Permalänk

hjälp att tyda pingplotter graf

Hej, har märkliga problem med mitt internet.

Får små korta DCs hela tiden. Blir tex utloggad i PoE, får laggspikar i andra spel.

Vad säger denna graf:

http://imgur.com/Tl58OOX

Permalänk
Medlem
Skrivet av stolproten:

Hej, har märkliga problem med mitt internet.

Får små korta DCs hela tiden. Blir tex utloggad i PoE, får laggspikar i andra spel.

Vad säger denna graf:

http://imgur.com/Tl58OOX

Den säger att du har paketförluster mellan din dator och hopp 1 (vilket är B2's router 83.233.24.1)

Eftersom du inte har någon egen router inkopplad så är det omöjligt att tala om i fall felet ligger hemma hos dig eller längre upp i nätet.

Permalänk
Skrivet av madtop:

Den säger att du har paketförluster mellan din dator och hopp 1 (vilket är B2's router 83.233.24.1)

Eftersom du inte har någon egen router inkopplad så är det omöjligt att tala om i fall felet ligger hemma hos dig eller längre upp i nätet.

Har prövat med och utan router. Hade även en dator inkopplad genom routern i andra uttaget och logga med samma resultat där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag skulle pröva med en annan kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stolproten:

Har prövat med och utan router. Hade även en dator inkopplad genom routern i andra uttaget och logga med samma resultat där.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du hade paketförluster vid första hoppet när du hade en egen router inkopplad så ligger felet hemma hos dig. Dator, nätverkskort, kabel eller router. Men eftersom du har felet på två datorer så kan vi utesluta såväl datorer som kabel. Och eftersom felet är lika med och utan router så kan vi utesluta routern.

Vi har med andra ord uteslutit allting. Det är något som inte riktigt stämmer med din beskrivning.

Gör en ny mätning med en router inkopplad.
På så sätt kan vi avgöra om droppen uppkommer hemma hos dig eller senare.

Permalänk
Medlem

Ändra också från 2.5 sekunders intervaller till 1 sekunds.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |