Fallout 4 VR, Doom VFR och Skyrim VR får lanseringsdatum – släpps innan årets slut

Permalänk
Melding Plague

Fallout 4 VR, Doom VFR och Skyrim VR får lanseringsdatum – släpps innan årets slut

Bethesdas tre kommande speltitlar anpassade för virtuell verklighet får nu ett lanseringsdatum, där det första som lanseras blir Skyrim VR till Playstation VR 17 november.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot Fallout VR. Kommer bli sick

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Får se hur de fixat den värdelösa spelmotorn som inte kan köras över 60 FPS utan att allt går snabbare än tänkt.

Permalänk
Medlem

Fallout 4 VR har jag höga förhoppningar på, har svårt att se hur DOOM ska bli bra med VR. Det spelet har lite för högt tempo för VR tror jag.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Så man är alltså bunden till HTC Vive? Tur att inget VR-set inhandlats ännu ...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Varför detta ständiga segreringen av VR till olika plattformar.. Jag vill ha VR för Skyrim också... Grr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shidapu:

Varför detta ständiga segreringen av VR till olika plattformar.. Jag vill ha VR för Skyrim också... Grr

Skickades från m.sweclockers.com

Det brukar komma fixar ibland från tredje part som gör att det går att använda på andra headset. (Att det ens behövs från början är ju väldigt tråkigt dock)

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Fallout 4 VR har jag höga förhoppningar på, har svårt att se hur DOOM ska bli bra med VR. Det spelet har lite för högt tempo för VR tror jag.

Nu kanske Doom 3 är lite långsammare än nya Doom (Har ej spelat) men den VR-mod som släpptes till 3an ser riktigt bra ut faktiskt. Verkar finnas många inställningar för att skräddarsy upplevelsen efter hur mycket man själv påverkas av åksjuka.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

@Shidapu: Typiska marknaden dessa tider, stortillverkarna fokuserar mer att segregera för att undvika en öppen marknad. Likadant med spelutveckling hos Sony kontra Microsoft, baserace om vem som får över flest tillverkare till sin sida.

Tyvärr...

Skyrim VR moddat på PC är ju en long sought dream of mine... :'(

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Ser fram emot Fallout VR. Kommer bli sick

Du menar hur mycket ändtarmspanik du kommer att ha när en deathclaw plockar upp dig som en basketboll?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Du menar hur mycket ändtarmspanik du kommer att ha när en deathclaw plockar upp dig som en basketboll?

truth

Visa signatur
Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av the squonk:

Så man är alltså bunden till HTC Vive? Tur att inget VR-set inhandlats ännu ...

Skickades från m.sweclockers.com

Men det har jag!
Oculus Rift!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Men det har jag!
Oculus Rift!

Revive kommer säkert funka utan problem för dig:)

Permalänk
Medlem

Men kommer alltså Skyrim VR bara till PS4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Revive kommer säkert funka utan problem för dig:)

Revive är en OpenVR wrapper för Rift SDK den gör inte det motsatta.

Dessutom så stödjer redan Valve Rift så normalt sett behövs inget göras, det stora hela normalt sett handlar mest om att de som utvecklat spelen behöver anpassa kontrollerna för Rift, men även de som inte gjort det brukar funka OK och i värsta fall klumpigt.

Men i det här fallet dvs Bethesdas och deras krig med Oculus så lär de vara ett hårdkodat stopp mot Rift, ungefär som google gjorde med google earth, förvisso har de redan tagit bort den spärren men ändå.

Troligtvis lär det dock komma någon fix för detta, men det är inte Revive.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shidapu:

Varför detta ständiga segreringen av VR till olika plattformar.. Jag vill ha VR för Skyrim också... Grr

Skickades från m.sweclockers.com

Om man tänker efter lite så tror jag det är ganska uppenbart.
Vilka är det som har stämt Facebook på grund av Oculus Rift, och vilka är det som äger Doom, Fallout samt Skyrim?

Permalänk
Inaktiv

12 December?! Such a long wait! Men då har jag ju tid med skolan under hösten... och jullovet är räddat!

Fan vad jag och Dogmeat ska äventyra!! Det kommer säkert vara buggit, but I'm fine with that. Fallout 4 VR hnnngggg!

Skrivet av the squonk:

Så man är alltså bunden till HTC Vive? Tur att inget VR-set inhandlats ännu ...

Zenimax försöker döda Oculus så detta var väntat. Tråkigt, men väntat.

Permalänk

Damn, blir nog kanske en HTC vive när den är nere på 6000-lappen

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk

Kommer bli maxat med Fallout 4 VR, nu är det bara dilemmat om vilket grafikkort man ska införskaffa då mitt nuvarande 390x inte kommer palla trycket, förmodligen inte ens i standard SS.

Vega 64? 1080ti? eller vänta på Volta? dock känner jag mig lite halv-bunden då en Freesync skärm införskaffades för ett tag sedan...

Visa signatur

i7 7700K | ASUS Z270 MAXIMUS IX HERO | Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz CL16 | GTX 1080Ti ROG Strix | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair Carbide 400C | Steinberg UR22 MK2 | Acer Predator XG270HU | CM MasterKeys Pro S | G502 Proteus Spectrum

Permalänk
Medlem

Ja det måste ju vara underbart att få uppleva den urusla storyn och alla buggar i VR.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

"Upplev besvikelsen igen, DENNA GÅNG I VR!"

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Gremanz:

12 December?! Such a long wait! Men då har jag ju tid med skolan under hösten... och jullovet är räddat!

Fan vad jag och Dogmeat ska äventyra!! Det kommer säkert vara buggit, but I'm fine with that. Fallout 4 VR hnnngggg!

Zenimax försöker döda Oculus så detta var väntat. Tråkigt, men väntat.

Är det Zenimax som sagt att dom inte får göra Fallout 4 VR till oculus?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

ar svårt att se hur DOOM ska bli bra med VR. Det spelet har lite för högt tempo för VR tror jag.

Med tanke på hur bra Robo Recall funkar så tror jag det blir bra. Hoppas bara på att det funkar bra till Oculus Rift också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tune:

Men kommer alltså Skyrim VR bara till PS4?

Antagligen så har Sony betalat en massa för att få det exklusivt till PS4.
Hoppas det bara är en tids grej och att det kommer till PC senare, med mod stöd!

Likaså med Fallout 4 VR, hoppas på att dom inte klyddat med mod stödet för mycket.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att denna exklusiviteten är något tillfälligt. Splittrar hela marknaden och är klart negativt för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Jag hoppas verkligen att denna exklusiviteten är något tillfälligt. Splittrar hela marknaden och är klart negativt för alla.

Exklusivitet Rift/Vive förstår jag. Facebook har satsat enorma summor och vill att Rift ska bli synonymt med VR på PC. Att det då uppstår en spricka på marknaden är förståeligt men tråkigt.

Roomscale är inte standard på ps4 vr, samt att hårdvaran är begränsad, så förstår varför ert spel inte görs för ps4 trots att marknaden är stor där. Plattformen kan helt enkelt visa sig vara för begränsad.

Däremot förstår jag inte varför skyrim är exklusivt. Vive konkurrerar inte med psvr och moddad skyrim är en upplevelse som ps4 inte kan ge, så varför köra bara en plattform? Tjänar Sony verkligen något på att betala för exklusivitet här?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sealjo:

Däremot förstår jag inte varför skyrim är exklusivt. Vive konkurrerar inte med psvr och moddad skyrim är en upplevelse som ps4 inte kan ge, så varför köra bara en plattform? Tjänar Sony verkligen något på att betala för exklusivitet här?

Skickades från m.sweclockers.com

Moddar finns för Skyrim på PS4, snarare fråga om det kommer finnas till VR-versionen. Utöver detta är det betydligt fler som har PSVR så för Sony är nog exklusiviteten bra.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DemaxHardstyle:

Kommer bli maxat med Fallout 4 VR, nu är det bara dilemmat om vilket grafikkort man ska införskaffa då mitt nuvarande 390x inte kommer palla trycket, förmodligen inte ens i standard SS.

Vega 64? 1080ti? eller vänta på Volta? dock känner jag mig lite halv-bunden då en Freesync skärm införskaffades för ett tag sedan...

För just Fallout är 1080 eller 1080ti ett bra mycket alternativ än Vega 64.

http://www.sweclockers.com/test/24240-amd-radeon-rx-vega-64-o...

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur dessa nya versioner fungerar? Vad är det egentligen som görs med spelet?
Jag hoppas att det inte bara är en patch för att få dina glasögon att agera skärm.

Det som behöver ändras är väl saker som hastigheter (hur snabbt man går/springer t.ex), skalor på saker (typ dörrars storlek kontra "dig") etc etc. Gör man nån ny modellering eller är det bara en simpel patch för att rendera spelet på två skärmar för 3D-effekt?

Om det är det senare så kan det kvitta, kommer inte bli bra...

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

@DemaxHardstyle: Köp Vega 56

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h