Jag vill kunna se VUDU i Sverige. Hur gör jag?

Permalänk

Jag vill kunna se VUDU i Sverige. Hur gör jag?

Då är det såhär.
Jag har varit lite sugen på att börja köpa lite UHD Blu-rays men än så länge kostar det mer än jag vill lägga per film.
VUDU har en hel del filmer i sin utbud och samtliga med DOLBY ATMOS samt DOLBY VISION vilket ger mig riktigt sugen.

Sitter med Bahnhof som leverantör och deras VPN-tjänst och har en modern router (D-link DIR-895).
Jag har läst att man behöver en VPN-tjänst för att "lura" VUDU att du kör deras tjänst inom USA då tjänsten faktiskt inte går att få utanför.

Nu är frågan, hur ska jag göra?
Räcker det med den tjänsten jag betalar för idag (Bahnhofs VPN-tjänst) eller krävs det att jag skaffar något ytterliggare?

Jag har redan googlat men hittar inget konkret om hur jag ska göra.
Filmerna som finns i UHD på VUDU är inte billigare än att importera från säg Zavvi men jag gillar tanken att kunna ha alla filmerna på ett och samma ställa, och slippa fysiska BD-skivor.

All typ av hjälp uppskattas rejält

Permalänk
Medlem

@Hellworks:
Bahnhof's VPN tjänst har sina servrar i Sverige, så det kommer aldrig att fungera på en sida som begränsar sig till "sitt eget land".
Vad du behöver är antingen en Proxy eller en VPN tjänst där du kan byta land.
Dock så har många streaming tjänster etc. spärr mot många VPN företag, just för att man inte ska kunna komma åt dem utanför det/de land/länder de tillåter.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Avstängd

Unblock-us.com har funkat bra för mig ganska länge nu. Dock inte testat vudu men för hulu. Tänk på att många tjänster inte tillåter dig att betala med ett svenskt visa kort heller.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Unblock-us.com har funkat bra för mig ganska länge nu. Dock inte testat vudu men för hulu. Tänk på att många tjänster inte tillåter dig att betala med ett svenskt visa kort heller.

Hur betalar du för Hulu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hellworks:

Hur betalar du för Hulu?

Med mitt svenska kort. Jag antar att det funkar för att jag la till det innan de började kolla nationalitet. Var lite nervös i våras då jag fick nytt kort med helt nytt kortnummer men det var inga problem att ändra.