Microsoft Xbox One X slår förbokningsrekord

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Inte vill ha en PC? Varför vill man inte ha en PC?

''Många'' du menar nog ''få'' för man kan nog säga att ~95% av alla hushåll i I-länderna har nog en PC hemma. Det är siffrorna som Microsoft ger ut som säljer den de okunniga..många vet inte att deras PC de har där hemma har säkerligen samma prestanda om inte mer än denna nya Xbox..om inte, ptja..släng i ett nytt grafikkort för 1500-3000:- vips..du har en ''konsol'' prestanda PC och du kan spela online gratis, surfa och göra produktivitet på PC'n..dvs PC kan ge dig pengar.

Igen, ren okunskap hos många och Microsoft utnyttjar detta gladligen.

Som många tror att man behöver en 50000:- PC för att ens starta VR..när i själva verket en gammal dator med följande specs;

i5 750 overclocked to 3.7 ghz
Asus P7H55 LGA 1156 motherboard
8GB DDR3 memory
MSI GTX 760 2GB
320GB Samsung Spinpoint HDD
Cooler Master Wavemaster Case
Arctic Alpine 11 GT cpu cooler
EVGA 430 watt PSU
Logitech KB+M combo
Windows 10 64-bit

Fixar VR galant..bättre än vad konsolerna gör..

https://www.youtube.com/watch?v=vVnhzq-XD_M&t=690s

Ändå spottar du ur dig okunskap så det sjunger om det! Ett 760 kör inte mycket i VR. Jag hade ett 1070 och det höll inte måttet för VR så jag fick skaffa ett 1080ti

Permalänk
Medlem

Hade Xbox haft bättre spel så hade det definitivt blivit ett köp, men när de få spelen som verkar vara något även släpps till PC så ser jag inte poängen. Köpte Xbox One i hopp om att det skulle komma lika många bra spel som det gjorde till 360, men One kommer ju inte ens i närheten av 360. Microsoft har varit oerhört passiva och tredjepartsutvecklare inkluderar PC i stort sett hela tiden nu.

Skulle heller inte förvåna mig om dessa siffror beror på scalpers som köper Project Scorpio Edition enbart för att sälja om några år som en raritet.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Får enorma Déjà vu's av denna nyhet.

Vart har man läst den?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

De sålde slut på en limited edition?
Slog samtidigt ett internt rekord?

Grattis, nu kanske lite mjukvara vore bra, där Sony leder dubbelt globalt och trippelt i europa.

Xbox one x, för dig som inte gillar exklusiva spel...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Där finns iaf spel som inte släpps på PC.
Xbox känns mest som allt i princip kommer på PC, så helt överflödig sak om man har en PC.
Nu lär jag inte köpa någon konsol för #pcmasterrace ändå men hade jag köpt någon hade jag ju aldrig köpt en XBOX när jag har PC.

Skrivet av Fredag:

De sålde slut på en limited edition?
Slog samtidigt ett internt rekord?

Grattis, nu kanske lite mjukvara vore bra, där Sony leder dubbelt globalt och trippelt i europa.

Xbox one x, för dig som inte gillar exklusiva spel...

Låter som att ni tycker att det är något negativt med att många spel kommer både till PC och Xbox? Det är väl det som man ska ge dom credd för?

Då kan man ju välja vart man vill spela spelen iaf. Bort med plattformsexklusiva spel enligt mig. Gynnar inte oss konsumenter!

Vill ni bli tvingade att köpa en specifik konsol för att spela ett specifikt spel?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Låter som att ni tycker att det är något negativt med att många spel kommer både till PC och Xbox? Det är väl det som man ska ge dom credd för?

Då kan man ju välja vart man vill spela spelen iaf. Bort med plattformsexklusiva spel enligt mig. Gynnar inte oss konsumenter!

Vill ni bli tvingade att köpa en specifik konsol för att spela ett specifikt spel?

Rätt najs också att kunna lira ett Microsoft-spel som exempelvis Quantum Break eller Gears of War på datorn, åka till stugan och slänga upp xboxen och fortsätta från där jag var på datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaZi3b0y:

Sjukt, tanken har aldrig äns slagit mig att förboka något på flera ställen. Gör folk sånt?
Men sen så har jag nog aldrig förbokat nåt heller.

När jag hämtade ut min förbokade PS4 PRO, så gjorde jag det sista dagen som bokningen "var giltig" pga att det kom saker emellan. Jag frågade då i butiken hur lagerstatus på den var, och dom sa att ungefär hälften av alla preorders inte hade hämtats ut. Hur många det var i antal ville dom dock ej delge mig...

Samma sak med SNES mini som släpps här nu i september, efter failen med NES classic så har ju folk förmodligen säkrat upp. Jag skulle tro att det är så många som förbokat SNES classic på flera ställen att man utan problem kommer kunna köpa en på releasedag när folk avbokat allt förutom den dom ska köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Jag måste bara fråga er som har bokat en, vilka spel är det som ni suktar efter? Många av spelen släpps på PC, och Microsoft har ju inte många studios kvar längre.

Jag har inte ägt en konsol på flera år men det jag saknar är sportspelen, särskilt NHL som inte längre släpps på PC. Sen är Blu-rayspelaren en bonus om man inte redan har en och moderna konsoler kanske kan fungera som en lätt HTPC med Netflix/Twitch/YT? Vet inte hur utvecklade de är inom det området. Om det är värt 5000+ är dock en annan sak.