Farming Simulator 2017 Kan inte fylla på utsäde?

Permalänk
Medlem

Farming Simulator 2017 Kan inte fylla på utsäde?

Kör upp med såmaskinen intill utsädet och fyller på, så långt allt bra. När jag sedan skall välja gröda så står det 0 på alla sorter?

Jag kan inte starta såmaskinen, det står bara " fyll på med utsäde". Väljer jag att anställa en så kan han så? Den åkern som han sådde åt mig, där växer det bara på ca 30%, trots att det i menyn ser ut som om hela åkern är sådd.

Verkar vara en bugg? Någon som vet något?

har googlat som tusan utan att hitta något svar.

Mvh Emil

Permalänk
Medlem

Löste påfyllningen, såmaskinen var bara halvfull, den andra halvan fylldes upp när jag backat omkring och knuffat lite på utsädespallarna.

Permalänk
Medlem

Inte så att du bara hade fyllt på med fertilizer?

Dock mystiskt att det bara växte på 30% av åkern när du en anställd körde.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Lite inne på samma som svantep att du fyllt ferilizer it

Lite sent svart kanske men anledningen till att anställd kunde köra va väll för du har inställt att dom ska köpa allt säde och fertilizer. då drar det inget ur maskinerna. o dom kan köra tomma om man så vill.

Anledningen till att det bara växet på 30% men allt är sått kan jag tro att du lyckats så på båda sidor om timern så att säga. allt sker ju cykler så du har nog börja så lite precis innan det slår över. då blir delar av åkern i 1 fas före resten i growth state.

Permalänk
Medlem

Aha, ja det förklarar ju varför det inte drar något utsäde. Likaså varför det växte ojämnt, mycket riktigt växte allt upp till slut.
När jag ändå har expertis på plats: Om jag vill sälja en maskin såg jag på utube att man får mycket bättre betalt om man rep. maskinen först. Men jag kan inte reparera den?

//Emil

Permalänk
Medlem

Det är en mod som gör så du får mer betalt för o reparera o även kunna reparera. Däremot får du mer betalt när du säljer maskiner om du åker till shoppen o säljer där än att bara sälja från ditt garage.

Permalänk
Medlem

hur väljer man vilket gröda man vill ha på åken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jost1:

hur väljer man vilket gröda man vill ha på åken?

Sent svar och mitt svar bygger på att du kör på pc men då är default "y". Du kan även se vilken knapp som är bindad i hjälprutan i övre vänstra hörnet, är inte hjälprutan öppen så kan du öppna den med "F1".

Mitt svar är mer ifall folk söker på samma sak i framtiden.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.