Permalänk
Medlem

Köpråd: 55" 4k TV, max 7000kr

Hej på er!
Jag har letat runt på olika nätbutiker efter en ny TV som är 55 tum med 4K-upplösning och ska även här HDR. Spelar oftast på min PS4 och söker då även en TV med låg input lag. Äger dessutom ett HUE kit.

Det är två apparater som jag jämför men hittar inte så mycket information angående om dessa är tillräckligt bra för sitt pris.

Den första som jag har tittat extra på är: https://www.philips.se/c-p/55PUS6262_12/6000-series-smart-ult...

... och den andra: http://www.lg.com/uk/tvs/lg-55UH615V

Har ni några andra tips på andra TV som innehar det som jag önskar?

Visa signatur

Chassi: Lian-Li A4 H2O Moderkort: Gigabyte X570i CPU: 5800X3D Kylare: EK AIO 240 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3600Mhz CL18 GPU: Sapphire Radeon RX 7800 XT 16GB Pulse Nätagg: Corsair SF600 SSD Samsung Pro 990 1TB Tangentbord: KBD67 Lite R4, WS Silent Tactile, MW Retro Lights Hörlurar: SteelSeries Arctis Nova 7 Skärm: HP X34 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Logitech G900

Permalänk
Bildexpert 📺

@KimChi94: Budgeten räcker inte till någon vidare HDR-upplevelse utan där behöver du närmare dubbla din budget. Du får dock bättre förutsättningar tack vare högre kontrast i VA-panelen (och håller dig inom budget) med Samsungs KU6xxx-modeller där de sista exemplaren säljs ut nu.

Permalänk
Medlem

ber TS om ursäkt att man ''kapar '' tråden men anser att det är bättre än att skapa en ny då denna är aktuell

@Laxpudding:
får passa på att fråga bildgurun ^^
om man vill ha en Tv i 50-55 tum som kommer att användas till tv tittande och netflix/youtube med budget på 6000:- (gärna 4k)
vad ger mest upplevelse för pengen? eller måste man gå ner i storlek eller upp i budget för att få något bra?

//Erik

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk
Bildexpert 📺

@erieri02: Med de kraven du anger fungerar vilken 50-55 4K-TV som helst för 6000 kronor.

Permalänk
Medlem

Samsung om du ska spela spel helt klart.

Permalänk

Spelar inte på min tv men har en likadan LG som du länkade, bra bild, lite mörk i standardutförande men jag är helnöjd.
Skulle köpa en swedx men dom svarar inte på mail och skickar inte ut orderbekräftelse så blev LG istället.

Permalänk

Jag köpte en 55UH615V innan jul förra året. Helnöjd!

Riktigt bra och snabb TV för dom pengarna.

Kör Netflix Smart TV (4K), PC(4K), PS3 och Wii-U.

Det ända som jag kan anmärka på är att det uppenbarar sig bleeding "bleeding" på sina ställen utmed kanterna i skärmen när det är mörkt bildmaterial.
LG anser att detta är fullt normalt vid denna skärmtyp och råder till att köra med vissa inställinngar på TV:n om man stör sig...

Annars kan du nog inte hitta en bättre TV för dom pengarna!

Permalänk
Medlem

Fortfarande beslutsångest.
Jag får tacka för era recensioner kring LG tvn. Just nu har jag fastnat för Samsung TV som @Laxpudding rekommendera. Det är en från KU64xxx serien och den andra är KU60xx.
Jag hade från början en budget på ca. 7000k och fick därför kompensera med att välja en TV men några tum mindre.

Jag har svårt att se vad de stora skillnaderna mellan dessa TV är. Är dessa något att ha?

https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE50KU6075XXE/...

http://www.mediamarkt.se/sv/product/_samsung-ue49ku6455u-49-s...

Jag överväger dessutom fortfarande att köpa Philips tvn och inte LG med tanke på den inbyggda belysningen som finns på Philips. Det går även att använda den tillsammans med Hue systemet. Dessutom kostar den just nu 5999:- och det är en 55 tummare.

Visa signatur

Chassi: Lian-Li A4 H2O Moderkort: Gigabyte X570i CPU: 5800X3D Kylare: EK AIO 240 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3600Mhz CL18 GPU: Sapphire Radeon RX 7800 XT 16GB Pulse Nätagg: Corsair SF600 SSD Samsung Pro 990 1TB Tangentbord: KBD67 Lite R4, WS Silent Tactile, MW Retro Lights Hörlurar: SteelSeries Arctis Nova 7 Skärm: HP X34 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Logitech G900

Permalänk

Tänk på att storleken hos en tv är av betydelse. Gå aldrig ner i storlek i en kompromiss... Det ångrar man alltid! Talar av egen erfarenhet. 😀😀 även när satte upp 55:an på väggen så kände jag efter tio minuter att en 65" noginte varit fel... Heheheh sitter inte ens två meter ifrån.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Cypress_86 Förstått :). Just nu sitter vi ca. 3,5 meter mellan soffa och tv bänken. Tänker att 49" räcker vid det avståndet.

Visa signatur

Chassi: Lian-Li A4 H2O Moderkort: Gigabyte X570i CPU: 5800X3D Kylare: EK AIO 240 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3600Mhz CL18 GPU: Sapphire Radeon RX 7800 XT 16GB Pulse Nätagg: Corsair SF600 SSD Samsung Pro 990 1TB Tangentbord: KBD67 Lite R4, WS Silent Tactile, MW Retro Lights Hörlurar: SteelSeries Arctis Nova 7 Skärm: HP X34 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Logitech G900

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KimChi94:

@Cypress_86 Förstått :). Just nu sitter vi ca. 3,5 meter mellan soffa och tv bänken. Tänker att 49" räcker vid det avståndet.

På det avståndet är 55" ett minimum tycker jag personligen.