Är flash helt dött?

Permalänk
Medlem

Är flash helt dött?

Var i behov av att fixa ett e-kort på Swedbanks hemsida, men stötte på problem då tjänsten kräver flash. Testade i FF, Chrome, Vivaldi men alla dessa verkar blockera flash numera. Finns något säkert sätt att aktivera flash tillfälligt på igen? Jag vill inte ladda hem IE6 och logga in på banken med direkt.

Permalänk
Medlem

@Baxtex: Flash finns väl inbakat i Edge? Testa o kör därifrån.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Datanisse:

@Baxtex: Flash finns väl inbakat i Edge? Testa o kör därifrån.

Inte i Edge men i Internet Explorer.

Permalänk
Medlem

@Baxtex: Opera stödjer fortfarande Flash.

Kör själv den för att kunna använda flashsidor som chrome inte vill ha att göra med.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Både i chrome och i firefox kan du lägga till på varje sajt att den ska tillåta flash.

Permalänk
Medlem

I chrome måste du klicka på den gröna texten brevid adressfältet och där välja aktivera flash (alltid).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudel:

@Baxtex: Opera stödjer fortfarande Flash.

Kör själv den för att kunna använda flashsidor som chrome inte vill ha att göra med.

Ska testa!

Skrivet av Meto:

Både i chrome och i firefox kan du lägga till på varje sajt att den ska tillåta flash.

Skrivet av boibo:

I chrome måste du klicka på den gröna texten brevid adressfältet och där välja aktivera flash (alltid).

Detta funkar inte för mig av någon anledning.

Permalänk
Medlem

@Nudel: Som sagt, du kan alltid aktivera flash temporärt eller permanent på hemsidor i chrome. Standard är inaktiverad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Baxtex:

Var i behov av att fixa ett e-kort på Swedbanks hemsida, men stötte på problem då tjänsten kräver flash. Testade i FF, Chrome, Vivaldi men alla dessa verkar blockera flash numera. Finns något säkert sätt att aktivera flash tillfälligt på igen? Jag vill inte ladda hem IE6 och logga in på banken med direkt.

Kräver Swedbank Flash?!

Har inte installerat flash och kör firefox, så ingen native flash stöd i webbläsaren när jag går in där och har aldrig sett att flash skulle behövas. Särskilt konstigt om en bank kör något så förlegat och osäkert. Gick du själv in på sidan, eller följde du en länk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Kräver Swedbank Flash?!

Har inte installerat flash och kör firefox, så ingen native flash stöd i webbläsaren när jag går in där och har aldrig sett att flash skulle behövas. Särskilt konstigt om en bank kör något så förlegat och osäkert. Gick du själv in på sidan, eller följde du en länk?

skulle inte förvåna..

hantering av vissa saker gjorde det. E-kort tex.

Swedbank håller på att haverera av ogenomtänkta omstruktureringar utan riktlinjer verkar det. nya konstigheter och designer på sidan, bank-appen förlorar funktioner, delas upp och blir flera, korslänkningar till helvete.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Kräver Swedbank Flash?!

Har inte installerat flash och kör firefox, så ingen native flash stöd i webbläsaren när jag går in där och har aldrig sett att flash skulle behövas. Särskilt konstigt om en bank kör något så förlegat och osäkert. Gick du själv in på sidan, eller följde du en länk?

Skrivet av AndreaX:

skulle inte förvåna..

hantering av vissa saker gjorde det. E-kort tex.

Swedbank håller på att haverera av ogenomtänkta omstruktureringar utan riktlinjer verkar det. nya konstigheter och designer på sidan, bank-appen förlorar funktioner, delas upp och blir flera, korslänkningar till helvete.

Fick det att funka i Opera.

Mejlade Swedbank angående detta och fick detta som svar:

Hej, Tack för ditt meddelande.

E-kort är en tjänst som kommer stängas ner i början av oktober, och vi kommer därför inte uppdatera tjänsten. Beslutet att avveckla tjänsten baseras på att systemen börjar bli gamla och inte möter våra säkerhetskrav.

Om du har ytterligare frågor eller vill ha mer information är du välkommen att skriva igen eller ringa 0771-12 20 00.

Med vänlig hälsning
Andrea Sedvall
Sparbanken Skåne

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

skulle inte förvåna..

hantering av vissa saker gjorde det. E-kort tex.

Swedbank håller på att haverera av ogenomtänkta omstruktureringar utan riktlinjer verkar det. nya konstigheter och designer på sidan, bank-appen förlorar funktioner, delas upp och blir flera, korslänkningar till helvete.

Jo jag har inte begripit mig på hf ni har orkat stå ut med den hemsidan. Driver mig tokig när man ska hitta saker på den.

Det verkar dock som att de håller på att göra en ny version nu till hösten.

Skrivet av Baxtex:

Fick det att funka i Opera.

Mejlade Swedbank angående detta och fick detta som svar:

Hej, Tack för ditt meddelande.

E-kort är en tjänst som kommer stängas ner i början av oktober, och vi kommer därför inte uppdatera tjänsten. Beslutet att avveckla tjänsten baseras på att systemen börjar bli gamla och inte möter våra säkerhetskrav.

Om du har ytterligare frågor eller vill ha mer information är du välkommen att skriva igen eller ringa 0771-12 20 00.

Med vänlig hälsning
Andrea Sedvall
Sparbanken Skåne

Det var ju tråkigt. Just den E-kort funktionen var något jag önskade min bank hade, och har varit nära att skaffa extra konton i just Swedbank pga detta. Får väl hitta om någon annan bank har denna funktion istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Fick det att funka i Opera.

Mejlade Swedbank angående detta och fick detta som svar:

E-kort är en tjänst som kommer stängas ner i början av oktober, och vi kommer därför inte uppdatera tjänsten. Beslutet att avveckla tjänsten baseras på att systemen börjar bli gamla och inte möter våra säkerhetskrav.

märkligt. borde inte spela någon roll nu när Opera använder samma webkit som alla andra, men huvudsaken är att det funkar.

också en lösning, men den funkar ju garanterat alltid.

Skrivet av Paddanx:

Det verkar dock som att de håller på att göra en ny version nu till hösten.

Det var ju tråkigt. Just den E-kort funktionen var något jag önskade min bank hade, och har varit nära att skaffa extra konton i just Swedbank pga detta. Får väl hitta om någon annan bank har denna funktion istället.

det har de gjort varje höst, så ja.

jo det var praktiskt för en hel rad ändamål. extra märkligt är att just detta var en av tjänsterna som ganska nyligen fick funktion i appen, men som det nu blev klart varför det försvann igen då. kanske har de fått till något internationellt bedrägeriavtal som gör att de anser supportkostnaden överfölödigt eler nått, men det verkar ju bra märkligt ändå.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

@boibo: Jag har samma problem som Baxtex där att det inte fungerar trots att jag godkänner sidorna. Så då blir det lättare att bara köra det i Opera där det fungerar, så slipper jag fundera.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb