Nvidia Shield TV v2 - Samlingstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Enligt nvidias sida skall du byta ut den läs igen https://www.nvidia.com/en-us/shield/support/adapterrecall/
Dina stämplar sitter i början av raden och man skall ha b i ringen.

"If your plug head does not have a “punch mark” in the last 2 triangles of row 16 as indicated please proceed to register for replacement."

"On the back of the adapter plug head look for the circle with the letter “B” near the corner as indicated in the image below.
If your plug does not have the letter “B” as indicated please proceed to register for replacement."

Okej jag misstolkade det helt och hållet, hehe nu blir det replacement då, (inte vaknat riktigt ännu)

Beställt och klart nu, då får vi se hur lång tid det tar. Konstigt att man får reda på sånt via ett forum, och inte via Nvidia eller Elgiganten. (Alltså dom borde göra ett massutskick till alla registrerade användare)

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem

Är det ingen som fått denna info via mail?
Trodde jag var praxis vid såna här tillfällen, kunden/användaren i fråga ska inte behöva få reda på såna här allvarliga incidenter via media, utan så klart från tillverkaren själva.
Hur många sitter inte där ute med enheter som är påverkade men som inte vet om det?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ett mailutskick tror jag inte skulle resultera i så mycket, förutom att hamna i spamfilter och papperskorgar.
Däremot skulle de kunna skicka ut ett meddelande direkt till enheten, precis som när det kommer uppdaterad mjukvara.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Ett mailutskick tror jag inte skulle resultera i så mycket, förutom att hamna i spamfilter och papperskorgar.
Däremot skulle de kunna skicka ut ett meddelande direkt till enheten, precis som när det kommer uppdaterad mjukvara.

Ja det håller jag med om, smart!

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Är det ingen som fått denna info via mail?
Trodde jag var praxis vid såna här tillfällen, kunden/användaren i fråga ska inte behöva få reda på såna här allvarliga incidenter via media, utan så klart från tillverkaren själva.
Hur många sitter inte där ute med enheter som är påverkade men som inte vet om det?

Ja är nog en hel del som inte kommer få ta del av denna information

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem

Kollar man deras hemsida https://www.nvidia.com/sv-se/shield/shield-tv/ så står det ingenstans vad jag kan hitta nånting.
Är väl det minsta man kan göra?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Den här fjärren ser trevlig ut om den nu funkar bra med en shield. Någon som har testat den?

http://www.gearbest.com/mice-keyboards/pp_272551.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

Dom följer ju med numera, så att köpa en egen känns inte så nödvändigt. Dessutom kan ju väl inte "prata" i den som du kan i originalet, och det fungerar faktiskt rätt bra.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0p:

Dom följer ju med numera, så att köpa en egen känns inte så nödvändigt. Dessutom kan ju väl inte "prata" i den som du kan i originalet, och det fungerar faktiskt rätt bra.

Jag vill ha en som funkar för appar som jag har sideloadat. Tex Telia play plus, då krävs det en muspekare. Man kan ju använda spelkontrollen men jag skulle föredra en fjärr med touch eller gyro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

Jag vill ha en som funkar för appar som jag har sideloadat. Tex Telia play plus, då krävs det en muspekare. Man kan ju använda spelkontrollen men jag skulle föredra en fjärr med touch eller gyro.

Okej då är jag med, har den BT så borde det väl fungera tippar jag på. Jag kör själv med Logitech Dinovo Mini, tror jag den heter. Och det fungerar bra, men det är ju iofs ett t-bord i mini format. (Finns en på tradera som nu ligger 160:-)

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Testpilot

Jag har väldiga problem med att casta till min Shield TV (version 2), väldigt ofta dyker den inte upp på telefonerna hemma medan en vanlig Chromecast som sitter i en annan TV alltid syns utan problem. Är väldigt drygt när man ska casta barnprogram från SVT Play-appen till en otålig dotter och Shielden inte dyker upp.

Nån mer som har samma problem eller tips på vad man kan göra för att tvinga Cast-funktionen att alltid vara aktiv? Kan inte hitta några inställningar eller nått sätt att ändra prio på processen om problemet skulle vara att processen stängs av eller så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Jag har väldiga problem med att casta till min Shield TV (version 2), väldigt ofta dyker den inte upp på telefonerna hemma medan en vanlig Chromecast som sitter i en annan TV alltid syns utan problem. Är väldigt drygt när man ska casta barnprogram från SVT Play-appen till en otålig dotter och Shielden inte dyker upp.

Nån mer som har samma problem eller tips på vad man kan göra för att tvinga Cast-funktionen att alltid vara aktiv? Kan inte hitta några inställningar eller nått sätt att ändra prio på processen om problemet skulle vara att processen stängs av eller så.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte upplevt samma problem men kommer ändå med en tanke. Har du en dual-band router? Alltså både 2,4 & 5 Ghz? Kan det vara som så att telefonen hoppar mellan de två och inte ser Shielden på det ena?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Zache_:

Jag har inte upplevt samma problem men kommer ändå med en tanke. Har du en dual-band router? Alltså både 2,4 & 5 Ghz? Kan det vara som så att telefonen hoppar mellan de två och inte ser Shielden på det ena?

Har enbart 2.4GHz dit telefonerna och den "fungerande" Chromecasten är anslutna, Shielden är ansluten med kabel. Kanske ligger problemet ändå i nått liknande du säger, till Shielden måste telefonerna gå extra steg via två switchar så kanske ställer nått på vägen till det.

Ska testa att koppla Shielden till wifi med så länge och se om castingen funkar bättre så och sen se om det finns några QoS-inställningar i nätverket som kanske kan förbättra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Testpilot

Måste återkomma och tala om att jag verkar ha hittat problemet och även löst det, kanske kan vara till hjälp för någon annan i framtiden.

Problemet låg i att en av switcharna hade funktionen för IGMP snooping påslaget vilket helt enkelt sabbar förmågan för enheter att upptäcka och kommunicera till en Chromecast, efter jag stängt av det dyker Shielden upp blixtsnabbt.

För den teknisk intresserade går IGMP snooping tydligen ut på att switchen kollar trafiken genom den efter broadcasttrafik och gör att enbart enheter som specifikt önskar broadcasttrafik får den skickad till sig på just sin port. Det är för att förhindra att datorer och andra enheter ska bli översvämmade med data om man använder IPTV, enbart en intresserad IPTV-box ska få datan skickad till sig. Switchen tror då att om en enhet hittat varit ansluten till en Chromecast så ska ingen annan vara det och det hindrar då andra enheter (och även samma enhet igen) från att hitta Chromecasten igen, själva upptäckarfunktionen är någon form av broadcast.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Vad rekommenderar ni.

Shield TV 16GB + Extern disk 500GB
Shield TV 500GB

Vill kunna köra kodi och lite andra appar. Även kanske spela lite.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

@ante_ante: Jag kör med en 256gb ssd i ett chassi. Funkar hur bra som helst och känns snabb.

https://www.discatonce.se/se/harddiskkabinetter-forvaring/2-5...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Vad rekommenderar ni.

Shield TV 16GB + Extern disk 500GB
Shield TV 500GB

Vill kunna köra kodi och lite andra appar. Även kanske spela lite.

Vill du även använda den som Plex server välj den med stor intern hdd för Plex kan inte lagra filminformationen (metainformationen) på extern enhet.

Det är även en del andra program program som strular fast man använder den externa lagringen som internal storage så personligen blir allt mycket enklare med en stor intern enhet och jag har båda..

Permalänk
Medlem

16GB räcker gott för Kodi, men annars med en SSD som är helt tyst & snabb.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem

Hej!

Under alla år så har jag alltid spelat upp filmer och serier jag haft lagrade lokalt. De senaste åren har jag använt kodi vilket jag varit mycket nöjd med. MEN nya tider råder och jag planerar på att gå över helt till att streama alla filmer och serier via netflix, hbo, Youtube, spotify och andra streamingtjänster. Det jag vill ha är såklart EN enhet som klarar av alla dessa tjänster.
Gör nvidia shield tv detta? Är det vanligt Android på den så att man kan installera alla dessa appar? Hur kan den styras? Kan den styras via HDMI-cec så att tv-kontrollen kan styra shielden?
Jag är ute efter en riktigt simpel lösning som även min blonda sambo klarar av att sköta.
Jag har i dagsläget en intel nuc och en raspberry pi 3 men jag antar att det är lika bra att slå till på en nvidia shield tv? Vad rekommenderar ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klisk:

Hej!

Under alla år så har jag alltid spelat upp filmer och serier jag haft lagrade lokalt. De senaste åren har jag använt kodi vilket jag varit mycket nöjd med. MEN nya tider råder och jag planerar på att gå över helt till att streama alla filmer och serier via netflix, hbo, Youtube, spotify och andra streamingtjänster. Det jag vill ha är såklart EN enhet som klarar av alla dessa tjänster.
Gör nvidia shield tv detta? Är det vanligt Android på den så att man kan installera alla dessa appar? Hur kan den styras? Kan den styras via HDMI-cec så att tv-kontrollen kan styra shielden?
Jag är ute efter en riktigt simpel lösning som även min blonda sambo klarar av att sköta.
Jag har i dagsläget en intel nuc och en raspberry pi 3 men jag antar att det är lika bra att slå till på en nvidia shield tv? Vad rekommenderar ni?

Hbo finns inte som android tv app inte cmore heller då får du casta istället.
Viaplay, svt, tv4, och netflix finns.

Finns ingen mediaspelare som har stöd för allt, Apple tv har stöd för de flesta leverantörer dock ej spotify eller Amazon video .

Permalänk

Som jag skrivit i ett annat forum, den är slut i Sverige just nu. Kommer det en v3 eller vad är det frågan om? Hög efterfrågan?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Som jag skrivit i ett annat forum, den är slut i Sverige just nu. Kommer det en v3 eller vad är det frågan om? Hög efterfrågan?

Skickade mail till Webhallen, och de sa att de har lagt en beställning men inte visste när den skulle komma.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Skrivet av bluppblupp:

Skickade mail till Webhallen, och de sa att de har lagt en beställning men inte visste när den skulle komma.

Ok tack för info! Är sugen på en själv.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bluppblupp:

Skickade mail till Webhallen, och de sa att de har lagt en beställning men inte visste när den skulle komma.

Finns ju på Elgiganten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76929:

Finns ju på Elgiganten...

Jo det är jag medveten om, frågade mest för att se om det låga lagersaldot kanske var ett tecken på att en ny modell är på ingång

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluppblupp:

Jo det är jag medveten om, frågade mest för att se om det låga lagersaldot kanske var ett tecken på att en ny modell är på ingång

De kanske gör en gen3 med samma hårdvara som det var i gen1 och 2 bara att byta låda igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76929:

Finns ju på Elgiganten...

Skrivet av bluppblupp:

Jo det är jag medveten om, frågade mest för att se om det låga lagersaldot kanske var ett tecken på att en ny modell är på ingång

finns och finns.. ja om du är beredd att åka land och rike runt.. den finns inte att köpa online, endast som collect@store. jag köpte en för några veckor sedan, sen blev vännen sugen att shoppa en när han såg min, men då var de slut i butiken närmst oss.

vännen mailade webhallen om det, de kunde ta in den om han beställde.. så det verkar ju inte som att de tar in dem nu såvida det inte kommer beställning.. och då är ju frågan om v3 väntar runt hörnet eller vad det är.

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem
Skrivet av klisk:

Hej!

Under alla år så har jag alltid spelat upp filmer och serier jag haft lagrade lokalt. De senaste åren har jag använt kodi vilket jag varit mycket nöjd med. MEN nya tider råder och jag planerar på att gå över helt till att streama alla filmer och serier via netflix, hbo, Youtube, spotify och andra streamingtjänster. Det jag vill ha är såklart EN enhet som klarar av alla dessa tjänster.
Gör nvidia shield tv detta? Är det vanligt Android på den så att man kan installera alla dessa appar? Hur kan den styras? Kan den styras via HDMI-cec så att tv-kontrollen kan styra shielden?
Jag är ute efter en riktigt simpel lösning som även min blonda sambo klarar av att sköta.
Jag har i dagsläget en intel nuc och en raspberry pi 3 men jag antar att det är lika bra att slå till på en nvidia shield tv? Vad rekommenderar ni?

Skrivet av jimjans:

Hbo finns inte som android tv app inte cmore heller då får du casta istället.
Viaplay, svt, tv4, och netflix finns.

Finns ingen mediaspelare som har stöd för allt, Apple tv har stöd för de flesta leverantörer dock ej spotify eller Amazon video .

Samsung smarttv med Tizen har bredaste stödet just nu. HBO Nordic, Netflix, Viaplay, Youtube, Spotify, Amazon Prime osv

Ren spekulation från min sida är att Samsung betalat för ensamrätt på HBO på TV apparater.

/Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightmare:

Samsung smarttv med Tizen har bredaste stödet just nu. HBO Nordic, Netflix, Viaplay, Youtube, Spotify, Amazon Prime osv

Ren spekulation från min sida är att Samsung betalat för ensamrätt på HBO på TV apparater.

/Knight

Dock har väl inte samsung inte svtplay bl.a och det var väl en ny mediaspelare han var ute efter?

Vare sig samsungs tizen , Atv eller android tv har alla streaming tjänster utan vill man ha allt får man ha flera mediaspelare eller casta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Dock har väl inte samsung inte svtplay bl.a och det var väl en ny mediaspelare han var ute efter?

Vare sig samsungs tizen , Atv eller android tv har alla streaming tjänster utan vill man ha allt får man ha flera mediaspelare eller casta.

Han var ute efter en "enhet" och Samsung Tizen TV är den enda enhet som klarar alla de tjänster han specifikt nämner. Ingen enhet stödjer alla tjänster men Tizen är idag det system med bredaste utbudet.

/Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64