Skrivet av the squonk:
Så man är alltså bunden till HTC Vive? Tur att inget VR-set inhandlats ännu ...
Som någon nämnt redan så lär Zenimax inte släppa något spel med officiellt stöd för Oculus förrän deras biff i domstolen är avgjord. Dom vill ju få en slant för varje Oculus som säljs pga stulen teknik/kod, och den försäljningen lär gå på högvarv när dessa spel släpps. Så egentligen så har det ju inget att göra med att Zenimax/Bethesda vill splittra marknaden med exklusivitet, utan det är nog kostymerna som styr tills vidare.
Skrivet av LeVvE:
Får se hur de fixat den värdelösa spelmotorn som inte kan köras över 60 FPS utan att allt går snabbare än tänkt.
Enligt vad jag läst så kan man gå runt den begränsningen i både Fallout4 och Skyrim Special Edition. Så det ska inte vara nå problem längre.
Skrivet av Tune:
Men kommer alltså Skyrim VR bara till PS4?
Med största sannolikhet bara en tillfällig exklusivitet. Min uppfattning är att det är olika grupper av utvecklare som jobbar på spelen, och behöver fokusera på en specifik plattform till att börja med. id Software är väl undantaget då som gör sin egen grej med Doom, men vilket bygger på en betydligt modernare motor som säkert är flexiblare för multiplattform.
Man får inte glömma att detta är Bethesdas första VR-titlar, så dom vill väl även utforska marknaden och prova sig fram med olika typer av lösningar på gameplay innan dom storsatsar. Nästa år kommer säkert Skyrim till PC och Fallout 4 till PS4.
Skrivet av Fissure:
Ja det måste ju vara underbart att få uppleva den urusla storyn och alla buggar i VR.
Vem spelar dessa spel för storyn?
Skrivet av talonmas:
Någon som vet hur dessa nya versioner fungerar? Vad är det egentligen som görs med spelet?
Jag hoppas att det inte bara är en patch för att få dina glasögon att agera skärm.
Det som behöver ändras är väl saker som hastigheter (hur snabbt man går/springer t.ex), skalor på saker (typ dörrars storlek kontra "dig") etc etc. Gör man nån ny modellering eller är det bara en simpel patch för att rendera spelet på två skärmar för 3D-effekt?
Om det är det senare så kan det kvitta, kommer inte bli bra...
Tror knappast dom har modellerat om något i omgivningen. Spelen är väl dimensionerade redan, och NPC's är av olika längder (+-10cm) som borde täcka de flesta spelares längd. Det stora jobbet går väl åt att få vr-kontroller att funka med allt interaktivt, och det har dom visat lite av redan. Det kommer även finnas både teleport och "locomotion" att använda för att ta sig fram, beroende på vad man föredrar.
Men ja i grund och botten så är det ju en konvertering, eller retrofit för VR, hur man nu vill uttrycka det, till skillnad från många andra VR-titlar som är gjorda för VR i grunden. Så lite flum är ju att förväntas, men är lätt förlåtet med tanke på spelens storlek, och potentiellt mod-stöd, vilket inte liknar något annat vi har för VR i dagsläget.