Permalänk
Medlem

Dryga problem med loop och bootmgr..

Jag har ett problem med min brors dator. Den vill inte komma förbi "bootmgr saknas". Jag har installerat om den två gånger. Gjort alla fyra steg Windows säger man ska testa med att reparera datorn. DESSUTOM när man sätter i en Windows skiva eller USB så står det "Windows laddar in filer" eller vad det är för text. Och efter det så kommer "Startar datorn" loggan, och sen startar den om av sig själv. Som en loop... Så jag har fått installera om allt via en stationär... VAD i hela kan jag göra? Någon som fattar?

Permalänk
Medlem

@Ruzixaji:

byt hårddisk skulle jag säga spontant.

Visa signatur

Asus Z370 prime, Intel i5 9400F kyld med Arctic cooler, 16 Gb HyperX DDR4, 240Gb HyperX, 1TB corsair, Asus GTX1650 Super. Win 10 pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerqer:

@Ruzixaji:

byt hårddisk skulle jag säga spontant.

Har precis köpt en ny.. För att den andra krånglade på de sättet. Och jag har testat at tändes ord ingen i bios. De gjorde inte heller någon skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du flera diskar samtidigt när du installerar Windows kan boot mgr Hamna på en annan disk även om du installerar Windows på en helt annan disk. Om du har andra diskar i datorn koppla bort dem och bara den du vill Windows ska fastna på

Skickades från m.sweclockers.com

Samt låter som att du har Windows usb installations kvar i datorn på usb porten/skivan i datorn

Eller så får du bara ställa in i bios vilken disk du vill starta med samt disable typ starta med allt annat

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurrai:

Har du flera diskar samtidigt när du installerar Windows kan boot mgr Hamna på en annan disk även om du installerar Windows på en helt annan disk. Om du har andra diskar i datorn koppla bort dem och bara den du vill Windows ska fastna på

Skickades från m.sweclockers.com

Samt låter som att du har Windows usb installations kvar i datorn på usb porten/skivan i datorn

Eller så får du bara ställa in i bios vilken disk du vill starta med samt disable typ starta med allt annat

Ah! Ska testa det med att koppla ur alla andra diskar. Jag har testat att inte ha några skivor eller usb i, testat att köra en i taget, även testat ändra bios.. Tyvärr.

Försökt med hirens boot cd och reparera den vägen. Men går inte riktigt det heller. Men ska testa med att koppla ur alla andra. Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurrai:

Har du flera diskar samtidigt när du installerar Windows kan boot mgr Hamna på en annan disk även om du installerar Windows på en helt annan disk. Om du har andra diskar i datorn koppla bort dem och bara den du vill Windows ska fastna på

Skickades från m.sweclockers.com

Samt låter som att du har Windows usb installations kvar i datorn på usb porten/skivan i datorn

Eller så får du bara ställa in i bios vilken disk du vill starta med samt disable typ starta med allt annat

FAST VÄNTA!.. Hårddisken går igång som den ska via stationära. På stationära kan jag komma in på hårddisken. Men kan det också bero på att den bootar från någon annan hårddisk?