tak.
När man då går från att man borde ha varit 4 st separata betalande kunder, till att dela på det, så är det klart att det är mkt intäkter som faller bort.

Men sen borde ju både Netflix och Spotify å andra sidan ha förstått att många skulle exploita skiten ur det. Villkoren finns väl där för att dom ska ha möjligheten att stänga av användare.
Sen kan man ju som sgt även se det som så att ingen av dom jag t ex delar Netflix med hade köpt det separat till fullpris, så nu får dom ju iaf in ett Premiumabb istället för inget alls.

Det tror jag också.
Det lite ge och ta....skulle dom vilja så akulle dom ju kunna göra så att man bara från 1 ip åt gången kommer åt tjänsterna. Skulle då vara betydligt svårare dela abb med andra hushåll.
Men jag antar dom inte gör det mest pga isp som kör NAT adresser....

Permalänk

Höj lite till och bättra på utbudet!

Visa signatur

☆ Asrock x370 Taichi ☆ Ryzen 1600 ☆ G.Skill Trident Z RGB ☆ Asus GTX 1080 Strix ☆ Corsair MP500 ☆ Cooler Master Masterliquid 240 ☆ NZXT S340 ☆

☆ Gigabyte B350 Gaming 3 ☆ Ryzen 1200 ☆ G.Skill Flare X ☆ Msi gtx 980 Gaming ☆ Kingston Fury SSD ☆ Be Quiet! Shadow rock 2 ☆ Raijintek Thetis ☆