Någon som köpt "beats - in ear" och ångrat sig?

Permalänk
Medlem

Någon som köpt "beats - in ear" och ångrat sig?

Ska köpa ett par fina in-ear och man ser och hör "beats" överallt, men hur är dessa? Får max kosta 1000kr

Eller är det bara märket som kostar?

Är ju en djunel och man får ju inte testa i affärer..
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?b=s329595832

Något tips?

Lyssnar mycket på PODdar och chillstep

Behöver mic med

Permalänk
Medlem

Beats är helt värdelösa, åtminstone de vanliga modellerna och det är helt galet att folk betalar flera tusen kronor för den där skiten. Har dock inte testat deras in-ears men jag antar att de är av liknande kvalitet.

Själv har jag ett par Xiaomi Pistons som är helt suveräna och som kostar ett par ynka hundralappar i inköp. Jag är liksom många andra skeptisk till kinesiska märken av många anledningar men just Xiaomis hörlurar är helt fantastiska, speciellt till det låga priset. Se till att du köper från någon av deras partnersiter bara så att du inte får en dålig kopia.

Om du googlar runt lite finns det jämförelser där användare har jämfört dessa lurar med modeller som kostar tio gånger så mycket och kommit fram till att de har liknande egenskaper och ljudkvalitet.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Dessa har jag hört mycket bra om! Tennmak Pro Dual Dynamic Driver Professional In Ear Sport Detach MMCX Earphone with 4 driver inside Vs SE215 SE535--2017 Version
http://s.aliexpress.com/6jIbA7Z3
(from AliExpress Android)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Beats är helt värdelösa, åtminstone de vanliga modellerna och det är helt galet att folk betalar flera tusen kronor för den där skiten. Har dock inte testat deras in-ears men jag antar att de är av liknande kvalitet.

Själv har jag ett par Xiaomi Pistons som är helt suveräna och som kostar ett par ynka hundralappar i inköp. Jag är liksom många andra skeptisk till kinesiska märken av många anledningar men just Xiaomis hörlurar är helt fantastiska, speciellt till det låga priset. Se till att du köper från någon av deras partnersiter bara så att du inte får en dålig kopia.

Om du googlar runt lite finns det jämförelser där användare har jämfört dessa lurar med modeller som kostar tio gånger så mycket och kommit fram till att de har liknande egenskaper och ljudkvalitet.

Hittade dessa
https://www.gearbest.com/earbud-headphones/pp_566702.html?lki...

Såg en youtube om dessa och de säger att de är som 100$ hörlurar.. Undra vad frakt tiden är beställt hdmi saker från china och det har tagit 4-6 veckor.

Hmm, CDON har de du pratar om
http://cdon.se/accessoarer/original-xiaomi-piston-in-ear-ster...

Men litar inte längre på CDon då det säljs mycket där nu från china.. hur vet jag om det är äkta saker :<

Permalänk
Medlem

Dom är absolut inte värdelösa som ågren säger.
Beats är oftast överprisade, precis som vissa dyra mobil telefoner såsom Iphone eller andra "highend" lurar.

Jag har testat in ear Beats och tyckte dom lät väldigt bra men kanske inte så bra som man förväntar sig av 1000kr. Alltså kort sagt, du kan få liknande kvalité till 70% av priset.

Permalänk
Medlem

Blev de ifrån CDON, kollade på en film på tuben hur man ser om det är fake eller inte Så är det fake så får jag ju pengarna tillbaka. Hoppas på att de är äkta så har jag sparat 700kr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twk:

Dessa har jag hört mycket bra om! Tennmak Pro Dual Dynamic Driver Professional In Ear Sport Detach MMCX Earphone with 4 driver inside Vs SE215 SE535--2017 Version
http://s.aliexpress.com/6jIbA7Z3
(from AliExpress Android)

Skickades från m.sweclockers.com

Har dom och är betydligt bättre än Beats.

Permalänk

Har ett par A-Jays in ear på jobbet för dryga 500kr till Iphone 6s
privat kör jag ett par BT On-ears Jabra Move
köpte även dessa för samma peng
Med tanke på att Iphonen inte har någon DAC skulle jag säga att Bluetooth är det som gäller om man är intresserad av tryck i ljudet.

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Blev de ifrån CDON, kollade på en film på tuben hur man ser om det är fake eller inte Så är det fake så får jag ju pengarna tillbaka. Hoppas på att de är äkta så har jag sparat 700kr

Tänk på att du köper från "eStore, en samarbetspartner på CDON Marketplace", inte från CDON direkt. Hur stor chans är det att du hade gått in på eStores hemsida och köpt dessa lurar?

CDON verkar ha blivit någon slags mellanhand för andra affärer som annars aldrig hade fått något sålt. Typ som Fyndiq. Har bekant som köpt falska micro SD kort genom Fyndiq, det kan säkert vara samma sak här med CDON. Jag tror inte för en sekund att CDON håller koll på vad andra säljer genom deras marketplace.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Hittade dessa
https://www.gearbest.com/earbud-headphones/pp_566702.html?lki...

Såg en youtube om dessa och de säger att de är som 100$ hörlurar.. Undra vad frakt tiden är beställt hdmi saker från china och det har tagit 4-6 veckor.

Hmm, CDON har de du pratar om
http://cdon.se/accessoarer/original-xiaomi-piston-in-ear-ster...

Men litar inte längre på CDon då det säljs mycket där nu från china.. hur vet jag om det är äkta saker :<

Jag orkar inte leta fram någon länk just nu men det ska gå att beställa från Europa dock till ett högre pris så klart. Beställer man från Gearbest och betalar en hundring extra för expressfrakt anges 3-7 arbetsdagar som leveranstid.

Skrivet av NewCamps:

Dom är absolut inte värdelösa som ågren säger.
Beats är oftast överprisade, precis som vissa dyra mobil telefoner såsom Iphone eller andra "highend" lurar.

Jag har testat in ear Beats och tyckte dom lät väldigt bra men kanske inte så bra som man förväntar sig av 1000kr. Alltså kort sagt, du kan få liknande kvalité till 70% av priset.

Jag har som sagt inte testat deras in-ears men även om de kostade lika mycket skulle jag faktiskt hellre köpa ett par Xiaomi-lurar eftersom jag har väldigt dålig erfarenhet av produkter från Dr. Dre. Det är möjligt att deras in-ears är totalt överlägsna deras 'vanliga' modeller men jag betvivlar det.

Edit: I det här fallet är det snarare bättre kvalitet till 80% lägre pris.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Tänk på att du köper från "eStore, en samarbetspartner på CDON Marketplace", inte från CDON direkt. Hur stor chans är det att du hade gått in på eStores hemsida och köpt dessa lurar?

CDON verkar ha blivit någon slags mellanhand för andra affärer som annars aldrig hade fått något sålt. Typ som Fyndiq. Har bekant som köpt falska micro SD kort genom Fyndiq, det kan säkert vara samma sak här med CDON. Jag tror inte för en sekund att CDON håller koll på vad andra säljer genom deras marketplace.

Får lita på detta, vet vad jag ska titta efter när jag får hem dessa. Butiken hade ju bra betyg via cdon så. Är det "fake" så får ju cdon skit för det ju. Då beställer jag från den andra sidan och ger en hundring för express frakt.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett par Beats in-ear när jag köpte ny telefon för 2½ år sedan. Sämsta skit hörlurar jag någonsin har använt. Dom som följde med iPhone var bättre. Betalade runt 8-900kr för dom.

Visa signatur

All tid räknas.

Permalänk
Medlem

Ok tack alla. Fick hem mina från CDON och detta var de real shit Härlig bas och klockrent ljud för ynka 188kr med frakt. Sparade 600 kr kanon!

Permalänk
Avstängd

Köpte du från andrahand säljaren så lär de va fake, men det är väll inte helt omöjligt att fake låter bättre än original...

Skickades från m.sweclockers.com