Permalänk

Budgetdator - 6-7k

Tjenare!

Jag ska köpa min första dator och skulle behöva lite hjälp med komponenter. Jag har kikat lite själv men skulle behöva lite experthjälp.

Datorn skall främst användas till spel så som CS, League och Overwatch. Datorn kommer inte användas till att streama eller dylikt.
Jag har inte mycket program eller filer på datorn utan det är mest spelen jag spelar just nu.

Min budget ligger på 6-7k.

Det här har jag letat fram!

Lista

Känns SSDn lite stor? funderar på att gå ner till 250gb istället.

Vad tycks?

All hjälp uppskattas!

Tack i förskott!

Permalänk
Medlem

Nej usch, ta inte en AMD-FX vad du än gör. De är gamla och dåliga och var inte ens särskilt bra när de kom för flera år sen. Samt att det inte skulle fungera med DDR4 ram till det. Titta istället på en AMD Ryzen med ett B350 moderkort, de är nya och mycket bättre i samma prisklass, och kör DDR4.

I övrigt är det väl ok. Stor ssd är bara trevligt, då behövs ingen hårddisk egentligen. Men jag skulle kanske vilja lägga de pengarna på ett bättre grafikkort istället, typ ett GeForce 1050 Ti

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Hedersmedlem

Det här är betydligt bättre för din budget:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10636441/

Går att ifrågasätta mitt val av nätdel. Jag har valt denna för att det är 80+ Guld och att det är lagom mycket för ditt bygge. Om man inte tycker det är viktigt kan man köpa en lite billigare nätdel och kanske istället lägga pengarna på att komma upp till 500 GB SSD. Vill man ha lite mer utrymme för energikrävande grafikkort så kan man gå upp till en större nätdel.

Sedan får du inte glömma Windows.