Permalänk

Problem med TV-skärm, ej bild

Flyttade datorn och TVn igår (mellan rum) och har alltid haft datorn inkopplad i HDMI 1 på TVn. Igår råkade jag koppla in samma kabel i HDMI2/DVI på TVn och nu vägrar det funka på HDMI 1. Jag får bild i BIOS, booting och fram tills Windows laddat färdigt. Sen blir der svart.

Det funkar i HDMI 2, men där är upplösningen låst på 1024*768 eller något sådant. Och jag kan inte välja något annat.

Har plockat ur alls kablar, kopplat ur GPU, stängt av SLI, testat kabeln i båda korten, bytt HDMI kabeln, inget har hjälpt och jag börjar bli tokig.

Visa signatur

NZXT H6 - ASUS Strix B550 Gaming F - AMD Ryzen 5600X - Kingston HyperX Fury RGB 32GB 3200MHz - Powercolor 6900XT RDU - Corsair RM1000X - Arctic Freezer II 360 - 5.5TB M.2/SSD/HDD

Permalänk
Skrivet av PanicAttack96:

Flyttade datorn och TVn igår (mellan rum) och har alltid haft datorn inkopplad i HDMI 1 på TVn. Igår råkade jag koppla in samma kabel i HDMI2/DVI på TVn och nu vägrar det funka på HDMI 1. Jag får bild i BIOS, booting och fram tills Windows laddat färdigt. Sen blir der svart.

Det funkar i HDMI 2, men där är upplösningen låst på 1024*768 eller något sådant. Och jag kan inte välja något annat.

Har plockat ur alls kablar, kopplat ur GPU, stängt av SLI, testat kabeln i båda korten, bytt HDMI kabeln, inget har hjälpt och jag börjar bli tokig.

flyttade du nånting eller kopplade in något när datorn/TV'n var påslagen ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av PanicAttack96:

Flyttade datorn och TVn igår (mellan rum) och har alltid haft datorn inkopplad i HDMI 1 på TVn. Igår råkade jag koppla in samma kabel i HDMI2/DVI på TVn och nu vägrar det funka på HDMI 1. Jag får bild i BIOS, booting och fram tills Windows laddat färdigt. Sen blir der svart.

Det funkar i HDMI 2, men där är upplösningen låst på 1024*768 eller något sådant. Och jag kan inte välja något annat.

Har plockat ur alls kablar, kopplat ur GPU, stängt av SLI, testat kabeln i båda korten, bytt HDMI kabeln, inget har hjälpt och jag börjar bli tokig.

har du testat ifall du har nvidia och gå in i nvidia kontrollpanelen, höger klicka på skrivbordet sen nvidia controllpanel. sedan gå på "set up multiple displays " och tittat om din tv är i kryssad ?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

flyttade du nånting eller kopplade in något när datorn/TV'n var påslagen ?

Nej, kopplar alltid ur sakerna och stänger av ordentligt innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H6 - ASUS Strix B550 Gaming F - AMD Ryzen 5600X - Kingston HyperX Fury RGB 32GB 3200MHz - Powercolor 6900XT RDU - Corsair RM1000X - Arctic Freezer II 360 - 5.5TB M.2/SSD/HDD

Permalänk
Skrivet av PanicAttack96:

Nej, kopplar alltid ur sakerna och stänger av ordentligt innan.

Skickades från m.sweclockers.com

testat HDMI 1 med nån annan skärm

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

testat HDMI 1 med nån annan skärm

Kontakterna på GPU funkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H6 - ASUS Strix B550 Gaming F - AMD Ryzen 5600X - Kingston HyperX Fury RGB 32GB 3200MHz - Powercolor 6900XT RDU - Corsair RM1000X - Arctic Freezer II 360 - 5.5TB M.2/SSD/HDD

Permalänk
Skrivet av PanicAttack96:

Kontakterna på GPU funkar.

Skickades från m.sweclockers.com

så kontakterna, grafikkortet, HDMI sladden, & TV-skärmen funkar alla var för sig men inte tillsammans ?
så då återstår drivrutiner & Windows.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

så kontakterna, grafikkortet, HDMI sladden, & TV-skärmen funkar alla var för sig men inte tillsammans ?
så då återstår drivrutiner & Windows.

Förslag? Inte så Extremt taggad på att installera om skiten. Uppdaterade drivisarna till korten nyligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H6 - ASUS Strix B550 Gaming F - AMD Ryzen 5600X - Kingston HyperX Fury RGB 32GB 3200MHz - Powercolor 6900XT RDU - Corsair RM1000X - Arctic Freezer II 360 - 5.5TB M.2/SSD/HDD

Permalänk
Skrivet av PanicAttack96:

Förslag? Inte så Extremt taggad på att installera om skiten. Uppdaterade drivisarna till korten nyligen.

Skickades från m.sweclockers.com

återgå till föregående drivrutiner?
kan du testa med något annat OS Linux/ubuntu kan ju köras direkt från USBminne/CDskiva.

testat installera Windows på nån annan hårddisk? kanske du har nån som ligger & samlar damm,
kolla med Windows7 eller 8an bara för att utesluta hårdvaran/operativsystemet, sen behöver inte allra senaste drivrutinerna vara bäst.

om nånting funkar Don't touch it!

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Inaktiv

Har du provat hålla in Win tangent och trycka P, och välja spegla bilden från din monitor?